سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

انتقاد از بی عدالتی رسانه ای دولت

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 238368
دبیر سیاسی خبرگزاری مهر در دیدار با رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب نسبت به عدم اختلاف میان سران قوا گفت: واقعیت این است که ما از پوشش اخبار کشور بخصوص اخبار رفتار و گفتار روسای قوا ناگزیریم اما آیا شما نیز از علنی نکردن این اختلافات ناگزیر هستید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جریان دیدار برخی خبرنگاران رسانه های کشور با رئیس جمهور که امروز سه شنبه همزمان با روز خبرنگار برگزار شد ، عبدالمطهر محمد خانی دبیر سیاسی خبرگزاری مهر به نمایندگی از خبرنگاران خبرگزاری مهر در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اینکه اگربخواهیم در روز خبرنگار از یک موضوع سخن بگوییم ، آن آزادی بیان است خطاب به رئیس جمهور گفت: شما در مصاحبه ها و سخنان متعدد خود بر وجود آزادی بیان تاکید کرده اید و تقدیر شما از رسانه های منتقد در تصدی مسئولیت شهرداری تهران در خاطر ما مانده است.
 
وی افزود: اما این آزادی بیان با یک قیچی با دو تیغه بزرگ تحدید می شود. تیغه اول دفتر رئیس جمهور معاون اول و برخی از وزیران کابینه به عنوان مهمترین ناقضان آزادی بیان هستند.
 
دبیر سیاسی خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: دوستانی که ذکر خیرشان شد شاید رکورددار شکایت از رسانه ها به دلیل انتقاد از عملکردشان هستند. این موضوع تا حدی است که حضور مدیران رسانه های مستقل و غیر دولتی در دادسرای فرهنگ و رسانه به برنامه ثابت هفتگی آنها تبدیل شده است.
 
محمد خانی اظهار داشت: اگر برخورد قوه قضائیه با فعالان رسانه ای و وبلاگ نویسان اصولگرا و انقلابی تند است که همین طور است، اما این نحوه تعامل تند دولت با رسانه ها نیز قابل قبول نیست.
 
وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: لبه دوم این قیچی، رسانه های دولتی بخصوص مجموعه رسانه ای تحت امر مشاور محترم مطبوعاتی شماست، رسانه هایی که به گواه تحلیل محتوا نشان می دهد همّ اصلی خود را شکاف میان اصولگرایان قرار داده اند و متاسفانه غمّ خود را نقد دلسوزانه و مصلحانه این رسانه ها  از دولت.
 
محمد خانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بارها درنهان و آشکار نسبت به اختلافات قوا بخصوص در راس آنها گلایه کرده و رسانه ها را از دامن زدن به این اختلافات پرهیز داده اند، گفت: درست است که این اختلافات بعضا جنجالی در کوتاه مدت بازدید سایت ها و تیراژ روزنامه ها را بالا می برد و از این حیث باید مورد استقبال ما اهالی رسانه قرار بگیرد اما حقیقت این است که همه ما را از تخریب اعتماد عمومی و تبعات این عدم آرامش و نارضایتی رهبری در جامعه نگران کرده است.
 
دبیر سیاسی خبرگزاری مهر در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: واقعیت این است که ما رسانه ها از پوشش اخبار کشور بخصوص اخبار رفتار و گفتار روسای قوا ناگزیریم اما آیا شما نیز از علنی کردن این گونه رفتارها ناگزیر هستید.
 
وی در ادامه اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید فراوانی بر همراهی و پوشش مناسب دستاوردهای دولت شما کرده اند موضوعی که دغدغه ما و صد البته دغدغه همه رسانه های اصولگرا است.
 
محمد خانی اظهار داشت: به نظر می رسد آنقدر که ما این دغدغه را داریم دوستان اطلاع رسانی دولت دغدغه مند نیستند.
 
وی با بیان اینکه واقعیت جاری در بخش تعاملی دولت با رسانه ها فرمول اشتباه عدم دعوت از رسانه برای پوشش برنامه های دولت در صورت درج انتقاد از بخشی از دولت است، گفت: این فرمول اشتباه بیش از اینکه به رسانه ها ضرر بزند به خود دولت و فضای اطلاع رسانی آن ضربه خواهد زد.
 
دبیر سیاسی خبرگزاری مهر گفت: موضوع آخری که به آن می پردازم عدالت رسانه ای است؛ دولت شما با شعار عدالت بر سر کار آمد اما حداقل در بعد عدالت رسانه ای نتوانستید به شعار خود عمل کنید.
 
وی گفت: آقای حیدری (مجری معروف گفتگوهای تلویزیونی خبری) از شما به دلیل تعامل رسانه ای تشکر کرده است، البته حق هم دارند چون شما هر چند ماه یک بار با ایشان در رسانه ملی مصاحبه می کنید!

محمد خانی در ادامه افزود: از طرفی تقریبا همه رسانه های آمریکایی دو یا چند بار با شما مصاحبه کرده اند و این در حالی است که شما بجز یک بار مصاحبه با روزنامه دولتی ایران در همه این سالها پای گفتگوی حتی یک رسانه داخلی هم ننشسته اید.
 
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: انتقادات و سئوال رسانه های داخلی از وجاهت و اعتبار کمتری نسبت به رسانه های خارجی برخوردار نیست و شاید بد نباشد که همین جا به همه رسانه های اصلی و معتبر کشور قول بدهید که گفتگوهای اختصاصی با آنها در سال آخر دولت خود ترتیب دهید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *