چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

شوک دهه شصتی‌ها به بازار کار کشور

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 238219
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه برای کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری تا پایان سال جاری تلاش می‌کنیم، ورود کارجویان متولد دهه 60 به بازار کار را باعث ایجاد پیک تقاضا و نوعی شوک در این بازار دانست.
محمدحسین فروزان مهر از تلاش برای کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اگر این برنامه عملیاتی و نهایی شود، روند کاهش نرخ بیکاری در سال های دیگر برنامه پنجم توسعه تسریع خواهد شد.

به گزارش جهان به نقل از مهر، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: به این طریق، در 3 سال پایانی اجرای برنامه پنجم توسعه یعنی از سال‌های 92 تا 94 هر سال یک درصد نرخ بیکاری کاهش یابد؛ به هدف برنامه پنجم که دستیابی به نرخ بیکاری 7 درصدی است؛ خواهیم رسید.

فروزان مهر با تاکید بر لزوم اجرای برخی الزامات برای دستیابی به نرخ بیکاری 7 درصدی در پایان برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: نگاهی به تحولات جمعیتی دهه 60 نشان می دهد که امروز کشور با نوعی پیک تقاضا برای کار و یا شوک همراه شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: به عبارتی، ایجاد این شوک باعث شد که تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار از بین برود و باعث بالا رفتن نرخ بیکاری در بین جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی در مناطق مختلف کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: در دهه 60 کشور به یکباره با رشد و افزایش چشمگیر جمعیت مواجه شد و افرادی که در آن دوره به دنیا آمدند در دهه های 80 و 90 به سنین بین 20 تا 30 سالگی رسیدند.

فروزان مهر، این گروه سنی را جمعیت فعال و جویای کار کشور خواند و گفت: در این خصوص نه تنها نرخ مشارکت در کشور افزایش یافت، بلکه باعث تحریک نرخ بیکاری نیز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *