جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
هشدار صندوق بین المللی پول به بانک مرکزی اروپا

اقتصاد جهان در یک نگاه

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 237967
صندوق بین المللی پول نسبت به اقدامات بانک مرکزی اروپا که شامل کاربست روشهای غیر متعارف در حل بحران باشد هشدار داده است. از سویی گزارش نرخ بیکاری ماهیانه در ایالات متحده نشان از کاهش نرخ بیکاری در این کشور داشت که منجر به افزایش بهای نفت شد. در همین حال چین ذخیره سازی بخشی از نفت وارداتی خود را آغاز کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تابناک، صندوق بین المللی پول نسبت به اقدامات بانک مرکزی اروپا که شامل کاربست روشهای غیر متعارف در حل بحران باشد هشدار داده است. از سویی گزارش نرخ بیکاری ماهیانه در ایالات متحده نشان از کاهش نرخ بیکاری در این کشور داشت که منجر به افزایش بهای نفت شد. در همین حال چین ذخیره سازی بخشی از نفت وارداتی خود را آغاز کرده است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد، شکست سیاستگزاران اروپایی در راستای بحران بدهی ها منجر به فروش سریع دارایی های صنعتی شده است و این امر دورنمای رشد اقتصادی کشورهای اروپایی را از جنبه های متفاوتی تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنین صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که اقدام بانک مرکزی اروپا در راستای استفاده از ابزار غیر متعارف برای حل بحران بدهی ها میتواند منجر به وخامت بیشتری اوضاع بحرانی شود.

لیکانن از مقامات بانک مرکزی اروپا در همین راستا اعلام کرده است که هرکدام از دولتهای اروپایی خود در قبال بدهی های خود مسئول هستند و بانک مرکزی اروپا تنها زمانی دست به مداخله خواهد زد که مقدمات این مداخله از قبل و توسط دولتها فراهم شده باشد.

لیکانن اضافه کرده است که این مداخله در سطح دوم و احتمالا در تنظیم ثانوی بازار خواهد بود. این مقام مسئول گفته است که همچنین ابزاری اضافی و جدید در راستای تقویت نظارت بانک مرکزی اروپا در این روند مورد نیاز است تا از وخامت بیشتر اوضاع جلوگیری شود.

از سویی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که هنوز بودجه بازبینی شده اسپانیا برای سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را دریافت نکرده است. دولت اسپانیا اعلام کرده است که به زودی کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد که طی آن به این موضوع و همچنین موضوع کمکهای دولتی اشاره خواهد داشت.

همچنین رسانه های اروپایی در آخر هفته هم به بازتاب توافق اشتون و ایران برای از سر گیری مذاکرات هسته ای در آخر این ماه ادامه دادند.

در ایالات متحده، لاکر، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند اعلام کرده است که با کمیته بازار آزاد فدرال بر سر تعیین نرخ بهره اختلاف عقیده دارد زیرا وی معتقد نیست که نرخ های بهره بایستی تا سال ۲۰۱۴ به شکل استثنایی پایین نگه داشته شود. وی گفته است که این تصمیم از سوی کمیته حاکی از آن است که تمایل زیادی در خصوص پایین نگه داشتن نرخ بهره در برابر متعادل ساختن آن با وضعیت رشد اقتصادی و بازار وجود دارد.

در این هفته هم بانک مرکزی اروپا و هم فدرال رزرو به گونه ای نشانه هایی از سیاستهای آتی به دست داده اند که حاکی از احتمال کاربست سیاستهای انبساطی و تسهیلات مقداری در آینده نزدیک است. روزنامه سوییسی کریدیت، با اشاره به این موضوع اعلام کرده است که کمیته بازار آزاد فدرال در جلسه ماه سپتامبر خود احتمالا رسما این سیاستها را اعلام خواهد کرد.

آخر هفته گزارش میزان تولیدات صنعتی چین برای چندمین ماه پیاپی متفاوت بود و این ماه این گزارش نشان از آن داشت که تولیدات صنعتی چین نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است. همین امر بازار های مالی آسیا را تحت تاثیر قرار داد و منجر به افت شاخص سهام آسیا شد.

در بازار انرژی، در آخر هفته، هم نفت برنت و هم نفت وست تگزارس شاهد افزایش قیمت بودند. بخشی از این افزایش قیمت ناشی از گزارش ماهیانه نرخ بیکاری در ایالات متحده بود که این گزارش شامل آمار امیدوار کننده ای از کاهش نرخ بیکاری در این کشور داشت. از سویی شرکت ملی نفت چین اعلام کرده است که در پی شروع عملیات سایتهای ذخیره سازی، این کشور ذخیره سازی بخشی از نفت وارداتی را آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *