چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

در حاشیه "دیروز، امروز، فردا"

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 237875
قسمت اعظم اين برنامه كه به تشريح راهبرد جديد طيف تندروي اصلاح طلبان ( بخوانيد بانيان فتنه 88) اختصاص داشت با عكس العمل منظم ، برنامه ريزي شده و البته منفعلانه مطبوعات منتسب به اين جريان همراه بوده است.
جهان نيوز - داوود حسین پور:
برنامه پنج شنبه اخير "ديروز، امروز، فردا" كه با حضور محمد حسين صفارهرندي  عضومجمع تشخيص مصلحت نظام و با موضوع مسائل سياسي روز كشور برگزار شد  بازخورد بسياري در مطبوعات و رسانه هاي مجازي مختلف داشته است.
 
قسمت اعظم اين برنامه كه به تشريح راهبرد جديد طيف تندروي اصلاح طلبان ( بخوانيد  بانيان فتنه 88) اختصاص داشت با عكس العمل منظم ، برنامه ريزي شده و البته  منفعلانه مطبوعات منتسب به اين جريان همراه بوده است.
 
رسانه اي هاي تندروي اصلاح طلب كه از بيان دوباره افتضاحشان در فتنه 88 در آستانه  انتخابات رياست جمهوري آن هم پس ازفضا سازي هاي گام به گام و زيرپوستي  عناصرمختلف سياسي و رسانه اي شان و دريك برنامه زنده تلويزيوني بسيار اشفته شده  اند دريك دسته بندي مشخص براي مطبوعات خود اولا به روزنامه درجه يك خود اجازه  انتشار هيچ گونه خبري از اين صحبت ها و موضع گيري درباره ان را نداده اند و  تيتريك ان به حذف دلار 1226 توماني و راه اندازي بورس ارز و به ويژه نامه خود در خصوص انقلاب مشروطه با عنوان انقلاب ناتمام اختصاص داده شده است تا هم همان خط  فكري القاي اشفتگي در بازار اقتصادي را پيگيري و ناامني رواني مردم را تشديد كند  و هم به لحاظ اعتقادي رنگي خاص به انقلاب مشروطه به عنوان يكي از خطوط اصلي  فكري خود دهد اما جز اين روزنامه روزنامه هاي رديف دو و سه اصلاح طلبان  ماموريتي ديگر برايشان تعريف شده است رديف دويي ها فقط خبر را منعكس كرده اند و  تقريبا بدون موضع گيري از زبان صفار هرندي بيان داشته اند كه اگر اصلاح طلبان تند  88 مي خواهند دوباره به صحنه انتخابات بيايند بايد متواضعانه از مردم عذرخواهي   كنند و مرزبندي مشخصي با دوستان سابق خود كه الان در آن سوي مرزها در دامان  دشمن افتاده اند داشته باشند.
 
اما روزنامه هاي رديف سه، ديگر آنچه حرف دل تئوريسن هاي اصلاح طلب بوده و  حكايت از انفعال شديد آنها دارد را منعكس كرده است .. اولا اينكه چرا صدا وسيما به  اين موضوع پرداخته است؟ ( البته با ادبياتي كه خصلت اصلاح طلبان است و آن اينكه  قانونا صدا وسيما نمي تواند چنين رويكرد و برنامه اي داشته باشد و براساس قانون  خلاف است!) و دوم اينكه اصلا چرا صفار هرندي آمده و چنين حرف هايي را  به نام نظام زده است او آدمي است از طيف اصولگرا كه با اصلاح طلبان زاويه اي  بسيار دارد و سوم هم اينكه بابا اصلا اين حرف ها خوب نيست توي اين فضاي بين  المللي كه همه دارند بر جمهوري اسلامي فشار مي آورند! بياييد كنار هم وحدت داشته  باشيم اصلا اين كارها مگر جذب حداكثري رو زيرسوال نمي بره نكنيد ديگه باشه؟!
 
يعني در نهايت معني سخن اينكه بابا بي خيال شويد بگذاريد ذهن مردم نسبت به گذشته ما  پاك شود و بتوانيم دوباره در عرصه بياييم خودمان مي دانيم خراب كرده ايم و....
 
در شرايطي كه سناريونويسان تندروي اصلاح طلب درحال اجراي سناريوي تطهير خود بودند و البته رسانه هاي مختلف اصولگرا هم درگير مسائل داخلي و بين المللي و همچنين برخي اختلافات در اردوگاه خود اصولگرايان، چنين برنامه اي حكايت از يك  نگاه انقلابي داشت كه توانست هم تمركز جريان تندروي اصلاح طلب (بخوانيد بازي سازان و بازيگران اصلي فتنه 88) را بهم بريزد و هم رسانه  هاي مختلف اصولگرا را هوشيار سازد.

گفتنی است پیش از این نیز "دیروز امروز فردا" در ماجراهای گرانی، هدفمندی یارانه ها، بیداری اسلامی، فتنه 88 و 78، پذیرش قطعنامه 598 و... توانسته بود با ارئه کاری مخاطب پسند در راستای تفکر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشد تا آنجا که انتقاد حداد عادل از گرانی ها، توصیه پرویز فتاح به احمدی نژاد و واکاوی ماجرای کوی دانشگاه برخلاف بسیاری از برنامه های دیگر سازمان توانست جریان ساز بوده و حرف جدیدی را در فضای رسانه ای کشور و البته تلویزیون ارائه دهد و منتقدان جام جم را برای مشاهده برنامه ای متفاوت از جعبه جادویی امیدوار سازد چه که بطور مثال از معدود برنامه هایی بود که -برخلاف اخبار رسمی سازمان- با تایید گرانی ها، تیغ انتقاد را به سمت و سوی مسببان آن کشاند.
 
با اينكه "ديروز، امروز، فردا" زير نظر شبكه سه معاونت سيما تهيه مي شود اما تا كنون نشان داده که می تواند به جبران بسیاری از کم‌کاریهای تلویزیونی پرداخته و ضمن حفظ مخاطب، تاثیر مثبتی بر فضای سیاسی اجتماعی کشور بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *