کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داور آلمانی مبارزه مظاهری محروم شد

13 مرداد 1391 ساعت 10:38

فدراسیون جهانی بوکس، داور آلمانی مبارزه علی مظاهری و بوکسور کوبایی را پنج روز محروم کرد.


به گزارش جهان به نقل از یسنا، پس از قضاوت غیرمنصفانه فرانک شارماخ آلمانی در مبارزه بوکس علی مظاهری و حریف کوبایی، بوکسور ایرانی به دلیل اعتراض به داور آلمانی رینگ را ترک کرد اما با دست دادن به مربیان حریف از سالن خارج شد؛ قضاوت پر حرف و حدیث شارماخ در رسانه های مختلف جهان هم سر و صدا کرد و اکثر کاربران سایتهای معتبر هم حق را به مظاهری دادند.
 
هر چند قضاوت غیرمنصفانه شارماخ غیر قابل انکار است اما برخی رسانه ها از احتمال محرومیت مظاهری به دلیل ترک رینگ نوشتند با این حال فدراسیون جهانی بوکس با انتشار بیانیه ای از محرومیت پنج روزه شارماخ خبر داد. در این بیانیه که به مناسبت این محرومیت و همچنین اخراج یکی دیگر از داوران از المپیک صادر شده به نقل از رییس فدراسیون جهانی بوکس آمده است: "من عمیقا از تصمیمهای اتخاذ شده متاسفم. هدف اصلی ما حفظ راستی و انجام مسابقه های منصافانه است. من تمام تلاش ممکن را برای تقویت این مولفه ها به کار خواهم بست."
 
همچنین آقاجان آبی اف یکی از مسوولان فنی مبارزه مظاهری و بوکسور کوبایی هم بنا به تصمیم فدراسیون جهانی بوکس از ادامه حضور در المپیک منع و از دهکده بازیها اخراج شد.
 
در جریان رقابتهای روز گذشته یک بوکسور ژاپنی نیز به دلیل داوری ضعیف مسابقه اش را واگذار کرد که داور آن مسابقه هم محروم شد.


کد مطلب: 237477

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/237477/داور-آلمانی-مبارزه-مظاهری-محروم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com