شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

قیمت مرغ هزار تومان کاهش یافت

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۹
کد مطلب: 237329
با آغاز واردات 10 هزار تن گوشت مرغ، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار با کاهش بیش از یک هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، به 5600 تومان رسید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران اعلام کرد: به دنبال صدور مجوز از سوی دستگاه‌های مسوول برای واردات 10 هزار تن گوشت مرغ، واردات این محصول از کشورهای برزیل (2700 تن) و ترکیه (1400 تن) در دستور کار قرار گرفت که این امر، قیمت گوشت مرغ در بازار را که اخیرا دچار تلاطم شده بود، با کاهش بیش از یک هزار تومانی مواجه کرده است.

به گفته حسین صدر، واردات 5 هزار تن گوشت مرغ نیز از کشورهای اسلامی در حال انجام است و به زودی، رساندن سقف واردات این محصول به 10 هزار تن اعلام شده تمام نیاز بازار مرغ کشور تامین خواهد شد.

رییس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر گوشت‌های مرغ وارداتی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران توزیع می‌شود و با انجام هماهنگی‌های بیشتر، در سایر استان‌ها نیز توزیع خواهد شد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار کالاهای اساسی و اقلام گوشتی کشور، تنها چاره تامین کمبود گوشت مرغ در بازار را در واردات این محصول از کشورهای مبدا دید که خوشبختانه این اقدام هم‌اکنون نتیجه داده و شاهد افت قیمت در بازار هستیم.

ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با تایید این موضوع، اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده‌فروشی به 5600 تومان رسیده است.

یدا... صادقی با استناد به واردات صورت گرفته گوشت مرغ از کشورهای برزیل و ترکیه، پیش‌بینی کرد که قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده به صورت چشمگیری کاهش یابد. در حال حاضر، قیمت گوشت مرغ در خرده‌فروشی‌ها، 5700 تومان و به صورت عمده‌فروشی نیز 5300 تا 5500 تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *