پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روایت خبرنگار فرانسوی از درگیریهای حلب

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 237081
یک خبرنگار فرانسوی که به حلب رفته است، فاش کرد :" تروریستها انتظار داشتند با ارتشی که از نظر روحی و تشکیلاتی فروپاشیده است، روبرو شوند، اما با دیدن ارتش بسیار قدرتمند و مستحکمی که توان آتش فوق العاده و اراده ای مصمم برای نابودی تروریستها دارد،غافلگیر شدند."
به گزارش جهان به نقل از مهر ، تلویزیون سوریه نوشت: اکثر سرکردگان تروریستها در عملیات ارتش سوریه در حلب به هلاکت رسیده اند و باندهای مسلح در حلب، اشک ناامیدی به خاطر شکست می ریزند، وکاری از حامیان سعودی،قطری، ترکی و غربی آنها بر نمی آید.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی حلب از وجود تروریستهای مسلح، تلفات سنگینی به آنها در محله صلاح الدین وارد کردند.

از سوی دیگر، تلاش گروههای مسلح برای ورود به سوریه از داخل لبنان با واکنش قاطع نیروهای گارد مرزی سوریه روبرو شد و آنها با تحمل تلفات سنگین به داخل لبنان گریختند.

روایت یک شاهد عینی غربی از ناکامی بزرگ تروریستها در حلب

از سوی دیگر، خبرنگار روزنامه فیگارو فرانسه که به همراه تروریستها از ترکیه وارد حلب شده است، می گوید درگیریهای شدیدی میان ارتش سوریه و تروریستها شاهد بوده است و تعداد زیادی از سرکردگان باندهای موسوم به ارتش آزاد کشته شده اند.

این روزنامه نگار در مقاله ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت تروریستها انتظار داشتند با ارتشی که از نظر روحی و تشکیلاتی فروپاشیده است، روبرو شوند، اما با دیدن ارتش بسیار قدرتمند و مستحکمی که توان آتش فوق العاده و اراده ای مصمم برای نابودی تروریستها دارد،غافلگیر شدند.

"آدریان گلمز" چترباز سابق که در محله صلاح الدین حلب به سر می برد، ادامه می دهد ارتش سوریه، عملیات خود برای پاکسازی شهر را از شنبه(هفتم مرداد) آغاز کرد، و به شکل کاملا برنامه ریزی شده و حرفه ای، با نیروهای پیاده نظام خود، پاکسازی محله صلاح الدین را آغاز کرد.

روزنامه فیگارو افزود از حدود ساعت ۱۱ صبح شنبه، خودروهایی به داخل مقر رسمی سران تروریستها که قبلا مدرسه بوده، در محله الصاخور وارد می شوند که در داخل آن جنگجویانی قرار دارند که با دیدن اجساد فرماندهان خود که در عملیات ارتش کشته شده اند، اشک می ریزند.

این روزنامه به نقل از تروریستها نوشت نمی دانستیم که حملات علیه مواضع ما از کجا شروع شد، ما فرصت دیدن حتی یکی از نیروهای ارتش سوریه را پیدا نکردیم، ناگهان از زمین و آسمان، بر ما باران گلوله بارید.

این روزنامه افزود تروریستها از قدرت و روحیه بالای نیروهای ارتش و عزم آنها برای ریشه کنی تروریسم غافلگیر شدند، به ویژه اینکه تروریستها انتظار داشتند با ارتشی که از نظر روحی و تشکیلاتی و سازمانی ضعیف شده است، روبرو خواهند شد، اما عناصر غافلگیری و قدرت اکنون در دستان ارتشیان سوریه است که زمام امور را در دست دارد.

روزنامه فرانسوی نوشت : تروریستها موفق شدند در برخی مناطق متمرکز شوند، اما در متقاعد کردن مردم حلب به درست بودن اقداماتشان شکست خورده اند که این مسئله سبب شد مردم مناطق غربی و شمالی مانع حضور تروریستها شده و آنه در مناطق مشخصی مستقر شده و به جنگ پارتیزانی روی آورده و از خانه ای به خانه دیگر می روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *