جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مجلس می‌تواند از جاسبی تفحص کند

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 236640
رییس دانشگاه آزاد تصریح کرد: اگر کسی ماهانه حقوق زیادی می‌گرفت، ممکن است قانونی این کار را کرده باشد زیرا ممکن است بعضی از اعضای هیئت علمی با پروژه‌های صنعتی ارتباط داشته باشند.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: مجلس اگر در طی 30 سال گذشته دانشگاه آزاد نقطه مبهمی دارد، می‌تواند تحقیق و تفحص کند.
 
به گزارش جهان به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد عصر امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آغاز این جلسه به معرفی معاونان خود پرداخت و گفت: تمامی امور مربوط به جابجایی اعضای هیئت علمی و دانشجو و ایجاد رشته‌های جدید را می‌توان با معاونان دانشگاه آزاد مطرح کرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش گفت: اگر در طی 30 سال گذشته دانشگاه آزاد نقطه مبهمی داشتید، می‌توانید تحقیق و تفحص کنید.

رییس دانشگاه آزاد تصریح کرد: اگر کسی ماهانه حقوق زیادی می‌گرفت، ممکن است قانونی این کار را کرده باشد زیرا ممکن است بعضی از اعضای هیئت علمی با پروژه‌های صنعتی ارتباط داشته باشند.

دانشجو تاکید کرد: من مدیر 8 اسفند 90 به بعد در دانشگاه آزاد هستم و تنها نسبت به مسائلی که پس از این تاریخ روی می‌دهد، پاسخگو هستم اما اگر کسی نسبت به مسائل پیش از این تاریخ سوالی دارد، می‌توانند تحقیق و تفحص کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگ و اسلام نخستین هدف مهم در دانشگاه آزاد است، اظهار داشت: آشنایی دانشجویان و اساتید نسبت به معارف دین از برنامه‌های اساسی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد به سیستم جابه‌جایی و انتقال دانشجویان که از 15 خرداد 90 تا 15 تیر سال جاری فعال بود، اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آمارهای این سیستم 15 هزار نفر در سراسر کشور متقاضی نقل و انتقال بودند که در این سامانه ثبت نام کردند.

دانشجو در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بدهی‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمان تحویل مدیریت این دانشگاه با 2600 میلیارد تومان بدهی روبه‌رو شدیم که از این میزان حدود 500 تا 600 میلیارد تومان بدهی‌ بانک‌ها، 300 میلیارد تومان بدهی داخلی دانشگاه و 3 میلیارد تومان نیز مبلغ مورد نیاز پیمانکار بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون بحث واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی نیز یادآور شد: این واحد دارای زمین و ساختمان بود اما اگر بخواهیم بگویم دانشجوی دکترا داریم یا نه؟ نه! اما مقرر شده بود هر سال 10 نفر برای ادامه تحصیل به انگلیس معرفی و از تخفیف بهره‌مند شوند که پس از مدتی متوجه شدیم دانشجویانی از سایر کشورها، از جمله هند و پاکستان در این واحد مشغول تحصیل بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *