پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انتقاد کیهان از شرق

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۷
کد مطلب: 236227
روزنامه شرق در اقدامي آماتور و ساده انگارانه در تيتر خبر خود به دروغ نوشت: «انتقاد سوچي از نقض حقوق مسلمانان ميانمار.»
به گزارش جهان، روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان "تلاش روزنامه شرق براي تبرئه حاميان نسل كشي مسلمانان ميانمار" نوشت:
در حالي كه «آنگ سان سوچي» با سكوت در مقابل نسل كشي مسلمانان، به نوعي از اقدامات ضدبشري و جنايت كارانه دولت ميانمار حمايت كرده است، روزنامه شرق تلاش كرد تا او را تطهير كند!

سوچي كه به خاطر همراهي با سياست هاي غرب، برنده جايزه صلح نوبل شده و به شيرين عبادي ميانمار معروف شده است، با گذشت بيش از يك هفته از قتل عام مظلومانه مسلمانان اين كشور هنوز هيچ اعتراضي انجام نداده است. او حتي در سخنراني خود در پارلمان ميانمار نيز نه فقط حاضر نشد به سكوت خود پايان دهد بلكه برخي از خبرها حاكي از آن است كه «سوچي» از كشتار مسلمانان ميانمار دفاع نيز كرده است.

با اين حال روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه 5 مرداد، با چاپ عكس سوچي در صفحه نخست خود و چاپ تصويري روي سجاده نماز! و تحريف سخنان او، سعي كرده است تا از اين شخصيت غرب گرا حمايت كرده و او را از اتهام همراهي با جنايات ضدبشري حكومت ميانمار تبرئه نمايد.

سوچي در اين سخنراني، به حمايت از حقوق اقليت هاي مذهبي، «شان»، «كارن» و «كاچين» پرداخت، اما هيچ نامي از مسلمانان به زبان نياورد و از اين طريق حمايت خود از كشتار مسلمانان ميانمار را اعلام كرد.

اما نكته قابل توجه اين است كه روزنامه شرق در اقدامي آماتور و ساده انگارانه در تيتر خبر خود به دروغ نوشت: «انتقاد سوچي از نقض حقوق مسلمانان ميانمار.»

خام دستي شرق تا آنجا بود كه حتي در متن گزارش خود نيز هيچ عبارتي را كه اشاره اي به انتقاد سوچي به اين مسئله باشد درج نكرده است.
   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *