سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

افزایش قیمت برق در فازدوم‌ قطعی شد

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 236121
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه قیمت برق حداقل تا پایان تابستان سال جاری گران نمی‌شود از نهایی شدن سناریوی قطعی افزایش قیمت برق در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد.
به گزارش جهان، محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت افزایش قیمت برق، گفت: قیمت برق حداقل تا پایان تابستان سال جاری افزایش نمی‌یابد. در حال حاضر سناریوی قطعی افزایش قیمت برق در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در ستاد هدفمندسازی یارانه ها نهایی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه زمان افزایش قیمت برق در قالب فاز دوم هدفمندی توسط ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: پیش از قطعی شدن این سناریو، گزینه‌های مختلف افزایش قیمت برق در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث کارشناسی شده قرار گرفته بود.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو در توضیح جزئیات بسته‌های حمایتی مشترکان خانگی، تجاری، صنایع و کشاورزی پس از افزایش قیمت برق در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها مصرف برق مشترکان خانگی و تجاری حدود 10 درصد کاهش یافته است.
 
وی، افزود: همچنین متوسط مصرف برق مشترکان صنعتی کشور حدود 5 درصد و مصرف برق در بخش کشاورزی حدود 15 درصد افزایش یافت که این موضوع حاکی از آن است که حمایت‌های دولت از بخش‌های تولیدی کشور در فاز اول هدفمندی یارانه ها جواب داده است.
 
بهزاد همچنین با تاکید بر اینکه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یک سری بسته‌های حمایتی پیش بینی شده است، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می‌شود افزایش قیمت برق برای 70 درصد مشترکان خانگی و تجاری ناچیز باشد.
 
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش صنعت و کشاورزی هم میانگین افزایش قیمت برق رقم ناچیزی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مجموع با اجرای سناریوی نهایی افزایش قیمت برق، مشترکانی که مطابق با الگو مصرف می‌کنند افزایش قیمت ناچیزی خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *