جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پخش 24 ساعته اذان در كره زمين

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 236030
یك محقق علوم ریاضی به معادله ای دست یافت كه تاكید می كند در طول 24 ساعت شبانه روز هیچ گاه صدای اذان از روی كره زمین قطع نمی شود.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، 'عبد الحميد الفاضل' پژوهشگر اماراتي گفت كه صداي اذان در كره زمين در تمام شبانه روز قطع نمي‌شود ودر هر منطقه‌اي به پايان برسد بلافاصله در جاي ديگري آغاز مي‌شود.
وي توضيح داد كه گفتن اذان 4 دقيقه زمان لازم دارد وزمين‌داري 360 خط فرضي از قطب شمال به قطب جنوب است كه معادل 360 درجه مي‌باشد. هنگامي كه مثلا ظهر شرعي در خط يك شروع مي‌شود 4 دقيقه طول مي‌كشد تا ظهر شرعي در خط دو شروع شود و اين مدت معادل زماني است كه در خط يك اذان گفته مي‌شود.
 
به اين ترتيب 360 ضربدر 4 مي‌شود 1440 كه معادل 24 ساعت است.
 
كشف علمي ديگري كه با بررسي طول وعرض جغرافيايي زمين صورت گرفت نيز ثابت كرد كه شهر مكه مكرمه مركز زمين است.
 
اين كشف پس از سال‌ها تحقيقات علمي و با كمك جدولهاي پيچيده رياضي توسط كامپيوتر صورت گرفت.
 
'حسين كمال الدين' دانشمند مصري كه اين موضوع را كشف كرده است گفت كه وي هنگامي كه قصد داشت با كمك عمليات پيچيده رياضي در كامپيوتر راهي براي تشخيص قبله در هر نقطه از جهان بيابد به طور تصادفي دريافت كه مي‌تواند دايره‌اي با مركزيت مكه كه محيط آن را قاره‌ها تشكيل مي‌دهند كشف كند ودريابد كه مكه مركز زمين است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *