پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قطعه‌خوانی آرمیتا به انگلیسی

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 235199
اولین مراسم سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد ، دانشمند هسته ای کشورمان که امروز با حضور مقامات کشوری و لشگری در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، با حاشیه های جالبی همراه بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اولین مراسم سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد، دانشمند هسته ای ایران امروز یکشنبه  با حضور مقامات کشوری و لشگری در سازمان انرژی اتمی برگزار شد.
 
-بر اساس این گزارش در این مراسم، در ابتدا آرمیتا رضایی نژاد فرزند خردسال شهید رضایی نژاد توسط محسن شهریاری، فرزند مجید شهریاری به جایگاه برده شد.
 
-آرمیتا در حالی که شالی را بر سر داشت که عکس پدرش بر روی آن بود، قطعه  زیبایی را به دو زبان انگلیسی و فارسی برای حاضران خواند. او گفت: ما زنده‌ ایستاده‌ایم پای خون شهیدانمان و دستان پلیدی که خون پاک پدران شهیدمان را ریخته‌اند، نفرین‌شدگان تاریخ‌اند.
 
- در این مراسم علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه، فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار وحیدی وزیر دفاع، منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه،  اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر رئیس جمهور، علی اکبر جوانفکر ، مشاور رسانه ای رئیس جمهور، حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه تهران، فرهاد دانشجو، وزیر علوم، مرتضی تمدن، استاندار تهران و برخی دیگر از مقامات لشگری و کشوری حضور داشتند.
 
- همچنین در این مراسم که یادبودی برای دیگر شهدای هسته ای نیز بود ، علاوه بر همسر شهید رضای نژاد ، خانواده دیگر شهیدان از جمله همسر شهید احمدی روشن و همسر شهید شهریاری نیز حضور داشتند.
 
- همسر شهید رضایی نژاد دقایقی را در جمع خبرنگاران صحبت کرد و ضمن اعلام خبر دستگیری عاملان ترور همسر خود گفت: قطعا برای من همچنان از دست دادن همسرم با وجود گذشت یک سال دردناک است. همسرم غیر قابل بازگشت است اما می دانم که بهترین مرگ نصب او شده است. او با بیان این اینکه دستگاه امنیتی تلاش بسیاری برای جلوگیری از ترورها کرده است ، ادامه داد: دشمن بیکار ننشسته و اقدامات خود را ادامه می دهد و من خوشحالم که همکاران همسرم راهش را ادامه می دهند و این امر به من آرامش می دهد.
 
- سخنرانان این مراسم حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه تهران و مصلحی ، وزیر اطلاعات بودند که مصلحی در این مراسم از دستگیری عاملان ترور شهید رضایی نژاد سخن گفت.
 
- درمراسم نماهنگی پخش شد که طی آن فریدون عباسی و همسر شهید رضایی نژاد به بیان خاطراتی از وی پرداختند. همسر شهید رضایی نژاد در این کلیپ یک ترانه سنتی را که رضایی نژاد با صدای خود خوانده و ضبط کرده بود، پخش کرد که پخش این ترانه احساسات اغلب حاضران را برانگیخت.
 
- پیش از آغاز مراسم سالگرد شهید رضایی نژاد در مراسمی در مسجد سازمان انرژی اتمی با حضور فریدون عباسی ، ساختمان پژوهش و فناوری با نام شهید داریوش رضایی نژاد نامگذاری شد و از تمبر یادبود شهید رضایی نژاد نیز رونمایی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *