جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
درخواست آزادی شیخ نمر

تظاهرات مردمی در شرق عربستان

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 235060
مردم عربستان عصر امروز با برگزاری تظاهرات گسترده در منطقه القطیف در شرق این کشور خواستار آزادی فوری شیخ "نمر باقر النمر" روحانی برجسته شیعه از زندان‌های رژیم سعودی شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس: رادیو النور، القطیف عصر امروز نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به بازداشت شیخ نمر بود.

زنان القطیف نیز با برگزاری تظاهراتی شعارهایی مبنی بر آزادی فوری بازداشت‌شدگان و توقف خشونت و سرکوب علیه کسانی که خواهان آزادی و عدالت هستند، سر دادند.

در همین راستا مرکز حقوق بشر شرق عربستان اعلام کرد که نیروهای رژیم سعودی ۳ تن از جوانان را به هنگام عبور از نزدیکی ایست بازرسی نیروهای امنیتی، به اتهام تحریک برای برگزاری تظاهرات در حرم شریف نبوی بازداشت کردند.

مرکز حقوق بشر شرق همچنین نگرانی عمیق خود را از برخی خبرها درباره شکنجه شدن شیخ نمر باقر النمر بعد از ربوده شدن در هشتم ماه جاری توسط نیروهای امنیتی سعودی ابراز داشت.

این مرکز به نقل از اعضای خانواده شیخ النمر اعلام کرد که آثار کبودی روی صورت و چشم های این روحانی برجسته مشاهده شده است و دندانهایش را کشیده اند.

مرکز حقوق بشر شرق افزود: شیخ النمر اعتصاب غذای نامحدود کرده است و وی را به تحت بیمارستان بسته و مجبور می کنند که غذا بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *