جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
دوچرخه‌سواری ایران هم تعلیق شد!

سقوط ورزش به سرعت ادامه دارد !؟

جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 234836
بعداز تعلیق قایقرانی و تیراندازی به سلامتی دوچرخه‌سواری ایران هم تعلیق شد! اندک مدیران متخصص و ورزشی هم هر روز از سمت خود برکنار می شوند تا موی دماغ مدیران بی تجربه نشوند ! آقایان همه فهمیدند که این کاره نیستید ، شما را به خدا لطف کنید با یک استعفا دست جمعی کار را به دست کاردان بسپارید ، مالکان اصلی ورزش؛ عبدالله موحد ، همایون بهزادی و هزاران پیشکسوتی هستند که تشنه خدمت به ورزشند ولی افسوس ؟
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، فدراسیون جهانی(اتحادیه بین‌المللی) دوچرخه‌سواری در پی تغییرات انجام شده در فدراسیون ایران و پس از چند نامه‌نگاری، با ارسال نامه‌ای جدید از اجرای حکم تعلیق ایران خبر داد.

فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعلام كرد كه دوچرخه‌سواری ایران تعلیق شده و این حكم تعلیق اجرا خواهد شد. این یكی از عواقب تغییرات ناگهانی وزارت ورزش در فدراسیون‌های ورزشی است كه رشته‌های تیراندازی با كمان و قایقرانی هم درگیر آن هستند.

در نامه‌ای كه فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری برای فدراسیون ایران ارسال كرده، نوشته شده: « بدینوسیله اعلام می‌کنیم نامه ارسال شده از طرف NOC به تاریخ ۹ ژولای و همچنین نامه دبیر کل جدید فدراسیون شما دریافت گردید. پس از بررسی نامه‌های شما، متأسفیم به اطلاع برسانیم که توضیحات شما شرایط مطرح شده در نامه ما به تاریخ ۵ ژولای ۲۰۱۲ را برآورده نمی‌کنند. با در نظر گرفتن شرایط، ما موظف هستیم تصمیم هیئت مدیره اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری درتاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ که حکم تعلیق فدراسیون شما از امروز را اعلام کرده است، به اجرا در آوریم.»

با نگاه به گوشه و کنار وزارتخانه ورزش و جوانان، درمی‌یابیم که کمتر از نیروهای متخصص و آشنا به امر ورزش استفاده شده است.

بنا بر این گزارش، با آمدن دکتر عباسی به ساختمان چهار طبقه خیابان سئول، تقریبا می‌توان گفت که شاهد هجوم مدیران بیکار شده از وزارت ادغام شده تعاون به این ساختمان سفیدرنگ بودیم؛ انتصاب‌هایی که رکن اساسی آن «آشنایی» و «سلام وعلیک» با جناب وزیر است.

نمونه‌ای دیگر از این دست که باعث دلخوری، نگرانی و اعتراض بسیاری از اهالی ورزش شده، انتصاب در اداره کل ورزش و جوانان تهران است.

ورزش تهران که یکی از مراکز مهم و اساسی در ورزش کشور به شمار می‌رود، به کسی سپرده می‌شود که به فعالیت در این زمینه آشنا نیست. راستی به چه دلیل این منصب بسیار مهم که پویایی آن باعث شکوفایی کل ورزش می‌شود و خمودگی آن باعث ناهنجاری در کل ورزش کشور می‌شود، به شخصی سپرده شده که سابقه و تخصصی در این موضوع ندارد؟

آیا دلیل این انتصاب، آشنایی وی با جناب وزیر در وزارتخانه سابق تعاون نیست؟

مدیریت غیر تخصصی تاثیر منفی زیادی روی ورزش ما گذاشته است و با توجه به هزینه های بسیار بالا و تلف کردن عمر بسیار زیادی از جوانهای مملکت که جهت اخذ مدارک عالی ورزش که در اغلب دانشگاهها تحصیل کرده یا مشغول تحصیل هستند و تعداد بسیار اندکی از آنها جذب مدیریت ورزشی شده اند با سوء مدیریت حاصل حضور مقطعی مدیران سیاسی بدون استفاده از کارشناسان تحصیل کرده و مرتبط است اما جای افسوس است که شیب بسیار خفیف صعود در اخذ مدال را بدون در نظر گرفتن مقدار هزینه عمری و ریالی مدیران وقت مایه فخر و مباهات خود می شمارند و متاسفانه گاهی اوقات مسئولین بر سر ملت ایران منت هم می گذارند...

نمونه سوء مدیریت حال حاضر هم نمایشی است که این روزها در مورد تیر و کمان، قایقرانی و بعضی از فدراسیونهای دیگر شاهد آن هستیم که در نزدیکترین زمان ممکن تا المپیک، با ایجاد بحران جهت جایگزینی نفرات وابسته به خودشان، چنین شرایط اسفناکی را رقم زده اند لذا تنها فاکتور مثبتی که تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزاتخانه داشت و پاسخگویی وزیر به مجلس را به همراه دارد، با پست دادن وزیر به بعضی از نمایندگان مجلس، این فاکتور مثبت را از بین برده اند و وزیر مقابل عمکرد خود به درستی مورد سوال مجلس قرار نمی گیرد تا نمایندگانی که در مجلس پرچم ورزش را به غلط در دست خودشان گرفته اند، با حکم همین وزیر در باشگاهها و فدراسیونها حکم اجرایی دارند و این مغایر تفکیک قوایی که در قانون اساسی ماهم وجود دارد، است.

جالب این که اندک مدیران متخصص و ورزشی هم هر روز از سمت خود برکنار می شوند تا موی دماغ مدیران بی تجربه نشوند ! همه فهمیدند که این کاره نیستید ، شما را به خدا لطف کنید با یک استعفا دست جمعی کار را به دسا کاردان بسپارید ، مالکان اصلی ورزش ، عبدالله موحد ، همایون بهزادی و هزاران پیشکسوتی هستند که تشنه خدمت به ورزشند ولی افسوس ؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *