جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
سید حسن نصرالله در سالگرد پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی:

سوریه پل ارتباطی میان ایران و مقاومت است

ایران صدبرابر قوی‌تر از 30سال پیش/ راه‌اندازی ده‌ها شبکه فارسی‌زبان توسط اسراییل
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب: 234589
سید حسن نصرالله با اشاره به حجم توطئه ها علیه ایران گفت: اسراییل در سال‌های اخیر تمام كوشش خود را برای محاصره ایران و ترور مسئولان نظامی و انجام عملیات تروریستی علیه مردم بكار برد و در عین حال دهها شبكه فارسی زبان به منظور تحریك ملت ایران علیه مسئولان پرداخت و مردم را به تظاهرات در خیابان های تهران تحریك كرد اما همه این توطئه ها شكست خورد.
سوریه پل ارتباطی میان ایران و مقاومت است
به گزارش جهان، «سید حسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی همچنان از شكستی كه در جنگ 33 روزه سال 2006 خورده، رنج می برد.

وی طی مراسمی كه چهارشنبه شب در 'ملعب الرایه' ضاحیه جنوبی شهر بیروت به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه سال 2006 برگزار شد و در آن هزاران تن از مردم لبنان، شخصیت های سیاسی بارز داخلی و بین المللی از جمله نمایندگان روسای جمهور، مجلس و نخست وزیر لبنان و 'غضنفر ركن آبادی' سفیر كشورمان در این كشور حضور دارند، سخن گفت.
 
سید حسن نصرالله گفت: در این مراسم در خصوص تحولات اخیر منطقه بویژه سوریه سخن خواهم گفت ولی قسمت اول از سخنان را در خصوص شكست سنگین اسراییل در جنگ 33 روزه كه در حق مردم خود بود، اختصاص می دهم.
 
وی گفت: طی این 6 سال، سخنرانی ها، كتاب ها و مقالات زیادی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی ارایه شده كه در تمام آنها بر شكست این رژیم در جریان جنگ 33 روزه تاكید شده است.
 
وی ادامه داد: برای مثال 'مئیر داگان' رییس سابق موساد كه از مهم ترین روسای دستگاه جاسوسی در تاریخ این رژیم است نیز این جنگ را فاجعه ای ملی و ضربه ای سهمگین برای اسراییل دانسته است.
 
دبیر كل حزب الله گفت: 'دان مریدور' معاون امور اطلاعاتی نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی نیز ضربه ای كه این رژیم در جنگ 33 روزه خورد را در طی تاریخ بی سابقه دانسته است.

*در جنگ 33 روزه ، شیمون پرز دچار توهم شده بود 
 
به گزارش ایرنا سیدحسن نصرالله گفت: در روز دوم جنگ 33 روزه، شیمون پرز (رییس رژیم صهیونیستی) دچار توهم شده و تاكید می كرد كه اسراییل پیروز شده و دبیركل حزب الله به دمشق گریخته است؛ در حالی كه من همچنان در ضاحیه به سر می بردم.
 
دبیركل حزب الله لبنان افزود: صهیونیستی ها همواره از دستاورهای بزرگ سخن می گفتند و از عملیات نوعی كه اسم آن را 'عملیات توازن' گذاشته بودند، دم می زدند.
 
دبیركل حزب الله ادامه داد: اسراییلی ها در روز جمعه 14 ژولای سال 2006 میلادی به لبنان حمله كرده و كابینه كوچك در آن زمان
اگر در لبنان پشتیبانی سیاسی و ملی وجود داشت و خنجر برخی جریان ها بجای اینكه در پشت ما فرود آید، در غلاف خود باقی می ماند، ممكن بود در روزهای آخر رایزنی های سیاسی هم، موفقیت هایی حاصل شود
طرح حمله علیه لبنان را تصویب كرد.
 
وی ادامه داد: در این طرح آنها (به اصطلاح) اقدام به جمع آوری معلومات بسیار دقیق و مهم از ما كرده و  اظهار داشتند كه می دانیم كه همه سامانه های موشكی حزب الله، ساخت ایران است.
 
نصرالله تأكید كرد: وزیر جنگ این رژیم در آن زمان گفت كه ما جایگاه های نصب سامانه های موشكی حزب الله را در جنوب لبنان می دانیم و مانورهای دقیق و جدیدی را برای حمله به این پایگاه ها انجام دادیم.
 
وی تأكید كرد: یك ساعت پس از تصویب این طرح، چهل فروند جنگنده رژیم صهیونیستی طی عملیاتی بیش از چهل هدف را مورد اصابت قرار دادند كه این عملیات 43 دقیقه به طول انجامید و هدف های مورد نظر نیز پایگاه های موشك های فجر سه و فجر پنج بود كه توسط رژیم صهیونیستی نابود شد.
 
دبیر كل حزب الله با اشاره به اینكه 'آنها مدعی شدند كه 60 تا 70 درصد از توان موشكی حزب الله را نابود ساختیم'، ادامه داد: در واقع مقاومت به تحركات دشمن درخصوص سیستم موشكی حزب الله با برد متوسط پی برد و با اجرای نقشه ای دقیق، بدون آنكه آنها بفهمند، در بازیشان به منظور جمع آوری اطلاعات به آنها یاری رساند.

*موفقیت های امنیتی حزب الله

 
وی افزود: اولین موفقیت امنیتی مقاومت این بود كه فهمیدیم اسراییل جای سامانه های موشكی را می داند.
 
سیدنصرالله گفت: دومین موفقیت امنیتی نیز این بود كه مقاومت توانست این سیستم ها را بدون اینكه اسراییلی ها بفهمند ، از اماكن خود منتقل كرد. آنجا به واقع خالی از هرگونه موشكی بود چرا كه این سیستم ها از جاهای اصلی خود منتقل شده و 33 روز پیاپی فعالیت كردند و حتی آماده هدف قرار دادن تل آویو نیز بودند.
 
دبیركل حزب الله ادامه داد: عملیات توازن ویژه را كه نیروی هوایی اسراییل به آن مباهات می كرد از نظر ما عملیات توهم ویژه بود چرا كه توسط مقاومت خنثی شد.
 
* مقاومت از بین نخواهد رفت 

 
نصرالله با اشاره به اینكه 'برخی لبنانی ها دانسته یا نادانسته بر اساس میل اسراییلی ها رفتار می كنند'، ادامه داد: جنگی مانند جنگ 33 روزه نتوانست مقاومت را از میان ببرد، پس در نتیجه با سخن برخی جریان ها نیز نابود نخواهد شد.
 
وی با اشاره به اینكه ما در هر جنگی برای اسراییل صحنه های غیرمنتظرانه ای آماده كردیم، افزود: ما از شما و از ملت های منطقه می خواهیم به قدرت مقاومت و هوشیاری آن ایمان داشته باشند.
 
دبیركل حزب الله ادامه داد: ما دارای عقل ها، قلب ها، عزیمت ها، اراده ها و قدرت كافی برای
بیشتر موشك هایی كه علیه مناطق 'حیفا' و وسط اسراییل در جنگ 33 روزه پرتاب شد، موشك های ساخت سوریه بودند و دمشق آنها را به مقاومت داده بود
طراحی و برنامه ریزی جنگ هستیم و در پایان راه نیز پیروز خواهیم شد.
 
نصرالله تأكید كرد: مهم ترین پیام ما در جنگ سه وسی روزه علیه لبنان و نیز بعد از جنگ 22 روزه غزه به دشمن آن بود كه توانستیم بر دشمن پیروز شویم و شكست نخوریم.
 
وی افزود: اگر مقاومت شكست می خورد، جنگ به سوی كشور سوریه به این بهانه كه این كشور به مقاومت كمك می كند، ادامه می یافت.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به توطئه دشمنان علیه كشورهای منطقه گفت: بعد از پایان مرحله جنگ سی و سه روزه علیه لبنان، مرحله دیگری در منطقه شروع شد و آن مرحله سرنگونی نظام اسد و نابودی سوریه با هدف سرسپردگی آن به طرح های آمریكایی و اسراییلی بود.
 
*اسراییل مجبور شد از همه شرط های خود كوتاه بیاید


دبیركل حزب الله اظهار كرد: اسراییل برای پایان دادن جنگ 33 روزه مجبور شد از همه شرط های خود كوتاه بیاید و قطعنامه 1701 شورا امنیت را بپذیرد.
 
سید نصرالله گفت: اگر در لبنان پشتیبانی سیاسی و ملی وجود داشت و خنجر برخی جریان ها بجای اینكه در پشت ما فرود آید، در غلاف خود باقی می ماند، ممكن بود در روزهای آخر رایزنی های سیاسی هم، موفقیت هایی حاصل شود.
 
وی افزود: در جریان جنگ 33 روزه برای آنها مشكلی به نام حزب الله به وجود آمد و آنها به این نتیجه رسیدند كه حمله هوایی كارساز نبوده و عملیات های زمینی نیز یك ماجراجویی بزرگ و بسیار خطرناك است.
 
دبیركل حزب الله گفت: اولمرت چند روز بعد گفته بود كه هرگونه عملیات زمینی كه بیش از سه كیلومتر باشد حماقت است.
 
وی اظهار داشت: رییس جمهور آنها هم در تحقیقات كمیته 'وینوگراد' گفته بود كه در این جنگ هواپیماهای اف 16 كه قیمت آنها صدمیلیون دلار است باید به دنبال نوجوانان 16 ساله ای می رفت كه نهایتا موشك های ضد هوایی به همراه خود داشتند.
 
سید نصرالله گفت: این مسئله كه نوجوانی كه نه تنها 33 روز بلكه 33 سال در جنوب لبنان می ماند؛ بدون اینكه اف 16 شكستش دهد، نشان دهنده استراتژی دفاعی صحیح است.
 
* شهدای دمشق، پشتیبان سلاح مقاومت در مبارزه با دشمن بودند 

 
دبیركل حزب الله، شهدای دمشق را دوستان و پشتیبان سلاح مقاومت در راستای مبارزه با دشمن خوانده و ضمن محكومیت اقدام تروریستی روز چهارشنبه اظهار داشت: ما با مسئولان، ارتش و ملت سوریه ابراز همدردی می كنیم و این انفجار را تنها در راستای منافع
سوریه حامی اصلی مقاومت است و به مقاومت در جنگ 33 روزه اسلحه داد تا بتواند در این جنگ پایدار بماند و مهم ترین اسلحه هایی كه مقاومت در جنگ از آنها استفاده كرد، از سوریه گرفته بود
رژیم صهیونیستی می دانیم.
 
 سید حسن نصرالله با اشاره به اینكه 'سوریه اینك یك مشكل واقعی و حقیقی برای آمریكایی ها و اسراییل ها است زیرا یك قدرت نظامی به شمار می رود كه می تواند تهدیدی برای صهیونیستها باشد'، گفت: سوریه گذرگاهی برای مقاومت و پل ارتباطی میان ایران و مقاومت است و اجازه بدهید بیشتر از این بگویم و آن اینكه سوریه سند و حامی اصلی مقاومت در سطح نظامی ویژه است.
 
*موشك هایی كه علیه اسراییل در جنگ 33 روزه پرتاب شد، ساخت سوریه بودند


دبیركل حزب الله لبنان ادامه داد: بیشتر موشك هایی كه علیه مناطق 'حیفا' و وسط اسراییل در جنگ 33 روزه پرتاب شد، موشك های ساخت سوریه بودند و دمشق آنها را به مقاومت داده بود.
 
سیدحسن نصرالله تأكید كرد: سوریه حامی اصلی مقاومت است و به مقاومت در جنگ 33 روزه اسلحه داد تا بتواند در این جنگ پایدار بماند و مهم ترین اسلحه هایی كه مقاومت در جنگ از آنها استفاده كرد، از سوریه گرفته بود.
 
وی با اشاره به هراس اسراییل از غزه گفت: فكر می كنید كه آیا موشك هایی كه از غزه بر سر اسراییل پرتاب می شود، از سوی عربستان یا از سوی مصر است؟ یا آیا این موشك ها از سوی نظام های عربی منطقه است؛ نه این گونه نیست بلكه این موشك ها از طریق سوریه به غزه رسیده است.
 
سید حسن نصرالله گفت: مسئولان سوریه همواره در راستای تقویت مقاومت در لبنان و فلسطین، خود را به خطر انداخته و جانفشانی كرده و زمانی كه كشورهای عربی از ورود كمك غذایی و جمع آوری كمك های مالی برای غزه جلوگیری می كرند، دمشق سلاح و غذا به غزه می فرستاد و برای این امر خطرات زیادی را می پذیرفت.
 
وی افزود: این سوریه بشار اسد است، سوریه سرداران شهید 'آصف شوكت'، 'داود راجحه' و 'حسین تركمانی' است. (وزیر دفاع و مسئولان عالی رتبه نظامی كه دیروز طی انفجاری در دمشق شهید شدند.)
 
*طرح غرب این است كه اسراییل ژاندارم منطقه باشد


دبیركل حزب الله گفت: طرح غرب این است كه اسراییل ژاندارم منطقه باشد و به این منظور ممنوع است كه ارتش هایی قوی در منطقه وجود داشته باشند.
 
وی ادامه داد: آموزش و تسلیح ارتش سوریه از سوی آمریكایی ها صورت نمی پذیرد؛ بنابراین آنها مشغول به نابودسازی این ارتش شده اند.
 
سیدنصرالله افزود: اسراییل امروز از هدف قرار گرفتن این ژنرال های ارتش سوریه و كشته شدنشان خوشحال است چراكه تمام خواسته صهیونیست ها این است كه ارتش سوریه قوی باقی نماند.
 
وی گفت: ما مجددا خواستار
آیا موشك هایی كه از غزه بر سر اسراییل پرتاب می شود، از سوی عربستان یا از سوی مصر است؟ یا آیا این موشك ها از سوی نظام های عربی منطقه است؛ نه این گونه نیست بلكه این موشك ها از طریق سوریه به غزه رسیده است
حفاظت از سوریه و ملت و ارتش این كشور هستیم و تنها راه حل را پذیرش هرچه سریع تر گفت وگو می دانیم.
 
سید نصرالله گفت: ما مطمئنیم ارتش سوریه كه قدرت زیادی برای تحمل این مشكلات داشته و با قدرت و اراده و ثبات به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

*  ایران صد برابر قوی تر از 30 سال پیش است

دبیركل حزب الله با اشاره به اینكه'تحریم های اخیر آمریكا، تنها كاری است كه از عهده آنها علیه ایران برمی‌آید'، گفت: ایران امروز صد مرتبه قوی تر از 30سال گذشته بوده و هر روز برقدرت آن افزوده می شود و این كشور بزرگ دارای سرمایه های انسانی سرشار و امكانات مادی زیادی است.
  
 سید حسن نصرالله با اشاره به حجم توطئه ها علیه ایران گفت: اسراییل در سال‌های اخیر تمام كوشش خود را برای محاصره ایران و ترور مسئولان نظامی و انجام عملیات تروریستی علیه مردم بكار برد و در عین حال دهها شبكه فارسی زبان به منظور تحریك ملت ایران علیه مسئولان پرداخت و مردم را به تظاهرات در خیابان های تهران تحریك كرد اما همه این توطئه ها شكست خورد.
 
دبیركل حزب الله خطاب به فلسطینی ها گفت: من به ملت فلسطین و گروههای مختلف صادقانه می گویم كه اگر قضیه فلسطین به دام نظام های عربی منطقه بیافتد، برای ابد نام فلسطین از منطقه پاك خواهد شد.
 
سیدحسن نصرالله ادامه داد: محوری وجود دارد كه برای دفاع از فلسطین و طرفداری از آن متحمل ضربات سهمگین دشمن شده و بهای سنگینی را پرداخت كرده است.
 
وی با تأكید بر تقویت ارتش لبنان تصریح كرد: گفته می شود كه پیرامون تقویت ارتش لبنان به عنوان یك مؤسسه نظامی توافق ملی وجود دارد؛ آیا واقعا این توافق وجود دارد؟
 
دیبركل حزب الله گفت: در این روزها تهمت هایی علیه ارتش لبنان زده می شود و این مؤسسه نظامی را به طایفه و مذهبی خاصی نسبت می دهند ولی ارتش در سالهای اخیر نشان داد كه ارتش ملی و بی طرف بوده و عاملی در جهت حفظ امنیت ملی كشور است.
 
وی با اشاره به مسئله تجهیز ارتش لبنان ادامه داد: آمریكا تجهیزات نظامی قوی در اختیار ارتش لبنان نمی گذارد تا مبادا از آنها علیه اسراییل استفاده كند؛ ما به آنها می گویم كه شما به ارتش سلاح بدهید و نگران آن نباشید كه حزب الله این سلاح را از ارتش بگیرد چرا كه ما دست های خود را به سوی كسی دراز نمی كنیم.
 
*ایران می خواهد ارتش لبنان قوی باشد

سید نصرالله با اشاره به اینكه 'ایران اعلام كرده كه به ارتش لبنان سلاح مجانی می دهد و یا اینكه تنها بهای ساخت آن را می گیرد'،گفت: این كشور دوست
رییس جمهور اسراییل در تحقیقات كمیته 'وینوگراد' گفته بود كه در این جنگ هواپیماهای اف 16 كه قیمت آنها صدمیلیون دلار است باید به دنبال نوجوانان 16 ساله ای می رفت كه نهایتا موشك های ضد هوایی به همراه خود داشتند.
می خواهد ارتش كشورمان قوی باشد و باید دید كه چه كسی در لبنان است كه توانایی قبول كردن این هدیه ایران را داشته باشد.
 
دبیركل حزب الله در خصوص مسایل داخلی لبنان، با اشاره به اینكه 'رسانه ها در خراب كردن جو نقش زیادی دارند.'، افزود: نمی خواهم رسانه ها را زیر سئوال ببرم اما لازم است كه آنها نسبت به وظایف و مسئولیت های ملی خود پایبند باشند.
 
سید نصرالله با فراخواندن طرفداران مقاومت در میان مردم لبنان به صبر و تحمل، اظهار داشت: نسبت به كسانی كه سعی دارند شما را به جنگ بكشانند، بی تفاوت باشید چرا كه برخی می خواهند در لبنان آشوب گری و فتنه گری كنند.
 
وی افزود: بعضی از خطبا(شیخ سلفی در جنوب لبنان)، یك اسباب بازی را نشان داده كه از آن صدایی بیرون می آید كه می گوید 'عایشه را بكشید' و به مردم می گویند كه شیعیان این را ساخته اند و دقیقا مشخص نمی كنند كه چه كسی گفته است كه این بازیچه ساخته دست شیعیان است.
 
دبیركل حزب الله گفت: ما خواهان یك میثاق شرافتمندانه در این خصوص هستیم؛ چراكه خطاب های تحریك كننده مذهبی بسیار فراگیر شده است.
 
وی با اشاره به اختلافات حزب الله با برخی هم پیمانان خود اظهار داشت: اختلاف میان اجزاء مختلف دولت و یا هم پیمانان خود را علنی نمی كنیم و ترجیح می دهیم كه در این خصوص به گفت وگو بپردازیم.
 
سیدنصرالله گفت: ما بر روابط خوب استراتژیك و دوستان با تمام هم پیمانان خود بویژه با 'جریان آزاد ملی' لبنان تاكید داریم.
 
وی افزود: ما در حزب الله روابط استراتژیكی با شخص 'میشل عون' رییس جریان آزاد ملی و همچنین تمام طرفداران این جریان داشته و این روابطی كه طی 6 سال ساخته شده است، بر سر یك اختلاف یا مطالبه صنفی از میان نخواهد رفت.
 
دبیركل حزب الله گفت: مبنای تصمیم گیری ما در حزب الله برای روابط سیاسی با عون و همچنین دیگر هم پیمانانمان، مواضع آنان در جنگ 33 روزه است و این امر را انسانی و خارج از هرگونه حساب و كتاب سیاسی و سود و زیان می دانیم.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم كه جریان های اكثریت بتوانند با هم به گفت وگو پرداخته و اختلافات آنها را از یكدیگر دور نسازد.
 
سید نصرالله گفت: به روح تمام شهدا و همچنین به امام مقاومت، 'امام موسی صدر' و همچنین به افسران و سربازان و رهبران ارتش و تمام نیروهای سیاسی كه پشتیبانی كرده و دوشادوش مقاومت ایستادند، ادای احترام می كنیم.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: از تمام مردم و از كسانی كه معجزه جنگ 33 روزه را آفریدند تشكر می كنم و به آنها می گویم كه آنچه شما آفریدید جاودان خواهد ماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سید جان، حقا که همچون معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، از سلاله پاک زهرا (س) هستی.
اي كاش سوريه هم مثل سيد حسن داشت
سوریه در زمان جنگ طرفدار ایران بود در حالیکه می توانست از صدام حمایت کرده و امتیازات زیادی بگیرد.