پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توکیو نخستین میزبان المپیک از قاره کهن

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 233671
توکیو برای نخستین بار میزبانی رقابت های المپیک از قاره کهن را برعهده گرفت.
  به گزارش  جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از 24 سال که از سال 1940 گذشت و جنگ جهانی اجازه نداد ژاپنی ها به آرزوی خود رسیدند و کشور زیبا خصلت کوشش مدام و صبر و تحمل خود را به نمایش نهادند، شهر توکیو میهماندار نخستین المپیک آسیا شد،
 93 کشور جهان بیش از 5 هزار ورزشکار خود را به آن سوی جهان فرستادند، تجهیزات مسابقات و سالن های نوبنیاد بی سابقه بود. ژاپنی ها در حدود 200 میلیون لیره استرلینگ خرج بازی ها کردند و هیرو هیتو بازی ها را گشود. در این دوره شگفتی های زیادی رقم خود ورزشکاری که صاحب رکوردهای جهانی دوهای استقامت بود شکست خورد.
آبب در توکیو با کفش ماراتن را دوید مدال طلا گرفت. یوری ولاسف وزنه برداری شوروی که پدیده ای بود در المپیک 1960 رم در سنگین وزن رکوردی کم سابقه به جای نهاده بود به هموطن خود باخت. ولاسف که در رم 5/537 کیلوگرم در 3 حرکت وزنه برداشته بود با اینکه حد نصاب خود را به 570 کیلوگرم در 3 حرکت وزنه برداشته بود با اینکه حد نصاب خود را به 570 کیلوگرم ترقی داد به مدال نقره رسید و ژابو تینسکی با 5/572 کیلوگرم از شوری مدال طلا گرفت.
ژاپنی ها بسیار خوب درخشیدند در ژیمناستیک والیبال کشتی و وزنه برداری مبارزه کردند و با شایستگی ارزش خود را نشان دادند. آنتون کیرینک غول هلندی در جودو و در رشته سنگین وزن مدال طلا گرفت و ورزشکاران اندونزی و کره شمالی از شرکت در المپیک محروم ماندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *