جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار به اساتيد ايرانی درباره کنفرانس جاسوسان آكادميك اسرائيل

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 233643
رياست اين دوره كنفرانس با «تورج اتابكي» از فعالان سلطنت طلب در «بنياد اشرف پهلوي» «واشنگتن دي.سي» است كه با «محمد توكلي طرقي» (سردبير فصلنامه سلطنت طلب «ايران نامه» و از مبلغان سرسخت فرقه ضاله بهائيت) همكاري نزديك دارد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، نهمين «كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي» كه به پاتوق جاسوسان آكادميك- خصوصا اسرائيلي ها- در حوزه علوم انساني شهرت دارد، در حالي از روز 12 تا 14 مردادماه سال جاري در اسلامبول برگزار مي شود كه بنابر اخبار رسانه ها اساتيدي از دانشگاه هاي «الزهرا»، «تهران»، «تربيت مدرس»، «مركز دائره المعارف بزرگ اسلام»، «سازمان ميراث فرهنگي »، «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي»، «انجمن زبان شناسي ايران»، «انجمن حكمت و فلسفه»، «بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي»، «فردوسي مشهد» و چندين نهاد علمي ديگر در برگزاري آن با ارسال مقاله و يا حضور در جلسه مشاركت فعال دارند! قرار است در اين كنفرانس «راهكارهاي بهبود رابطه ايران و اسرائيل» به مدعوين ايراني القاء گردد.

در اين دوسالانه كه دوره هاي گذشته آن در شهرهايي مانند لندن و لس آنجلس برگزار شده است، افرادي مانند «كيان تاجبخش»، «داريوش آشوري» (از عناصر مرتبط با رژيم صهيونيستي) حضور مي يافتند و «انجمن ايران شناسي فرانسه» (از شاخه هاي فرهنگي سفارت فرانسه در ايران) نيز پوششي براي فعاليت جاسوسان صهيونيست تحت عنوان «ايران شناس» براي نهادهاي حامي اين كنفرانس بوده است، اما در هيچ دوره اي حجم مشاركت نهادهاي دانشگاهي داخل كشور با دوسالانه مطالعات ايران شناسي چنين چشمگير نبوده است.

رياست اين دوره كنفرانس با «تورج اتابكي» از فعالان سلطنت طلب در «بنياد اشرف پهلوي» «واشنگتن دي.سي» است كه با «محمد توكلي طرقي» (سردبير فصلنامه سلطنت طلب «ايران نامه» و از مبلغان سرسخت فرقه ضاله بهائيت) همكاري نزديك دارد. اين دو عامل صهيونيست از رهگذر همكاري با محافل مطبوعاتي داخلي مانند «ماهنامه مهرنامه» و برخي نهادهاي علمي به دنبال ايجاد شبكه اي از «مبلغان علوم انساني سكولار» در ايران هستند.

در نهمين دوره از دو سالانه مطالعات ايران شناسي (به ميزباني كشور تركيه) يك پنل ويژه با موضوع «بررسي رابطه ايران و اسرائيل» پيش بيني شده كه «فرهاد كاظمي» از «دانشگاه نيويورك» مدير آن است و «اورلي رحيميان» كه استاد دانشگاه اسرائيلي «گيو» مي باشد براي مدعوان ايراني و ديگر حاضران درباره چگونگي ايجاد رابطه ميان ايران و اسرائيل سخنراني خواهد كرد!

حضور عناصر صهيونيست و پژوهشگران اسرائيلي در دوسالانه مطالعات ايران شناسي البته پديده نويني نيست؛ چنانكه «روزنامه كيهان» سال 1386 در خبر ويژه اي از فعاليت يك جاسوس دانشگاهي صهيونيست در ايران تحت عنوان «ايران شناس» و در پوشش محقق «انجمن ايران شناسي فرانسه» پرده برداشت و فاش كرد كه اين فرد (ماركوس ميشائيلز) پس از شكار چند فعال دانشگاهي و دعوت آنان به دوسالانه ايران شناسي مقدمات تخليه اطلاعاتي آنان را فراهم آورده است.

گفتني است روزنامه «كيهان» در 21 دي 1390 با انتشار مقاله اي مستند از برگزاري كنفرانس هايي تحت پوشش «سمينارهاي آكادميك» خبر داد كه از اهداف اصلي آن القاء «راهكارهاي بهبود رابطه ايران و اسرائيل» به مدعوين و «تخليه اطلاعاتي دانشمندان ايراني» است. «كيهان» براي نمونه به ماجراي «مجموعه كنفرانس هاي اسرائيلي مالتا» اشاره كرده بود كه در آن برخي اساتيد فيزيك و شيمي «دانشگاه صنعتي شريف» شركت كردند.

انتظار مي رود كه مديران «وزارت علوم» و مسئولان امنيتي كشور نسبت به مشاركت دانشگاه ها و نهادهاي علمي كشورمان نسبت به اينگونه كنفرانس هاي صهيونيستي (بالاخص دوسالانه مطالعات ايران شناسي در تركيه) حساسيت ويژه داشته باشند و اجازه تكرار وقايعي مانند «كنفرانس مالتا» را ندهند؛ خصوصا كه در روزهاي گذشته سندي توسط سايت «ويكي ليكس» انتشار يافت كه در آن تركيه به عنوان «حياط خلوت جاسوسي آمريكا» معرفي شده است و پيش از اين «موسسه تحقيقات امنيتي رند» (وابسته به پنتاگون) نيز دستاوردهاي فعاليت جاسوسان علمي سرويس هاي امنيتي غرب در دانشگاه هاي تركيه و تركي زبان را ستوده بود.

گفتني است برخورد قاطع وزارت علوم كشورمان با اين كنفرانس و روشنگري مستند درباره آن ضمن پيشگيري از آسيب هاي جدي اينگونه ترفندهاي شبه سوري! مي تواند براي بسياري از محافل علمي و مجامع دانشگاهي در ساير كشورها، مخصوصا كشورهاي مسلمان نظير تركيه آگاهي بخش باشد.

به يقين با انجام اين آگاهي بخشي و اطلاع رساني مردم مسلمان و غيور تركيه كه بعيد است از ماهيت صهيونيستي و اهداف پشت پرده كنفرانس ياد شده، اطلاع داشته باشند، مانع از برگزاري آن شده و طراحان اين پروژه را ناكام خواهند كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *