سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

"فکر کردند من آبرامویچ هستم"

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 233538
در دفتر مدیر عامل استقلال فرصتی دست داد تا با وی گفتگوی جالب و خواندنی داشته باشیم گفتگویی که البته همراه با مقداری گلایه و در برخی موارد جملات شیرین و طنز گونه فتح الله زاده همراه بود

به گزارش جهان  گفتگوی باشگاه خبرنگاران با مدیر عامل باشگاه استقلال :
 آقای فتح الله زاده کمی از مطالب منتشر شده  در مورد خودتان و طلب مرفاوی از استقلال ناراحت به نظر می رسید:
بله ، در مورد من و مرفاوی و در مورد طلب وی از استقلال عده ای از دوستان مطبوعاتی مسائل کذبی را نوشتند چون من یک سال و نیم است که مرفاوی را ندیدم  جالب است خودشان هرچه که می نویسند اشکالی ندارد اما حرفهای ما به آنها بر می خورد. یا حتی در مورد جذب بازیکنان هم مسائلی را منتشر کردند که جای تعجب دارد؛ گرفتن بازیکن به عهده مدیر عامل است این را همه می دانند که بازیکن را مدیر عامل برای سرمربی می گیرد  باز هم می گویم که شنونده باید عاقل باشد. آنها نوشتند که قلعه نویی مدیر عامل استقال است، خوب مدیر عامل واقعی استقلال قلعه نویی است چه اشکالی دارد؟ من به نظرات سرمربی تیمم احترام می گذارم زیرا این حق وی است که در مورد بازیکنان نظر دهد. قلعه نویی در مورد جانواریو هیچ نمی دانست من در ترکیه متوجه شدم که جانواریو با سپاهان به مشکل خورده که به قلعه نویی گفتم و وی نظر مثبت داشت و اورا گرفتیم؛ مردم پول می دهند روزنامه می خرند که اخبار درست را بخوانند. هزینه روزنامه استقلال را می دهم ، عکس خودم را هم روی جلد میزنم.
 *خود شما روزنامه نگار هستید و ایرادی که به شما میگیرند این است که همیشه عکس خودتان روی جلد روزنامه تان است؛ در این مورد چه نظری دارید؟
 ببینید در روزنامه های پرسپولیس و پیروزی هم همیشه عکس مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روی جلد روزنامه هست وقتی من مدیرعامل باشگاه هستم توقع داری عکس کی را بزنیم؟  تازه این دو روزنامه روزنامه رسمی باشگاه  پرسپولیس است اما روزنامه ما شخصی است و خودم هزینه آن را می دهم و هیچ کمکی نمی گیرم و طی تمام این سالها شخصا هزینه آن را پرداخت کردم و می کنم .  من همه روزنامه ها را می خوانم برخلاف بعضی ها که می گویند روزنامه نمی خوانم ، همیشه یک ساعت وقت برای خواندن روزنامه ها می گذارم زیرا مدیرعامل ورزشی باشگاه هستم برای من روزنامه ها خیلی ارزشمند هستند و به همه آنها احترام می گزارم. پرسپولیسی ها قرارداد ایمون زائد را تمدید کردند و پس از آن برای دربی بعدی شروع به کری خوانی کرده اند. بالاخره در تاریخ کمتر به وجود می آید که تیمی تیم رقیب را چهار بار شکست دهد اما حالا که زائد کابوس پرسپولیسی ها را پایان داده پرسپولیسی ها با نام این بازیکن برای ما کری می خوانند . البته من همیشه برای پرسپولیسی ها احترام قائل هستم و معتقدم استقلال و پرسپولیس دو بازوی توانمند فوتبال ایران هستند.
* چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه باشگاه استقلال مدارک خود را با پیک موتوری به فدراسیون ارسال کرده است، آیا این موضوع صحت دارد؟
مدارک ما را نماینده مان به فدراسیون برده و حتی می خواستم با بهروان در این رابطه صحبت کنم که موفق نشدم ، ما حتی اگر با پیک موتوری هم می فرستادیم اشکالی نداشت دوستان توقع داشتند با هلی کوپتر مدارکمان را بفرستیم خوب اگر این را می خواهند روی پشت بام فدراسیون باند فرود هلی کوپتر بسازند تا ما مدارکمان را با هلی کوپتر برای دوستان بفرستیم . وقتی نماینده ما مدارک را تحویل فدراسیون داد از آنها رسید گرفت که رسید آنها نیز موجود است و در نامه ای که از طرف فدراسیون منتشر شده باشگاه ما و چند باشگاه دیگر جزو باشگاه هایی بودیم که مدارک کامل به فدراسیون تحویل دادیم. اینها متاسفانه حرفهایی است که زده می شود و ما به آنها عادت داریم.
*بالاخره با مسئولان باشگاه اوساسونا برای جذب نکونام به توافق رسیدید؟
مسئولین باشگاه اوساسونا در اروپا آبرامویچ را دیدند فکر کردند ما هم مثل او هستیم در صورتیکه نمی دانند فتح الله زاده پول ندارد. ما می خواهیم که با خواهش و تمنا از اوساسونا تخفیف بگیریم و با 500 هزار دلار نکونام را استقلالی کنیم. حتی باشگاه های قطری حاضر شدند 2 و نیم ملیون یورو به جواد بدهند ولی نکونام به خاطر اینکه می خواهد دل خانواده اش را شاد کند دوست دارد در ایران بازی کند اگر قرار به رفتن به قطر است بهتر است نکونام در اسپانیا بماند جواد به خاطر شاد کردن دل مادرش می خواهد به ایران بیاید و حتی من به وی گفتم اگر قرار است در جایی دیگر بازی کنی بهترین جا برای شما همان تیم اوساسوناست.
*با اینکه گفته بودید دیگر نیازی به جباری ندارید اما سرانجام قرارداد وی تمدید شد در این مورد چه نظری دارید؟
جباری را واگذار کردم به قلعه نویی و امیری و من در کار وی دخالت نکردم به خاطر صحبتهایی که قبلا در مورد من و جباری شده بود نمی خواستم دیگر مساله ای به وجود بیاید به همین دلیل کار وی را به سرمربی و معاون باشگاه سپردم. شما قبلا در مصاحبه ای عنوان کردید که پرسپولیس نیمه اول بازی فصل نقل و انتقالات را برده است اما نیمه دوم مانده، سر انجام چه باشگاهی در نقل و انتقالات پیروز شد؟ من هیچ گاه نگفتم که پرسپولیس نیمه اول بازی در فصل نقل و انتقالات را برده است آنها فکر می کردند بردند، نیمه اول را با آنها مساوی کردیم، ما در نیمه اول قلعه نویی را آوردیم که خودش به اندازه 6 بازیکن بزرگ ارزش دارد. قلعه نویی به اندازه 6 بازیکن بزرگ ارزش دارد.
* نظر شما در مورد مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس چیست؟
با تمام احترامی که برای ژوزه قائل هستم و به پرسپولیسی ها بابت آوردن وی تبریک می گویم اما معتقد هستم که قلعه نویی خیلی بزرگتر از ژوزه است . قلعه نویی در دوران بازیکنی و مربیگری برای استقلال فقط 16 قهرمانی آورده و با قهرمانی های دیگر حدود 20 بار قهرمان شده است ، در لیگ برتر هم 4 قهرمانی دارد . قلعه نویی به لحاظ اینکه ایرانی است و به ساختار ایران آشناست بزرگتر از ژوزه است.
 * بالاخره شما فصل نقل و انتقالات را بردید یا پرسپولیس؟
در نقل و انتقالات خیلی جلوتر از پرسپولیس هستیم و فکر می کنم با اختلاف بالا و به اصطلاح بسکتبالی بردیم اگر نکونام را هم بیاوریم دیگر به گرد ما هم نمی رسند. پرسپولیس چون بازیکن نداشت مجبور بود تعداد زیادی بازیکن بگیرد اما ما بهترین ها را داشتیم مثل سید مهدی رحمتی، منتظری و حیدری، ما اینها را می دادیم چه کسی را می گرفتیم؟
*وضعیت مالی باشگاه استقلال چگونه است؟ وضعیت مالی باشگاه ما و حتی خود من بسیار بد است تاکنون حتی یک ریال هم پول به بازیکنان ندادم و آنهایی که قرار داد بستند به خاطر عشق به استقلال بوده و لطفی که نسبت به من داشتند من حتی پول ندارم برای بنزین زدن ماشین شخصی ام! خودروی من به دلیل اینکه وارداتی است کارت سوخت ندارد و من در این مورد از آقای رویانیان درخواست میکنم که حداقل به اندازه ی سوخت یک پراید برای من بنزین در نظر بگیرد! البته بازیکنان ما  مشکل بنزین ندارند ولی یک چرخ ماشین بعضی ها به تمام ماشین من می ارزد!
* برای جذب بازیکنان قولی به آنها ندادید؟
من در دفتر خودم هواپیما ، هلی کوپتر و ماشین دارم و هرکس خواست تقدیم می کنم البته این هدایای من اسباب بازی است چون که ما از نظر مالی مشکل داریم و نمی توانیم واقعی اش را بخریم!
* پس از جذب خلعتبری توسط سپاهان مصاحبه هایی از قول برخی مسئولان این تیم منتشر شد نظر شما در مورد صحبتهای سپاهانی ها چیست؟ خوروش سرپرست سپاهان سومین باری است که از این حرفهای سخیف میزند وی جوان است و باید یاد بگیرد که با بزرگتر از خودش درست صحبت کند ما از نظر سنی بزرگتر از وی هستیم،  ما کاری به خلعتبری نداشتیم او فقط گزینه ی ما بود و به پرسپولیس نزدیکتر بود اگر آنها یک بازیکن آزاد را در اختیار گرفتند ما بازیکن آنها را که جانواریو باشد گرفتیم بهتر است دوستان از این به بعد در گفتارشان بیشتر دقت کنند.  *کفاشیان و رویانیان چند روز پیش با هم ناهار خوردند اما شما که همیشه ناهارهایتان خبر ساز است حضور نداشتید؟
 کفاشیان و رویانیان کم لطفی کردند که برای ناهار مرا دعوت نکردند، آنها مراسم را زمانی گذاشتند تا من به مسافرت بروم بعد ترتیب یک ناهار دور هم را دادند بهتر بود که این ناهار سه نفری باشد تا من هم حضور داشته باشم ولی به هر حال به زودی ترتیب یک ناهار سه نفره را می دهم! من بارها با رویانیان صبحانه ناهار و شام خوردم بعد از این هم این کار را می کنم زیرا در اینگونه ناهار خوردن ها و مذاکرات سر سفره ید طولایی دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *