جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مردان نیز باید حجاب و عفاف را رعایت کنند

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 233076
سردار بهمن کارگر در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بجز نیروی انتظامی بیش از ۲۵ دستگاه دیگر در زمینه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که وزارت کشور در حال پیگیری چگونگی عملکرد این دستگاه‌ها در این زمینه است.
به گزارش جهان، معاون اجتماعی ناجا اضافه کرد: بیش از پنجاه درصد از فعالیت‌های ناجا در زمینه عفاف و حجاب فرهنگی است.
 
کارگر گفت: در زمینه ترویج عفاف و حجاب هزینه‌های زیادی صرف آموزش همگانی، چاپ پوستر، بر گزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها شده ا ست. اگر طبق راهکارهای عفاف و حجاب‏، دستگاه‌های مورد نظر به وظایف خود عمل می‌کردند دیگر نیازی به برخورد سلبی نیروی انتظامی نبود.
 
معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: کار فرهنگی را باید از مهد کودک‌ها و دبستان‌ها شروع کرد تا شئونات اسلامی در یک جامعه نهادینه شود. ما با حداقل‌ها یعنی با کف حجاب در جامعه برخورد می‌کنیم و سقف حجاب در جامعه چادر است. حجاب تنها مخصوص زنان نیست و آقایان نیز باید عرف جامعه را رعایت کنند.
 
وی تشریح کرد: تشخیص مصادیق عفاف و حجاب در هر منطقه جغرافیایی متفاوت است و ما نمی‌توانیم یک مدل لباس را برای همه کشور تعریف کنیم چون جغرافیای مختلفی در کشور ما وجود دارد. نوع برخورد در جاهای مختلف متفاوت است و درست آن است که حجاب و عفاف رعایت شود و پوشش خاصی مد نظر نیست اما با پوشش‌هایی که مظاهر غربی را تبلیغ کنند یا به صورت مانکنی باشند برخورد می‌شود.
 
وی افزود: در سازمان‌های دولتی حد حجاب از سال‌ها پیش تعیین شده یعنی خود دستگاه‌ها با مصادیق بدحجابی و بدپوششی آشنایی کامل دارند و بهتر است ابتدا این دستگاه‌ها به اصلاح خود بپردازند و وضعیت عفاف و حجاب را در سازمان متبوع خود را اصلاح کرده و بعد از مراجعه کنندگان بخواهند که وضعیت عفاف و حجاب را رعایت کنند.
 
معاون اجتماعی پلیس اضافه کرد: با توجه به تدابیری که در سال جدید به نیروی انتظامی ابلاغ شده است به مراکزی که محل مراجعه مردم است مثل جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مراجعه و صحبت می‌کنیم که شئونات اسلامی را رعایت کنند. مانند نمایشگاه غذا که به علت وضعیت نامناسب برگزار کنندگان به تعطیلی کشیده شد. متاسفانه برخی از موسسات و شرکت‌ها که نیروی مورد نیاز این نمایشگاه‌ها را تامین می‌کنند خانم‌ها را با وضعیتی نامناسب و لباسی خاص و آقایان را هم با‌‌ همان وضعیت به کار می‌گیرند که اصلا حجاب رعایت نمی‌شود و این خود نمونه بارز بدپوششی است.
 
سردار کارگر گفت: برخورد‌ها در پلیس سلیقه‌ای نیست و تمام کارکنان چه خانم چه آقا آموزش دیده‌اند و مصادیق برایشان روشن شده است و این طور نیست که هر کس به صورت سلیقه‌ای عمل کند البته ماموری که در صحنه حضور دارد باید وضعیت را بسنجد که در آن موقع چه برخوردی انجام گیرد تا شخصیت افراد حفظ شود و فرد دچار مشکلات روحی نشود.
 
وی افزود: ماموران ما این تشخیص را دارند و مصادیق برای آن‌ها کاملا روشن است. نیروی انتظامی در حال حاضر با بدپوشش‌ها برخورد می‌کند نه نوع پوشش و اینکه مردم چه بخواهند بپوشند به خودشان ارتباط دارد.
 
وی تصریح کرد: برخورد با بدپوششی تنها به وسیله گشت‌های امنیت اخلاقی انجام نمی‌شود بلکه اداره اماکن نیروی انتظامی از طریق نظارت و کنترل دقیق اصناف تعامل خوبی با آنان دارند و عفاف و حجاب با کمک و همکاری صنوف روز بروز رو به بهبود است.
 
معاون اجتماعی ناجا گفت: ما با سیاه نمایی مخالفیم و جوانان ما بسیار خوب هستند اما باید توجه داشت که در حال حاضر ما در یک جنگ نرم قرار داریم و دشمنان به دنبال تغییر شیوه زندگی در کشور ما هستند و اعتقادات ما را هدف گرفته‌اند و زندگی غربی را ترویج می‌کنند. جنگ نرم هم‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مثل بمب شیمیایی است و عملکردی نامحسوس دارد اما اثرات خود را بعد‌ها نشان خواهد داد.
 
وی ادامه داد: حدود ۷۰ شبکه فارسی زبان راه اندازی و میلیارد‌ها دلار هزینه شده تا فرهنگ اسلامی- ایرانی مردم ما را تغییر دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه عجب شما يك بار هم اسمي از اين مردا برديد اخه از زمانهاي خيلي پيش فقط زنان مورد تهاجم بودند در صورتي كه خودتان مي دانيد اگر اين مردان هوس باز اگر نبودند اين قدر ازادي زنان را سلب نمي كردن مگر خانمها چه گناهي دارند براي اينكه مردان به گناه نيفتند خودشان را در هزار چادر چاقد بپيچنانند تا مردان به گناه نيفتند واقعا از خودتان پرسيده ايد كه چرا؟ اگر جواب ان را يافتيد به ما هم بگوييد