شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در گفت وگو با جهان:

هیچ راهی نداشت وگرنه لیگ را بعد از ماه رمضان آغاز می‌کردیم!

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 232839
نایب رییس اول فدراسیون فوتبال می گوید: « بچه مسلمان در هر شرایطی روزه خود را می گیرد و خیلی از بازیکنان ما در این سالها با وجود داشتن تمرین و مسابقه این کار را انجام می دادند.»
هادی آیت الهی، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جهان به موضوعاتی چون برگزاری لیگ برتر در ماه مبارک رمضان، ریخت و پاش های فوتبال در فصل نقل و انتقالات و همچنین لیست افشا شده منشوری ها پرداخته است.

در زیر متن این گفت و گو را می خوانید:

*بعد از انتقاداتی که اخیرا از سوی برخی علما و مراجع عظام تقلید درباره برگزاری لیگ برتر فوتبال در ماه مبارک رمضان مطرح شد، فدراسیون بر برگزاری این بازی ها در ماه رمضان تاکید کرد؛ دلیل این تاکید چه بود؟

-با توجه به در پیش بودن بازی های سرنوشت ساز تیم ملی در راه جام جهانی ما با یک فصل خاص و فشرده روبرو هستیم و باید فصل 92-91 را با شرایط خاصی پیش ببریم. تیم ملی ایران در اردیبهشت ماه آینده باید برای دو بازی حساس خود آماده شود و بازیکنان در کل این یک ماه در اختیار سرمربی تیم ملی قرار بگیرند لذا چاره ای جز برگزاری مسابقات بصورت فشرده وجود ندارد. ما نیز اعتقاد داریم که نباید برنامه ریزی ها طوری باشد که خدای ناکرده حرمت ها و اعتقادات نادیده گرفته شود اما باید بپذیریم که این اتفاق، یعنی برگزاری بازی ها در ماه مبارک رمضان تجربه اول فدراسیون نیست و چیزی هم نیست که ما آن را باب کرده باشیم و سالهاست که این اتفاق می افتد.

* آیا واقعا دیرتر برگزار کردن لیگ تا این حد تاثیر گذار است؟

- البته ما در ماه مبارک فقط 4 روز درگیر لیگ هستیم و آنهم در ساعات پس از افطار و تا ساعت 10/30 نیز همه چیز را جمع کرده ایم.

* درباره توصیه ها و انتقادات مراجع تقلید چه پاسخی دارید؟ 

- نظر مراجع محترم و علما مطیع الاجرا است ولی شما باید بهتر بدانید که این تجربه در گذشته هم بوده و سالهای قبل نیز بازی ها در ماه مبارک برگزار می شده و ...

* شما می گویید در طول این ماه فقط چهار روز درگیر مسابقات هستید اما این را نیز می دانید که بازیکنان برای بازی ها باید درگیر تمرینات سخت باشند.

-بله اما خوب این را نباید فراموش کرد که بچه مسلمان در هر شرایطی روزه خود را می گیرد و خیلی از بازیکنان ما در این سالها با وجود داشتن تمرین و مسابقه این کار را انجام می دادند. بنده می گویم اسم این ماه ماه مبارک است؛ یعنی ماه شادی و مبارکی که در تمام کشورهای اطراف و حوزه خلیج فارس در این ماه از سحر تا افطار برای مردم برنامه های ویژه ای در نظر گرفته می شود و فوتبال نیز در این ماه رونق فراوانی دارد و حتی مسابقات فوتسال در این کشورها بصورت حرفه ای دنبال می شود و خیلی از بچه های ما نیز به این مسابقات دعوت می شوند. البته بنده این را نیز باید مطرح کنم که نوعا طرح سوال برخی دوستان هم از مراجع و علمای عظام جای بحث دارد.

*شما در حالی به برخی کشورهای همسایه اشاره کردید که مثلا در یکی از این کشورها یعنی ترکیه، در ماه مبارک رمضان فوتبال تعطیل است!

- من درباره آنجا اطلاعاتی ندارم. این را نیز باید بگویم که قطعا اگر ما در راه برگزاری مسابقات لیگ مشکل زمان نداشتیم و سال پر فشاری پیش رویمان نبود تصمیم دیگری می گرفتیم.

* یعنی لیگ را بعد از ماه رمضان برگزار می کردید؟

-قطعا این کار را می کردیم.

* محمد مایلی کهن اخیرا از شخص شما انتقاداتی داشته است.

-درباره چه موردی؟

* انتقادات کلی که البته در دل آن، مباحثی چون برخورد نکردن با منشوری ها و همچنین نوع رفتار فدراسیون با کی روش مطرح شده است.

- درباره بحث کی روش که ما کمیته فنی و توسعه داریم که سعی دارد مشکلات را مرتفع کند و ان شالله حل می شود؛ ضمن اینکه آقای کی روش هم باید در مواجهه با مسایل مرتبط با تیم ملی پاسخگو باشد؛ آقای مایلی کهن هم از دوستان سالیان سال ما است.

* درباره ریخت و پاش های فصل نقل و انتقالات نیز به فدراسیون انتقاداتی وارد است؛ سکوت شما در برابر این موضوع قابل بحث است!

-ما مثل پلیس هستیم و تا تخلفی ثابت نشود نمی توانیم ورود کنیم و در این راه باید نظارت بیشتری صورت بگیرد؛ ضمن اینکه این ریخت و پاش ها بیشتر حول باشگاه های دولتی است که بودجه و امکانات خود را زا دولت می گیرند.

*اخیرا در مصاحبه ای گفته اید که منشوری نداریم و این بحث با موضوع انتشار لیست منشوری ها منافات دارد!

- آن لیست مربوط به دوره های قبل بود و بنده به امروز اشاره کرده بودم، ضمن اینکه آن لیست را ما منتشر نکردیم.

* اما از کانال فدراسیون فوتبال عبور کرده بود!

- متاسفانه برخی افراد این کار را کردند که شناسایی هم شده اند، ما هرگز به خودمان اجازه نمی دهیم که با آبروی افراد بازی کنیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همش توجیه و بهانه بود....