پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شرط ویژه رحمتی برای تمدید قراردادش

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 232638
با اینکه برخی سایت ها از پژمان منتظری به عنوان کاپیتان اول استقلال یاد کردند و این خبر نیز توسط روزنامه ها انعکاس داده شد اما سایت باشگاه استقلال در خبری غیر منتظره اعلام کرد که رحمتی کاپیتان اول است و منتظری و صادقی و برهانی دیگر کاپیتان های این تیم در فصل دوازدهم خواهند بود.
به گزارش جهان به نقل از رجا، اما سوال این است که چرا به یکباره از دروازه بان استقلال به عنوان کاپیتان اول این تیم یاد شده است؟ ماجرا برمی گردد به روزی که مهدی رحمتی برای عقد قرارداد با باشگاه استقلال به دفتر فتح ا... زاده رفت. آن روز فتح ا... زاده و رحمتی بر سر مبلغ قرارداد خود خیلی چانه زدند.
 
رحمتی مبلغی را می خواست که مورد قبول حاجی نبود در نهایت کار به این جا رسید که دروازه بان استقلال گفت فقط در صورتی حاضر به عقد قرارداد با مبلغ پیشنهادی باشگاه است که بازوبند کاپیتانی را در فصل آینده به وی اهداء کنند! 
 
فتح ا... زاده هم این پیشنهاد را پذیرفت و همان جا در قرارداد رحمتی نوشته شد که فصل بعد کاپیتان اول استقلال است. در واقع این شرط به یکی از بندهای قرارداد دروازه بان استقلال در آمد. گفته می شود ماجرای آمدن محمد محمدی هم از آن جا آب می خورد!
 
رحمتی بر سر آمدن این دروازه بان نیز با فتح ا... زاده حرف زده بود و انگار در همان جلسه با مدیرعامل باشگاه استقلال شرط کرده بود که این دروازه بان به طور قطع جذب بشود تا اولا با خیال راحت در چارچوب دروازه بایستد و کسی نباشد که به وی اعتراض کند و دوم اینکه هرگاه به خاطر خستگی ناشی از بازی های ملی نتوانست در چارچوب دروازه قرار بگیرد یک دروازه بان معقول و قابل اتکا وجود داشته باشد که جایش را بگیرد!
 
قراردادی که رحمتی با باشگاه استقلال بسته بی شباهت با قرارداد ترکمنچای نیست! فصل قبل بازوبند کاپیتانی به کسی اهداء می شد که سابقه بیشتری در استقلال داشته باشد. با توجه به اینکه اکنون منتظری میان همه بازیکنان از سابقه و تداوم بیشتری برخوردار است بایستی این مدافع به عنوان کاپیتان اول برگزیده می شد.
 
در حقیقت ملاک انتخاب کاپیتان سابقه بازی است نه شرط و شروط هایی که یک دروازه بان ملی پوش با باشگاه می گذارد. تاسف بار است که می بینیم ملاک ها در باشگاه استقلال زیر پا گذاشته شده و مکانیزم انتخاب کاپیتان یا به اصطلاح فارسی سرگروه بر اساس شرط و شروط های یک بازیکن تنظیم می شود. 
 
شاید در آینده ماجرای کاپیتانی مهدی رحمتی به یک معضل جدی تبدیل شده و بازیکنان قدیمی استقلال به این تصمیم اعتراض کنند. بدون شک کاپیتانی فارغ از احساسات به شخصیت بازیکنان نیز ارتباط پیدا می کند. شاید هم امیر قلعه نویی خود نیز چندان بی میل نباشد بازوبند کاپیتانی استقلال بر دست مهدی رحمتی بسته بشود. برخی مربیان شخصیت بازیکنان برای شان مهم است برخی سابقه و برخی هم نوع مدیریت. اما انگار قلعه نویی ملاک های دیگری دارد و به آن نیز پایبند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *