پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

ایران بدهکار آمريکا هم شد!

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 232470
یک دادگاه آمریکایی مدعی شد: ایران به خاطر آنچه كه مقامات آمريكايي بمباران سربازخانه های نیروی دریایی آمریکا در سال 1983 در بیروت بوده باید 813 میلیون دلار غرامت بپردازد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از گلف نیوز نوشت: یک قاضی فدرال آمریکا مدعی شد: ایران به خاطر آن چيزي كه مقامات آمريكا مدعي شده‌اند بمباران سربازخانه‌هاي نيروي دريايي آمريكا در سال 1983 ميلادي بوده است بايد بیش از 813 میلیون دلار غرامت به خانواده های 241 سرباز آمریکایی بپردازد.
 
در بیست و سوم اکتبر سال 1983، هنگامی که یک کامیون مملو از مواد منفجره از موانع عبور کرد و در مقابل سربازخانه ایالات متحده نزدیک فرودگاه بیروت منفجر شد، 241 سرباز آمریکایی شامل 220 سرباز نیروی دریایی این کشور در لبنان کشته شدند.
 
در سال 2007 هم دادگاهی در آمریکا در اقدامي خصمانه و بي پايه و اساس ایران را به پرداخت 2.65 میلیارد دلار غرامت به خانواده سربازان کشته شده در سال 1983 محکوم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دست پيش گرفتند كه پس نيافتند ما يك شكايت نامه بلند بالا از امريكا از كشتار مردم دنيا از تجاوز به حقوق حقه انها ااز استمعار و از استثمار از به غارت بردن اموال مردم دنيا از ژاپن گرفته تا خاورميانه تا افريقا تا خاور دور تا سرخپوستان كه امريكا را از زمينهاي انها ساختند از برده داري مثل عربستان كه چشم و گوش بسته برده است به سازمان لاهه شكايت مي كنيم و اين را به امضاي تمام مردم دنيا مي رسانيم و سازمان ملل بايد جواب گو باشد