پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

زاید:پرسپوليس توافق‌نامه ام را زير پا گذاشت

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 232378
ايمون زايد مي گويد پيش از اين كه از ايران برود توافق نامه اي با مسئولان پرسپوليس امضا كرده، اما آنها اين توافق را زير پا گذاشته‌اند. او همچنان اميدوار است كه در مذاكرات جديدش با پرسپوليس با اين باشگاه به توافق برسد.
مهاجم ليبيايي پرسپوليس كه در حال حاضر در ايرلند به سر مي‌برد در گفت‌وگو با ايسنا، درباره مذاكرات خود با پرسپوليس و ناراحتي‌اش از نقض شدن توافق نامه‌اي كه با رويانيان امضا كرده بود، علاقه‌اش براي قهرمان شدن با پرسپوليس و پيشنهادهايي كه از ساير كشورها دارد، صحبت كرد.
 
ايمون زايد اين روزها چه مي‌كند؟ مذاكراتت با پرسپوليس به كجا رسيد؟
 
ـ من تا دوشنبه به ايران خواهم رسيد و قصد دارم با رويانيان و مسئولان پرسپوليس ديدار كنم و ببينم كه آيا مي‌توانيم به توافق برسيم يا نه. پيش از اين كه از ايران بروم با رويانيان توافق كردم، اما آنها آن قرارداد را زير پا گذاشتند. از اين كار خيلي ناراحت شدم و هنوز هم شوكه هستم.
 
چرا؟
 
ـ واقعا نمي‌دانم كه علت كار پرسپوليس چه بوده است. طبق توافقي كه پيش از رفتن من از ايران انجام داده بوديم، تنها يك قرارداد نهايي براي ادامه همكاري مانده بود، اما فكر مي‌كنم كه الان بايد دوباره بنشينيم و به دنبال توافق با يكديگر باشيم. من مي‌‌خواهم دوباره براي پرسپوليس بازي كنم. چرا كه فصل خوبي را در اين تيم پشت سر گذاشتم و مي‌دانم كه الان مربي جديد به تيم اضافه شده و بازيكنان خيلي خوبي هم به پرسپوليس آمده اند. همه مي دانند كه پرسپوليس مي‌خواهد اين فصل قهرمان شود. در زماني كه در ايران بودم، هواداران خيلي به من احترام مي گذاشتند و من مي‌‌خواهم با آنها باشم، اما خيلي ناراحتم كه چرا باشگاه پرسپوليس روي توافقي كه با من انجام داده بود، نماند. واقعا نمي‌دانم، شايد پرسپوليس يكسري مشكلات مالي دارد. شايد هم به خاطر اين كه مهاجمان جديدي به خدمت گرفته‌اند، اين كار را كردند. احتمال ديگري كه به ذهنم مي‌رسد، اين است كه شايد افرادي كه در كنار رويانيان هستند به او گفته باشند با حضور اين مهاجمان ديگر نيازي به زايد نداريم.
 
اما رويانيان در صحبت‌هاي اخير خود گفته بود پرسپوليس خانه ايمون زايد است و ما اين بازيكن را مي‌خواهيم.
 
ـ من اميدوارم كه همين طور كه مي‌گوييد باشد و خيلي خوشحالم كه اين را مي‌شنوم، اما تنها سوال من اين است كه اگر پرسپوليسي‌ها باور دارند كه اين باشگاه خانه من است، چرا توافق نامه را زير پا گذاشتند؟ واقعا تعجب مي‌كنم و خيلي ناراحتم.
 
پرسپوليس بازيكنان زيادي را جذب كرده و دو مهاجم ملي‌پوش هم به خدمت گرفته. آنها را مي‌شناسي؟
 
ـ مي‌دانم كه بازيكنان جديدي به پرسپوليس آمده‌اند و تا حدودي اين دو مهاجم جديد را مي‌شناسم. من در پرسپوليس خيلي راحتم و خوشحالم كه در چنين باشگاه بزرگي هستم. مي‌‌خواهم در فصل جديد هم براي تيمم بازي كنم و گل‌هاي بيشتري به ثمر برسانم. شايد مربي جديد به من بازي دهد و شايد هم از من زياد استفاده نكنند، اما من هم مثل بقيه مهاجمان مي‌‌خواهم گل بزنم.
 
در آخرين مصاحبه‌ات با ايسنا پيش از اين كه ايران را ترك كني گفته بودي دوست داري آقاي گل شوي. با اين شرايط باز هم روي حرفت‌ هستي.
 
ـ 100 درصد. هنوز هم مي‌‌خواهم آقاي گل باشم و دوست دارم با اين كار هواداران را خوشحال كنم. چرا كه اصلا فلسفه فوتبال همين است. در مدتي كه در ايران نبودم، هواداران پرسپوليس بارها از طريق شبكه هاي اجتماعي به من پيام مي‌دادند و همه به من مي‌گفتند كه به پرسپوليس برگرد و اين براي من فوق‌العاده‌ است. آنها از من انتظار‌هاي زيادي دارند، چرا كه فصل قبل به استقلال گل زدم.
 
مدير عامل پرسپوليس در مصاحبه‌اي گفته بود زايد براي قراردادش از ما 600 ميليون پول خواسته.
 
ـ فكر مي‌كنم اين حرف اشتباهي است. اگر قراردادي بوده بين من و رويانيان بوده است. پيش از اين كه از ايران بروم با او نشستيم و صحبت كرديم اما هيچ وقت چيزي از رويانيان نخواستم. حتي وقتي مبلغ درخواستي خود را به او گفتم رويانيان خيلي زود راضي شد و ما در عرض چند دقيقه به توافق رسيديم. نمي‌دانم شايد پرسپوليس مشكل مالي دارد. اگر رويانيان با دستمزد من مشكلي دارد، من حرفي ندارم. مي‌نشينيم و با هم صحبت مي‌‌كنيم. شايد رويانيان نظرش را عوض كرده. وقتي من مبلغي را پيشنهاد دادم او هم خيلي زود راضي شد و توافقنامه اي را امضا كرديم كه حتي مي‌توانم آن را به شما نشان دهم.
 
مانوئل ژوزه سرمربي جديد پرسپوليس را مي‌شناسي؟
 
ـ در اينترنت اطلاعاتي از او كسب كردم. فكر مي‌كنم مربي خوبي بوده و كارنامه خوبي هم دارد، اما خيلي ناراحت شدم كه دنيزلي از پرسپوليس رفت. او واقعا مربي بزرگي بود. دنيزلي بازيكناني را كه مي‌خواست را براي فصل جديد به پرسپوليس آورده بود و در اين فصل مي توانست موفق شود. هر چند كه مربي جديد هم موفقيت‌هاي زيادي داشته و من به كار با او اميدوارم.
 
به غير از پرسپوليس از چه تيم‌هايي پيشنهاد داري؟
 
ـ من ترجيح مي‌دهم فصل جديد را در پرسپوليس باشم، اما در هفته‌‌هاي گذشته روند كار خوب نبوده و از كار باشگاه ناراحتم. با اين حال هنوز دوست دارم در پرسپوليس باشم و اين را به رويانيان هم گفتم كه گزينه اول من پرسپوليس است. اگر به توافق برسيم بسيار خوب خواهد بود. من از تيم‌هايي از چين، تركيه ، فنلاند و قطر هم پيشنهاد داشتم، اما فعلا آنها را به خاطر پرسپوليس رد كرده ام. حتي شنيده‌ام كه در ايران ذوب آهن و استقلال هم من را مي‌‌خواهند. اما دوست دارم در ايران براي پرسپوليس بازي كنم.
 
اگر شرايط طوري پيش رفت كه نتواني در پرسپوليس بماني ممكن است به ذوب آهن يا استقلال بروي؟
 
ـ هيچ وقت نمي گويم كه هرگز امكان ندارد در ايران به تيمي غير از پرسپوليس بروم،‌ اما تمام علاقه من پرسپوليس است و بايد ببينم مذاكراتم با اين باشگاه چگونه مي‌شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از آقاي رويانيان خواهش ميكنيم زايد رو نگه داره. ممنون. جمعي از هواداران پرسپوليس.