پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آمریکا با کدام ارتش به تنگه هرمز می‌آید؟

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 232325
دولت آمریکا درحالی از اعزام نیرو و تنفگداران دریایی خود به تنگه هرمز و خلیج فارس سخن می‌گوید که بحران تجاوز جنسی و خودکشی در میان نظامیان این کشور و نیز مورد تجاوز قرار گرفتن صد‌ها نیروی مرد و زن نظامی، روحیه ارتش آمریکا را منهدم کرده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق«رز آگویلار» در گزارشی که توسط شبکه الجزیره منتشر شد از جنگی پنهان به نام تجاوز جنسی و خودکشی نام می‌برد که ارتش آمریکا به شدت با آن درگیر است.

او در این گزارش با اشاره به انهدام روحیه ارتش آمریکا تصریح می‌کند که بحران تجاوز، خودکشی و درگیری میان نیروهای مرد و زن ارتش آمریکا تبدیل به یک معضل اساسی شده است.

معضلی که آگویلار از آن با عنوان یک جنگ پنهان یاد می‌کند در حالی گریبان ارتش آمریکا را گرفته است که به گواه اسناد منتشر شده رسمی در آمریکا؛ سربازان آمریکایی بیش از آنکه در جنگ‌ها کشته شوند به دلیل خودکشی کشته می‌شوند. معضلی که البته در گزارش آگویلار نیز به علت وقوع آن اشاره می‌کند.

این گزارش با عنوان «تجاوز نظامی، جنگ نامرئی» در حالی منتشر شده است که نیویورک تایمز روز گذشته در خبری از اعزام گسترده نیرو توسط آمریکایی‌ها به خلیج فارس خبر داد. نیروهایی که به گفته تایمز شاید قرار است در صورت بسته شدن تنگه هرمز وارد یک جنگ احتمالی شوند.

آنچه که در ادامه می‌خوانید متن قسمت‌هایی از این گزارش است.

۱۹ هزار زن و مرد در سال ۲۰۱۰ و بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت جنگ آمریکا، در ارتش این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. همچنین بر طبق آمار موجود نیز از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار زن و مرد نظامی در ارتش آمریکا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

افرادی که بیش از ۸۰ درصد از آن‌ها نیز به دلیل ترس، اقدام به شکایت رسمی نکرده‌اند.

۳۳ درصد از زنانی که در ارتش آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرند نیز به این دلیل اقدام به شکایت نمی‌کنند که از جانب دوستان مرد خود به صورت ناگهانی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که یک مقام ارتش آمریکا نیز در این زمینه تصریح کرده است که اکثر مجرمان جنسی در ارتش امریکا مورد تعقیب قرار نمی‌گیرند.

به گزارش مشرق، آمار خودکشی در ارتش آمریکا به حدی بالا رفته است که به گزارش رسانه‌های آمریکایی، سربازان این کشور بیشتر به دلیل خودکشی از دنیا می‌روند تا کشته شدن در جنگ‌ها. همچنین بر اساس گزارش الجزیره عمده کسانی که در ارتش آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند اذعان کرده‌اند که به نخستین گزینه‌ای که فکر می‌کنند خودکشی است.

گزارش الجزیره همچنین با اشاره به مستندی پیرامون بحران تجاوز در ارتش آمریکا با عنوان «جنگ نامرئی» می‌افزاید: ‌ علیرغم آنکه میزان زیادی از تجاوز‌های جنسی در ارتش آمریکا گزارش نمی‌شود اما تعداد زیادی از افسران و سربازان آمریکایی هستند که مایلند تحت شرایط خاص به این اذعان کنند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

یک فرمانده زن ارتش آمریکا نیز به سربازان زن خود دستور داده است که آرایش نکنند چون سربازان مرد بلافاصله به آن‌ها تجاوز خواهند کرد.

یک تنفگدار دریایی آمریکا نیز در همین زمینه می‌گوید مردان ارتش آمریکا به زنان نظامی فقط به عنوان تعدادی وسیله نگاه می‌کنند.

رز آگویلار در خاتمه این گزارش می‌نویسد: مقامات دولت آمریکا باید تا زمانی که نتوانسته‌اند جلوی تجاوز‌ها را در ارتش آمریکا بگیرند احساس شرم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *