پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۵

شریعتمداری از نقش یک جریان مرموز داخلی در گرانی‌ها گفت

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۷
کد مطلب: 232303
بي پرده بايد گفت جريان مرموزي در داخل كشور اصرار دارد كه تحريم هاي اقتصادي دشمنان بيروني را «فلج كننده»! و راه كار برون رفت از آن را، تن دادن به خواسته هاي غيرقانوني و باج خواهانه حريف قلمداد كند.
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان "مانور موش ها!" در روزنامه کیهان نوشت:
1- «آدرس غلط» يكي از ترفندهاي خطرآفرين است كه در عمليات موسوم به «طرح فريب» از آن بهره مي گيرند. اين ترفند در هر دو عرصه جنگ «گرم و سرد» به كار گرفته مي شود. فرض كنيد كه دشمن در جبهه نبرد نظامي قصد انجام عمليات غافلگيرانه در منطقه «الف» را دارد و در همان حال، از قدرت دفاعي حريف بيمناك است. در اين حالت به ترفند «آدرس غلط» يا «طرح فريب» روي مي آورد و مثلا در منطقه «ب» كه با منطقه «الف» فاصله زيادي دارد دست به آتش باري مي زند، با اين مقصود كه ذهن فرماندهان حريف را از منطقه اصلي عمليات يعني منطقه «الف» دور كرده و به منطقه «ب» مشغول دارد. حالا اگر فرماندهان خودي از آرايش جنگي و ضريب پراكندگي قواي دشمن اطلاعات دقيقي نداشته باشند، بعيد نيست كه همه استعداد نظامي و يا بخش قابل توجهي از آن را براي مقابله با حريف به منطقه «ب» منتقل كنند و حتي پس از دفع حمله دشمن در منطقه ب -بخوانيد منطقه فريب- دست به تعقيب دشمن نيز بزنند! اكنون صحنه را در نظر آوريد. چه مي بينيد؟ نيروهاي خودي را مي بينيد كه نه فقط حمله دشمن را دفع كرده اند بلكه در حال تعقيب آنها نيز هستند. اما، اين ظاهر قضيه است كه با واقعيت فاصله زيادي دارد. واقعيت آن است كه ما در حال تعقيب دشمن نيستيم، بلكه، اين دشمن است كه ما را به نقطه و منطقه مورد نظر خود مي كشاند تا عمليات اصلي را در منطقه الف، با موفقيت و بدون كمترين مقاومت به انجام برساند.

2- شنبه گذشته، سران محترم سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه گردهم آمدند و به گفته رئيس مجلس «بررسي عوامل گراني از مباحث مطرح دراين نشست» بوده است. اين كه مسئولان بلندپايه نظام، روي يكي از اصلي ترين دغدغه هاي كنوني مردم انگشت گذارده و در پي يافتن راه كارهاي موثر براي مقابله با آن بوده اند، به تنهايي نويدبخش است و حاكي از آن كه روساي محترم سه قوه، يعني دست اندركاران امور اجرايي، قانونگذاري و قضايي كشور، قرار است از برخي بگومگوهاي - با عرض پوزش- بي حاصل و دغدغه آفرين دست كشيده و عزم خود را براي مقابله با يكي از اصلي ترين دغدغه هاي كنوني مردم- انشاءالله- جزم كنند. در اين ميان اگرچه مي توان و بايد اميدوار بود كه مسئولان محترم بسياري از موانع پيش روي و راه كارهاي مقابله با آن را مي شناسند ولي برخي شواهد و قرائن نيز حاكي از طرح فريب دشمن و تلاش براي ارائه «آدرس غلط» به دست اندركاران مقابله با گراني است و از اين روي اشاره به نكاتي دراين باره ضروري به نظر مي رسد.

3- مروري گذرا به تلاش تبليغاتي مستقيم و غيرمستقيم دشمن - مخصوصا نوع غيرمستقيم آن- حكايت از آن دارد كه حريف به منظور پيشگيري از چاره انديشي نظام براي مقابله با گراني لگام گسيخته كه اين روزها به جان اقشار مستضعف جامعه افتاده است، چند جاده فرعي پيش روي مسئولان محترم گشوده و با دميدن پياپي و بي وقفه در شيپور فريب و نيز به كارگيري ستون پنجم سياسي و رسانه اي خود اصرار به واقع نمايي آن دارد. اين جاده هاي فرعي متفاوت و چندگانه اند ولي بيشترين اصرار دشمن آن است كه تحريم هاي اقتصادي را به عنوان اصلي ترين علت گراني ها معرفي كند.

دراين باره گفتني است كه تحريم هاي اقتصادي اگرچه در پيدايش پديده گراني بي تاثير نيستند اما، نقش و ضريب اثر آنها در حد و اندازه اي نيست كه گراني لگام گسيخته و «جهشي» بسياري از كالا و خدمات ضروري و مورد نياز مردم را در پي داشته باشد. مخصوصا اين كه در برخي از موارد قبل از عملياتي شدن فلان تحريم اقتصادي شاهد افزايش بي رويه و غيرمنطقي شماري از كالا و خدمات مورد نياز مردم بوده و هستيم كه پيش از اين به آن پرداخته ايم و دراين نوشته، نكته ديگري را دنبال مي كنيم و آن، چرايي ارائه اين آدرس غلط است.

4- بي پرده بايد گفت جريان مرموزي در داخل كشور اصرار دارد كه تحريم هاي اقتصادي دشمنان بيروني را «فلج كننده»! و راه كار برون رفت از آن را، تن دادن به خواسته هاي غيرقانوني و باج خواهانه حريف قلمداد كند. اين جريان، دو طيف جداگانه با دو انگيزه متفاوت را درخود جاي داده است كه بعيد نيست- و نشانه هايي نيز در دست است- كه اين دو طيف در يك نقطه با يكديگر پيوند خورده و يا خواهند خورد. بخشي از اين طيف مرموز را گروهها، اشخاص و جريانات برانداز و ضدانقلابيون تابلودار، تشكيل مي دهند. اين بخش، دست چندان موثري در بدنه نظام و يا مراكز تصميم ساز و سياست پرداز آن ندارد ولي به عنوان «بازو» و شريك بخش ديگر عمل مي كند. و اما، بخش ديگر، كه اصلي ترين بخش از جريان مرموز ياد شده است، غريبه ها و يا خودي هاي استحاله شده اي هستند كه در برخي از مراكز حساس و يا حلقه هاي تماس اين مراكز با مردم و امور مربوط به آنان نفوذ كرده اند و هر از چندگاه شاهد افشاي «راز» آنها و از پرده برون افتادن دست آنان هستيم. ماجراي فساد كلان 3هزار ميليارد توماني و يا فساد و اختلاس اخير در بيمه و نقش برخي مسئولان مياني- اما موثر- در اين اختلاس ها مي تواند شاهد مثال باشد.

هر دو طيف مورد اشاره، يك نقطه مشترك را هدف گذاري كرده و دنبال مي كنند و آن فشار اقتصادي و تنگي معيشت مردم، مخصوصا اقشار محروم و مستضعف -بخوانيد ولي نعمت هاي نظام- است و از اين نقطه به بعد هر يك انگيزه هاي خاص خود را كه با يكديگر متفاوت است پي مي گيرند. چگونه؟!
5- ماموريت بخش اول از جريان مرموز ياد شده يعني ضدانقلابيون تابلودار و ستون پنجم پنهان يا شناخته شده- ولي بعضا به حال خود رها شده- دشمن، معرفي تحريم ها به عنوان علت اصلي گراني ها است. شواهد موجود حكايت از آن دارند كه ماموريت اين بخش در همين نقطه به پايان مي رسد. چرا كه اگر در اين ماموريت موفق شوند - كه مي دانيم و تجربه كرده ايم نمي شوند- به آمريكا و متحدانش براي رهايي هر چند نسبي از رسوايي ناشي از بي اثر بودن تحريم ها كمك كرده اند! ضمن آن كه بيشترين اعضاي اين طيف را كلان سرمايه داران و صاحبان ثروت هاي بادآورده تشكيل مي دهند كه از اين رهگذر بر ثروت انبوه و نامشروع خود نيز مي افزايند و متاسفانه اقدام درخور توجهي براي مقابله با اين غارتگران و زالوصفتان خون آشام ديده نمي شود.

اما بخش دوم، يعني طيف اصلي اين جريان مرموز كه متاسفانه در برخي از مراكز تصميم ساز و سياست پرداز نفوذ كرده اند در نقطه مشترك مورد اشاره متوقف نمي شوند.

اين طيف - به گواهي شماري از شواهد و قرائن موجود- در پي آن است كه با سخت شدن معيشت مردم، راه كار موثر براي برون رفت از آن را، مذاكره و رابطه با آمريكا معرفي كند! چرا؟! به يقين همه دست اندركاران اصلي طيف ياد شده دشمن نظام و اسلام و انقلاب نيستند، بلكه برداشت غلطي از مذاكره و رابطه با آمريكا دارند و از آنجا كه نشان داده اند افرادي كم دان ولي در همان حال، بلندپرواز و خودبزرگ بين هستند، از يكسو مذاكره و رابطه با آمريكا را به خيال خام و توهم پرداز خود، راه كار تلقي مي كنند و از سوي ديگر به علت روحيه خودبين و شهرت طلب خويش، اصرار دارند كه اين- به زعم آنها- رخداد استثنايي! به نام آنها ثبت شود!! اين طيف درگذشته اي نه چندان دور نيز براي همين منظور خيز برداشته بودند كه با سد مستحكم و عزت آفرين و پرصلابت رهبرمعظم انقلاب روبرو شدند. گفتني است كه آمريكا و متحدانش نيز كه حركت خزنده اين طيف را زير نظر داشته و به آن اميد بسته بودند، بعد از مواجهه طيف ياد شده با نهيب پرصلابت و مردمي حضرت آقا، به گونه اي آشكار و بي پرده، نااميدي و يأس خود از طيف مورد اشاره را برملا كردند.

6- در مثنوي مولوي داستان كشاورزي آمده است كه انبار خويش از گندم انباشته بود اما بي آن كه گندمي از انبار بردارد، همه روزه از ميزان گندم انبار شده كاسته مي شد و كشاورز كه راه دستبرد دزدان را بسته بود، در حيرت از چرايي كاهش گندم به حكيمي شكايت برد و حكيم او را گفت؛ از كجا معلوم كه موش ها در انبار گندم لانه نكرده باشند؟

اول اي جان دفع شّر موش كن
و آنگه اندر جمع گندم كوش كن
گرنه موش دزد در انبار ماست
گندم انبار چل ساله كجاست؟!

در اين باره گفتني هاي فراواني هست كه به فرصتي ديگر مي گذاريم و در پايان نوشته پيش روي به اين نكته بسنده مي كنيم كه گراني لگام گسيخته كنوني به آساني قابل مهار كردن است مثلا - و فقط مثلا- چرا در پي گيري يكي از علت هاي گراني گوشت مرغ به اين ماجرا توجه نمي شود كه فلان كشتي حامل محموله مورد نياز مرغداري ها نزديك به 7 ماه در سواحل كشورمان روي آب بوده است؟ و آقايان «م» و «الف» دو سرمايه دار كلان كه با گشاده دستي برخي از مسئولان مياني، انحصار واردات اين كالا را برعهده دارند، تخليه محموله كشتي را با انگيزه فروش گرانتر آن تا 7 ماه به تاخير انداخته اند؟! و ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
كاملاً مشهود است كه حق با آقاي شريعمتداري است /حال سوال اين است كه : آيا درشرايطي كه كشور درتحريم است دولت بايد اينگونه درمقابل گراني بي تفاوت باشد ؟
بايد بپذيريم كه با بي تفاوتي ودهن كجي كردن به تحريم ها فقط صورت مسئله را پاك مي كنيم چون تحريم واقعيتي غيرقابل انكار و گراني لحظه اي حال حاضر كشور نيز غيرقابل انكارمي باشد / برادران عزيز جهان نيوز لطفا به مسئولين مربوطه بگید که ازشما خواهشمنديم كه به گوش آنها برسانيد كه مگرمي شود دريك جنگ تمام عيار بدون برنامه پيش رفت و چشم بسته گفت هرچه خداخواست !
United States
یعنی عامل این همه گرونی و تورم فقط مسئولان رده میانی !!!!هستند؟
باورش به نظر خودتون سخت نیست؟
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری امروز دیگر آن کشور افریقایی گدا گشنه هم از خرید نفت ما انصراف می دهد وبرادر چین هم برای خرید نفت ما شرط می گذاردوبرادر هند هم مارا به چند قرن گذشته بر می گرداند ومعامله پایاپای با ما می کند حال دوست هوشمند ومتفکر من آیا می شود ایران را جزیره نمود ودر مرزهای این جزیره دیوار بلندی ساخت که کسی وچیزی ورود وخروج نکند؟
جناب شریعتمداری عزیز این روزها مسیر شما به تعمیر گاهای خودرو خورده است آیا قیمت قطعات را با یک سال قبل مقایسه نموده اید؟
جناب شریعتمداری ما در عصر تکنولوژی وپیشرفت زندگی می کنیم امروزه هیچ کشوری در جهان ادعای استقلال وعدم نیاز به دنیا را ندارد که ما دومی باشیم.
جناب شریعتمداری عزیز استقبال برزیلیها از رئیس جمهور را دیدید ؟
جناب شریعتمداری میزان رفت وآمدهای سیاسی به ایران را مشاهده می فرمائید؟
آیا اینها نشان دهنده وضعیت ما در دنیای امروز نیست ؟ ما تاکی باید با وهم وخیالپردازی وساختن دشمنان داخلی وخارجی مسیر واقعی را به فراموشی بسپاریم ؟
جناب شریعتمداری عزیز کار را به جایی نرسانید که مسیر بدون بازگشت باشد تا دیر نشده است با عزت واقتدار مسیر عزتمندانه را انتخاب کنید وگرنه آن خواهد شد که در جنگ عراق شاهد آن بودیم.
Iran, Islamic Republic of
چندان مرموز نیستند آشکارا سرشان را بالا گرفته اند همچون شعبان بی مخ نفس کش می طلبند کسی را قدرت در افتادن با آنها نیست!!!
به علت عدم ترخیص بار در مرز ترکیه و نیز به علت مثلا اورحال دستگاههای فرآوری مس و برنج شرکت صنایع مس ... شرکت من با نبود مواد اولیه مواجه شد و نزدیک به 2 ماه تعطیل شد حالا هم دارم چوب اون 2 ماه تعطیلی رو می خورم والله ما حواسمون به منویات رهبری هست ولی نمیدونم چرا برخی مغرضانه مقابل ایشون و رهنمود هاشون ایستادگی میکنن
خدایا تو شاهد باش
Iran, Islamic Republic of
جدای از مسئله گرانی واقعا بحث مدیران کم اعتقاد به اصول و مبانی انقلاب و نظام مسئله ای ریشه ای است که جدی بودنش در مواقع بحرانی و فتنه انگیز معلوم می شود. شاید خیلی از کارمندان شخصا شاهد وجود چنین مدیرانی در سازمان خود باشند. باید گفت در طول دو سه دهه گذشته دو اشکال عمده داشته ایم:1- غفلت از کادرسازی انقلابی 2- تساهل در بحش گزینش، ارزشیابی و حراست.
خصوصا در ارتقاء اولیه افراد در پستهای رده پائین چندان توجهی نمی شود در حالی که همین پستهای کوچک آغاز ورود افراد به چرخه مدیریتی کشور است.
Saudi Arabia
اولا مسئله اختلاس سه هزار میلیاردی و بیمه مربوط به قبل از تحریم است. ثانیا ما امروز در شرایط ویژه ای هستیم و نباید به محتکران و کسانیکه در صدد اخلال در امور اقتصادی هستند امان داد، مردم قاطعیت بیشتری می خواهند. ثالثا حرف آخر در این است که از ابتدا می شد به گونه ای رفتار کرد که امروز با این اوضاع بهم ریخته مواجه نشویم.
Iran, Islamic Republic of
سلام
این دیدگاه آقای شریعتمداری قابل تقدیر است ولی از نکته اصلی غافل شده اند و آنهم عدم پذیرش مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و اجرای آنها توسط دولت و دستگاه های اجرایی مرتبط.
دلیل اصلی هم روحیه شخصی آقای احمدی نژاد است که با دخالت بیجا و باجا در همه امور از جمله تقسیم بودجه، تعریف طرح کلان عمرانی و ملی، رونمایی های تبلیغاتی پروژه ها و پاسخگویی پولی و اجرایی به تقاضای عموم مردمی که ارزیابی نشده اند (با اهمیت تعامل رودروی مسئولین با آحاد مردم برای جلب اطمینان مردم و حفظ ساده زیستی و ... در نزد آنها اشتباه نشود) عده ای از مسئولین را دور خودش جمع کرده که هر چیز را فقط با سلیقه ایشان وفق میدهند و شجاعت ابراز نظر کارشناسی در مورد تبعات تصمیم، کمبود منابع، تکراری بودن موضوع و . . . را از خود سلب نموده اند، کشور به این روز افتاده است.
Iran, Islamic Republic of
همه ش حرف های تکراری...

جناب شریعتمداری شما زیادی حرف های تکراری می زنید
مثل همه ی نوشته های حاج حسین شریعتمداری منطقی و درست بود
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنم اسنادی که در اختیار دارید را در اختیار ملت بگذارید بیش از این آبروداری برای چه کسانی و با چه توجیهی ؟!
Iran, Islamic Republic of
پس دستگاه هاي نظارتي کجان؟!
United States
جناب حاج حسین ؛ غالب اقتصاد کشور در دست چندین دلال است آنها را رسوا و راه حل دیگری در سیستم توزیع بیابید قول میدهم حداقل 30 درصد اقلام کاهس قیمت پیدا کند
Iran, Islamic Republic of
خسته شديم از اين همه حفظ آبروي دزدان !
مماشات تا كي؟
Iran, Islamic Republic of
وقتي احمدي نژادمحبوب ولي مظلوم از اين حرفها مي زنه دشمنان داخلي وخارجي مسخره مي كنندو مي گن فرافكني مي كنه درحاليكه همين وزارت اطلاعات هم اخيرا"در اين مورد اظهار نظر كرده وخبر از دستگيري عده از اخلال گران اقتصادي داده ( كمي انصاف داشته باشيم وواقعيت هارا ببينيم وبنويسيم)