پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ماجرای جالب خودربايي نابغه دروغين+عکس

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 232115
خانواده‌اي در رشت كه به زور قصد داشتند فرزند داراي استعداد متوسط خود را به نابغه تبديل كنند، هيچ‌گاه فكر نمي‌كردند كه اين اقدام آنان سبب وقوع يك آدم‌ربايي شود.
ماجرای جالب خودربايي نابغه دروغين+عکس
به گزارش جهان، پسري 19 ساله به دليل توقعات بيش از حد والدينش و ايجاد آرامش در خانواده به دروغ به آنان گفته بود كه در آموزشگاه كنكور نابغه بوده و به همين‌ دليل چندين بار مورد تحسين مربيان قرار گرفته است و اين ادعاي وي به حدي بود كه آوازه نابغه بودنش موجب فخر خانواده در ميان اقوام و آشنايان شده بود به طوري كه او الگوي اهالي قرار گرفته و همه از قبولي حتمي او در كنكور اطمينان حاصل كرده بودند.

نابغه صوري كه به دليل توقع بيش از حد خانواده متعجب از دروغگويي خود شده بود، در هنگام كنكور راهي براي فرار از آن نمي‌توانست پيدا كند و از آنجايي كه همچنان مي‌خواست نابغه بودن خود را اثبات و خانواده را سربلند كند، در روز پيش از كنكور سراسري نقشه‌اي شوم به ذهنش رسيد.

جوان كنكوري حوالي ظهر روز ششم تير و در حالي تنها دو روز با كنكور سراسري فاصله داشت به بهانه آخرين جمع‌بندي دروس با كوله‌پشتي‌اش از منزل به سمت آموزشگاه رفت. پس از مدتي تاخير در بازگشت اين جوان به خانه سبب مي‌شود كه خواهرش با مؤسسه آموزشي تماس بگيرد كه در تماس با آموزشگاه متوجه مي‌شود كه وي در آن روز اصلاً به مؤسسه نيامده است كه اين خبر موجب اضطراب و اين گمان در خانواده شده كه پسرنابغه‌شان حتما ربوده شده است!

سرانجام در حدود ساعت 9 شب پيامكي با شماره همراه جوان به مادر و خاله‌اش ارسال مي‌شود كه وي ربوده شده و براي رهايي‌اش بايد يك ميليارد ريال بپردازند و اين موضوع را نيز به پليس اطلاع ندهند. اما خانواده مضطرب جوان كه پولي نداشتند براي پيداشدن فرزندشان به پليس متوسل شدند.

پس از اطلاع پليس، كارآگاهان در اولين مرحله از تحقيقات خود به سراغ موسسه آموزشي مي‌روند و در آنجا متوجه مي‌شوند كه اين جوان نه تنها نابغه نيست بلكه از نظر هوشي مانند ساير افراد يا حتي كمتر از آنان است.

ماموران در ادامه روند رسيدگي به اين پرونده از حضور جوان كنكوري در مشهد مقدس مطلع مي‌شوند و اكيپ‌هاي عملياتي براي رسيدن به وي، چاره اي جز مسافرت هوايي به مشهد نمي‌بينند كه با رسيدن پليس به مشهد و بررسي‌هاي انجام شده، سرنخي از اين جوان در تهران به دست مي‌آيد اما از آنجايي كه محل دقيق وي در تهران براي اكيپ‌هاي عملياتي پليس گيلان مشخص نبود، كارآگاهان شرح وضعيت را با پليس تهران مكاتبه مي‌كنند تا اينكه پس از 48 ساعت در يكي از كلانتري‌هاي تهران مشخصات پسري كه به صورت پابرهنه به كلانتري مراجعه و اعلام كرده بود كه از دام آدم‌ربايان فرار كرده را به آنان اطلاع مي‌دهند.

درپي اين خبر، كارآگاهان گيلاني به كلانتري در تهران مراجعه و اين جوان كه مشغول تعريف آدم‌ربايي بوده را دستگير كردند.

نابغه صوري كه از اطلاع پليس گيلان از دروغ هايش باخبر شده بود، چاره اي جز اعتراف نديد و گفت كه اين كار را به خاطر توقع بيش از حد خانواده در راستاي قبولي در كنكور انجام داده چرا كه به دليل ناتواني در فهم دروس امكان موفقيت در كنكور را نداشته است.

سرهنگ مجيد مرآت، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان، ضمن تائيد اين خبر به ايسنا گفت: پليس اين نابغه دروغين را به علت انحراف دستگاه قضايي، انتظامي، ايجاد تشويش اذهان عمومي و ملتهب كردن جو عمومي دستگير و با تشكيل پرونده به دادسرا معرفي كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *