پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خريد و فروش آپارتمان به كما رفت

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 231984
يك كارشناس بازار مسكن گفت: با خروج سرمايه گذاران از بخش مسكن به سمت بازار ارز و سكه موجب شده تا خريد و فروش آپارتمان با ركودي بي سابقه مواجه شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا احمدرضا سرحدي اظهار داشت: شرايط عمومي و بين المللي كشور به صورتي است كه موجب ركود در بازار مسكن شده است و اين در حالي است كه سرمايه گذاران با احساس ناامني در بخش مسكن سرمايه خود را از اين بخش خارج كرده و به سمت بازارهاي همسو سوق مي دهند.

وي با بيان اينكه طرح تفصيلي شهر تهران سبب افزايشي در قيمت مسكن نشده است، افزود: قيمت زمين هاي تهران برحسب تراكم در نظر گرفته شده در طرح تفصيلي افزايش يافته است.

سرحدي بيان داشت: با توجه به حضور كميسيون ماده ۵ در طرح تفصيلي در آينده شاهد اين خواهيم بود كه تراكم و كاربري در نظر گرفته شده توسط عواملي تغيير كند.

وي با بيان اينكه طرح تفصيلي مكانيسم هايي دارد كه ممكن است از مسير اصلي و هدف خود خارج شود، خاطر نشان كرد: بايد با تحقيق و كارشناسي راه هاي گريز از قانون در طرح بسته شود تا اين طرح در عرصه عمل به موفقيت برسد.

سرحدي ادامه داد: همان طور كه وزارت مسكن و شهرسازي مجوز گرفته تا زمين هاي دولتي كه در اختيار اين وزارتخانه است و در طرح تفصيلي به عنوان ذخيره در نظر گرفته شده تغيير كاربري داده و به پهناهاي مسكوني و تجاري تبديل شود، از اين پس روال تراكم فروش و تغيير كاربري شروع خواهد شد.

وي افزود: نقطه منفي طرح تفصيلي در سيال بودن آن است كه موجب مي شود تا برخلاف سياست كلي كه قرار بود جمعيت تهران كاهش، ساخت و ساز كنترل و توسعه شهري قانونمند شود، درواقع ضرورت نياز تهران ناديده گرفته شود.

سرحدي بيان داشت: در نظر گرفتن يك طبقه تراكم اضافه در كل شهر طبق طرح تفصيلي، توليد مسكن را افزايش و بخش تقاضا را پوشش داده و در نتيجه تعديل قيمت ها را در پي دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *