پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴۱
در حاشیه پست جدید نماینده شاهرود؛

چند سوال از نماینده‌ای که هر روز رئیس می شود

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 231622
هنوز آقای جلالی گزارشی از شادی مردم از سمت جدیدش نداده اما به نظر می رسد درباره پست های نماینده شاهرود که هر چند روز یک بار بروز می شوند، سوالات جدی و مهمی وجود دارد که پاسخگویی به آن ها قبل از تصاحب یک شغل جدید ضروری به نظر می رسد.
چند سوال از نماینده‌ای که هر روز رئیس می شود
سرویس سیاسی جهان نيوز - آقای جلالی، نماینده شاهرود و میامی، گویا به اجبار یا بنابر "احساس وظیفه و تکلیف" رئیس منطقه 10 دانشگاه‌ آزاد شده بود؛ او چند روز پس از پست جدیدش، با بیان اینکه "ما خیلی هم مشتاق نبودیم"، ریاستش را سبب شادی ملت دانست و گفت: مردم خیلی هم خوشحال شدند.
 
گرچه این پست را فرهاد دانشجو به جلالی داد اما میانه نماینده شاهرود با عبدالله جاسبی، رئیس سابق و جنجالی دانشگاه آزاد هم خوب بود؛ طوری که حتی سال گذشته اعتراض دانشجویان شاهرودی هم به این موضوع بلند شد. در آخرین باری که جلالی به عنوان همراه جاسبی در شاهرود حاضر شد؛ یعنی 14 خردادماه 1389، از شعارهای تند و تیز دانشجویان در امان نماند. معترضان که خواستار پیگیری اتهامات جاسبی بودند، همراهی جلالی با وی را هم اینگونه جواب دادند: "جلالي نماينده مايي يا نماينده جاسبي".
 
اما هنوز جشن و شادی مردم از صاحب کرسی شدن کاظم جلالی در دانشگاه آزاد ادامه داشت که خبر رسید ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم به وی سپرده شد، تا ملت ایران حسابی در شادی غرق شوند!
 


وی که از نمایندگان نزدیک به رئیس مجلس نهم بود، هیچ سمتی در فراکسیون های مجلس نگرفت تا زمینه های تصاحب کرسی ریاست مرکز پژوهش برایش مهیا شود. البته به نوشته خبرگزاری فارس نوع رابطه وی با علی لاریجانی هم در کسب این کرسی موثر بود.
 
در همین راستا روز یکشنبه اعلام شد که کاظم جلالی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و بر کرسی احمد توکلی پرتجربه تکیه زد.
 
هنوز آقای جلالی گزارشی از شادی مردم از سمت جدیدش نداده اما به نظر می رسد درباره پست های نماینده شاهرود که هر چند روز یک بار بروز می شوند، سوالات جدی و مهمی وجود دارد که پاسخگویی به آن ها قبل از تصاحب یک شغل جدید ضروری به نظر می رسد.
 
نماینده شاهرود اکنون قرار است هم درباره موضوعات و مشکلات کشور طرح و نظر بدهد، ‌قانونگذاری کند و بر همه دستگاه‌ها نظارت داشته باشد؛ هم وعده کرده نماینده مردم حوزه انتخابیه اش باشد و نیازها و خواسته‌های آنان را پیگیری کند؛ هم رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد باشد و بر واحدهای دانشگاهی استان‌های سمنان و گلستان نظارت و به مسائل آنان رسیدگی کند و نیز برپایه پست جدیدش موظف است که مرکز حساس پژوهش‌ها را مدیریت و در جهت صحیح و کارآمد هدایت کند.
 
اکنون مرکز پژوهش های مجلس با حدود 55 پژوهشگر و کارشناس در حال فعالیت است که به واسطه وظایف گسترده این مرکز و در عین حال محدودیت‌های آن، با مشکلات متعددی روبروست؛ مشکلاتی که فشارهای سیاسی و عدم همکاری و ارائه اطلاعات از سوی دستگاه‌های دولتی، مطالبات متفاوت و گاه متعارض نمایندگان مجلس، وجود مهلت زمانی مشخص در ارائه نتایج تحقیقات به مجلس و ... از جمله آن‌هاست.
 


با توجه به این واقعیت ها سوالات بی پاسخ متعددی گریبان آقای جلالی را گرفته است که ناظران سیاسی امید دارند، پاسخ آن ها را از این نماینده بشنوند؛ سوالاتی مانند اینکه:
 
-    با وجود مشغله و فشار فراوان کاری بر یک وکیل مردم بویژه نماینده شهرستان‌ها، علت اصرار ‌کاظم جلالی بر تصاحب یا پذیرش این همه پست و مقام چیست؟

-    آیا چند شغله بودن تنها برای افراد عادی جامعه غیرقانونی است و امثال آقای جلالی از این قانون مستثنا هستند؟

-    به فرض قانونی بودن داشتن چند شغل، نماینده مردم شاهرود کدام یک از پست‌هایش را در اولویت خواهد گذاشت؛ وکالت مردم شاهرود و ملت ایران، ریاست مرکز حساس پژوهش‌ها، ریاست منطقه 10 دانشگاه آزاد یا حتی پست بعدی؟!

-    آیا اگر ریاست فراکسیون رهروان هم به آقای جلالی پیشنهاد شود آن را هم در آغوش می کشد؟

-    آیا آقای جلالی با این پست های وقت گیر می تواند در مجلس "حضور مفید" و موثری داشته باشد؟ 

-    آیا تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نقش نمایندگی و اولویت آن بر سایر اشتغالات وکلای مردم، به گوش نماینده شاهرود رسیده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تعداد پست های ایشون خیلی بیشتر از پست های توکلیه؟ که اون وقت نداره و این داره؟
خودتان کردید ...
United Kingdom
خوشحالم که می بینم علی آقا اصول گرایان سنتی رو یکی یکی از صحنه خارج می کنه به این میگن سیاست مدار نه احمدی نژاد که با سرو صدا کار میکنه
برای اقای فرهاد دانشجو آرزوی موفقیت می کنم با این مدیرانی براش تحمیل می کنن فکر می کنم چند ماهی بیشتر نتونه در سمت ریاست دانشگاه بمونه این اقایون همشون دنباله های ... هستن جنس فرهاد دانشجو با اینا همخوانی نداره منطقه 13 هم بدست دوست اقای جلالی و یار دیرین اقای جاسبی که دکتر منادی باشن فتح شده که می دونیم که ایشون هم عضو هیئت رئیسه مجلسه
اما سخنی با دکتر زاکانی:
دکترجان ما شما را از دوره بسیج دانشجویی دوست داریم بهتون ایمان داریم ....
ولی اگر با این گونه ادما حشر و نشر پیدا کنین معلوم نیست که در پیشگاه خداوند متعال و شهدا و امام چه جوابی در روز قیامت خواهید داشت؟
آدم حسابی و مورد اعتماد فعلا کم است البته وقتی که حسابی ومورد اعتماد بودن تعبیر شخصی وسلیقه ایش در بین مسولان بالا دستی باب واولی شود و نه تعبیر علمی ، مردمی ومذهبی و قرانیش
Iran, Islamic Republic of
ایشون نماینده لاریجانی در 8+7 بودند. هموم روزی که به این مکانیزم معیوب اعتراض میشد، اگه دفاع نمی کردین و اگه به جای ...به پایداری که در تمامی موارد با هم همنظرید به اختلافهای اصلی و واقعی با برخی راستی هایی که نام اصولگرایی دارند و رسم ضداصولگرایی می پرداختید و کوس وحدت با آنها ساز نمی کردید، این اتفاقات ناخوشایند رخ نمی داد. فاعتبروا....
Iran, Islamic Republic of
سلام.ایشان وعده پایتخت شدن شهرستان " شاهرود" را در ایام انتخابات به مردم شاهرود داده بود و از سادگی مردم...
چشم آقای لاریجانی روشن
نمایندگان چه کاره هستید که در مجلس ساکت نشستید ؟
چشم آقای پور محمدی روشن .
نمایندگان مسئولند اگر برخورد نکنند
United Kingdom
همون وقتی که ...رو قاطی کردید باید فکر امروزش رو هم می کردید. باید فکر می کردید که ...اول اتحاد اصولگرایان را به هم می زند. بعد در انتخاب هیئت رئیسه ... عاقبت انتخاب آن هیئت رئیسه هم اینجا بروز می کند.
Iran, Islamic Republic of
کار دانشگاهی شغل نیست
Iran, Islamic Republic of
همه اين اشكالات كه مطرح كرديد آيا با بودن توكلي رفع شده بود يعني توكلي زمان رياستش كار نمايندگي مردم تهران رو رها كرده بود و فقط در مركز پژوهشها بود
Iran, Islamic Republic of
بالاخره رییس مرکز پژهوش ها باید با رییس مجلس هماهنگ باشد شاید...
ایشان دارد پاداش تلاش های خود را در به ریاست رساندن ...می گیرد.
حیف دکتر توکلی
خدا به دادش برسه.اون دنیا...
برای مجلس نهم همین حد خوب است
با رفتن توکلی از مرکز پژوهش ها، اعتبار این مرکز هم خود به خود رفت
آیا این انتصاب ارتباطی با فراکسیون سازی قبل از تشکیل مجلس دارد؟
توکلی از جلالی لایق تره. چرا این تصمیم گرفته شد؟!
Iran, Islamic Republic of
این موقعیت دستمزد ...
اين نماينده چطور مي تواند قانون اشتغال را تصويب كند؟
از آقای لاریجانی چنین انتخابی بعید بود
Iran, Islamic Republic of
حیف است توکلی با اینها کار کند
اگه دکتر جلالی رو مردم شاهرود و دانشجویان انجا قبول نداشتند بهش رای نمی دادن و 3 دوره متوالی به عنوان نماینده انتخاب نمیکردن. درود بر دکتر جلالی وکیل المله
United States
جهان نیوز عزیز،

بگذارید من به عنوان یکی‌ از موکلین آقای جلالی به شما جواب دهم: ۱. نمیندگان مجلس از قانون چند شغلی‌ تا حدی معاف هستند. ۲. اگر نیستند لطفا شغل‌های مختلف آقای حداد عادل را نیز ردیف کنید و فقط به آقای جلالی و کسانی‌ باهاشون مساله دارید بند نکنید. ۳. من نمیدانم نویسنده این مقاله کیست ولی‌ می‌خواستم بدانم مگر جهان نیوز وکیل الرعایا هستید که این سوالات را می‌کنید ایشان ده‌ها هزار نفر بهشان مردم محترم شاهرود رأی دادند و آنها باید سوال کنند. چون شما پول دستتون هست به خود اجازه می‌دهید در هر کاری دخالت کنید؟ ۴. اگر آقای جلالی مثل مشائی که از مداح‌ها شکایت کرده، از شما به عنوان تشویش اذهان شکایت کند شما چه می‌کنید.؟ ۵. شما مثل خوره افتادید به جان همه کسانی‌ که با شما نیستند. ۵. در آخر توصیه می‌کنم دست بر دارید و مردم و گروه‌ها را بهم نزدیک کنید نه از هم دور. شما خود را به فضیلت‌های اخلاقی‌ مثل تألیف قلوب بیارأیید وظیفه رسانه ای خود را بهتر انجام داده اید. موید باشید.
Iran, Islamic Republic of
مزد زحماتش را در ایجاد فراکسیون موازی با اصولگرایان را گرفت
آن موقع هم که توکلی رییس مرکز پژوهشها بود نماینده هم بود اینکه کسی در سمتی تجربه کسب کرده دلیل نمی شود تا آخر عمر در آن سمت بماند اتفاقا تغییر مدیریت ها باعث بروز استعدادهای جدید میشود
Canada
چیه؟ جای تعجب داره؟ خب باید هماهنگ باشه دیگه! والبته خودی!!
حسین پور
آقای جلالی لطفا به این سئوال جواب دهید که در مجلس ششم در کدام فراکسیون بودید؟ در آن مجلس چه کاری در دفاع از ولایت کردید که اکنون "رهرو ولایت" شده اید؟! ما که می دانیم شما در مجلس ششم در کنار چه کسانی ایستادید؟
حالا چون مجلس اصولگراست پس همه اصولگرا...
درود و سلام بر توكلي عزيز
واقعا تو مملكت فحط الرجال شده ما خبر ندارين با يه خبر ديگست كه ما سر كاريم؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعاً از مسئولین تشکر میکنیم که هر روز با این خبرهای خوب ، ما را شاد می کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
مزد خوش خدمتی هایش به لاریجانی رو گرفت..
Iran, Islamic Republic of
آقا یه پیشنهاد دارم.
این آقای جلالی با حفظ سمت رئیس جمهور هم بشوند تا مردم از خوشحالی بترکند.
Iran, Islamic Republic of
یاد کارناوال تبلیغات آقای هاشمی در انتخابات 84 ریاست جمهوری در شاهرود بخیر که ...جلوی کاروان در حرکت بود!
چی فکر میکردیم چی شد؟
Czech Republic
متاسفانه مسیری که آقای ...، ... را به سمت آن هدایت می کند شایسته ی مردمی که با شور و عشق به نظام و ولایت با وجود همه ی نارسایی ها در انتخابات شرکت کردند نیست
United States
با این نظر دوستمون موافقم:

البته بیشتر نمایندها چنین وضعی دارن.بهترین شغل و پر درامد ترین.!