کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه پست جدید نماینده شاهرود؛

چند سوال از نماینده‌ای که هر روز رئیس می شود

12 تير 1391 ساعت 15:34

هنوز آقای جلالی گزارشی از شادی مردم از سمت جدیدش نداده اما به نظر می رسد درباره پست های نماینده شاهرود که هر چند روز یک بار بروز می شوند، سوالات جدی و مهمی وجود دارد که پاسخگویی به آن ها قبل از تصاحب یک شغل جدید ضروری به نظر می رسد.


سرویس سیاسی جهان نیوز - آقای جلالی، نماینده شاهرود و میامی، گویا به اجبار یا بنابر "احساس وظیفه و تکلیف" رئیس منطقه 10 دانشگاه‌ آزاد شده بود؛ او چند روز پس از پست جدیدش، با بیان اینکه "ما خیلی هم مشتاق نبودیم"، ریاستش را سبب شادی ملت دانست و گفت: مردم خیلی هم خوشحال شدند.
 
گرچه این پست را فرهاد دانشجو به جلالی داد اما میانه نماینده شاهرود با عبدالله جاسبی، رئیس سابق و جنجالی دانشگاه آزاد هم خوب بود؛ طوری که حتی سال گذشته اعتراض دانشجویان شاهرودی هم به این موضوع بلند شد. در آخرین باری که جلالی به عنوان همراه جاسبی در شاهرود حاضر شد؛ یعنی 14 خردادماه 1389، از شعارهای تند و تیز دانشجویان در امان نماند. معترضان که خواستار پیگیری اتهامات جاسبی بودند، همراهی جلالی با وی را هم اینگونه جواب دادند: "جلالي نماينده مايي يا نماينده جاسبي".
 
اما هنوز جشن و شادی مردم از صاحب کرسی شدن کاظم جلالی در دانشگاه آزاد ادامه داشت که خبر رسید ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم به وی سپرده شد، تا ملت ایران حسابی در شادی غرق شوند!
 


وی که از نمایندگان نزدیک به رئیس مجلس نهم بود، هیچ سمتی در فراکسیون های مجلس نگرفت تا زمینه های تصاحب کرسی ریاست مرکز پژوهش برایش مهیا شود. البته به نوشته خبرگزاری فارس نوع رابطه وی با علی لاریجانی هم در کسب این کرسی موثر بود.
 
در همین راستا روز یکشنبه اعلام شد که کاظم جلالی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و بر کرسی احمد توکلی پرتجربه تکیه زد.
 
هنوز آقای جلالی گزارشی از شادی مردم از سمت جدیدش نداده اما به نظر می رسد درباره پست های نماینده شاهرود که هر چند روز یک بار بروز می شوند، سوالات جدی و مهمی وجود دارد که پاسخگویی به آن ها قبل از تصاحب یک شغل جدید ضروری به نظر می رسد.
 
نماینده شاهرود اکنون قرار است هم درباره موضوعات و مشکلات کشور طرح و نظر بدهد، ‌قانونگذاری کند و بر همه دستگاه‌ها نظارت داشته باشد؛ هم وعده کرده نماینده مردم حوزه انتخابیه اش باشد و نیازها و خواسته‌های آنان را پیگیری کند؛ هم رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد باشد و بر واحدهای دانشگاهی استان‌های سمنان و گلستان نظارت و به مسائل آنان رسیدگی کند و نیز برپایه پست جدیدش موظف است که مرکز حساس پژوهش‌ها را مدیریت و در جهت صحیح و کارآمد هدایت کند.
 
اکنون مرکز پژوهش های مجلس با حدود 55 پژوهشگر و کارشناس در حال فعالیت است که به واسطه وظایف گسترده این مرکز و در عین حال محدودیت‌های آن، با مشکلات متعددی روبروست؛ مشکلاتی که فشارهای سیاسی و عدم همکاری و ارائه اطلاعات از سوی دستگاه‌های دولتی، مطالبات متفاوت و گاه متعارض نمایندگان مجلس، وجود مهلت زمانی مشخص در ارائه نتایج تحقیقات به مجلس و ... از جمله آن‌هاست.
 


با توجه به این واقعیت ها سوالات بی پاسخ متعددی گریبان آقای جلالی را گرفته است که ناظران سیاسی امید دارند، پاسخ آن ها را از این نماینده بشنوند؛ سوالاتی مانند اینکه:
 
-    با وجود مشغله و فشار فراوان کاری بر یک وکیل مردم بویژه نماینده شهرستان‌ها، علت اصرار ‌کاظم جلالی بر تصاحب یا پذیرش این همه پست و مقام چیست؟

-    آیا چند شغله بودن تنها برای افراد عادی جامعه غیرقانونی است و امثال آقای جلالی از این قانون مستثنا هستند؟

-    به فرض قانونی بودن داشتن چند شغل، نماینده مردم شاهرود کدام یک از پست‌هایش را در اولویت خواهد گذاشت؛ وکالت مردم شاهرود و ملت ایران، ریاست مرکز حساس پژوهش‌ها، ریاست منطقه 10 دانشگاه آزاد یا حتی پست بعدی؟!

-    آیا اگر ریاست فراکسیون رهروان هم به آقای جلالی پیشنهاد شود آن را هم در آغوش می کشد؟

-    آیا آقای جلالی با این پست های وقت گیر می تواند در مجلس "حضور مفید" و موثری داشته باشد؟ 

-    آیا تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نقش نمایندگی و اولویت آن بر سایر اشتغالات وکلای مردم، به گوش نماینده شاهرود رسیده است؟


کد مطلب: 231622

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/231622/چند-سوال-نماینده-ای-روز-رئیس-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com