پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

استقبال کاخ سفید از آغاز تحریم‌ها علیه ایران

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 231472
سخنگوی کاخ سفید از اقدام اتحادیه اروپا در تحریم واردات نفت خام ایران و اجرایی شدن این تحریم ها استقبال کرد و مدعی شد که این اقدام اتحادیه اروپا بخش ضروری تلاش های دیپلماتیک در مدیریت برنامه هسته ای ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس : "رویترز"، "جی کارنی" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید از اتحادیه اروپا به دلیل منع واردات نفت خام ایران به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه که از امروز اجرایی شده است، استقبال کرد و گفت که تهران این فرصت را دارد تا در مذاکرات هفته جاری در رسیدگی به نگرانی های بین المللی پیرامون برنامه هسته ای خود به جلو حرکت کند و پیشرفت داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا از منع تمام واردات نفت خام ایران و سایر تحریم هایی که از سوی اتحادیه اروپا به صنعت نفت ایران وارد شده است، استقبال می کند؛ تحریم هایی که امروز به طور کامل اجرایی شد.

کارنی در ادامه گفت: این تصمیم جمعی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا (درباره تحریم نفتی ایران) نشان دهنده یک تعهد بیشتر و قابل توجه از سوی متحدان اروپایی ما و شرکایی است که درصدد یک راه حل مسالمت آمیزی هستند که نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ایران را بررسی کند.

سخنگوی کاخ سفید ضمن این ادعا که اقدام اتحادیه اروپا در اجرای تحریم نفتی ایران بخش ضروری تلاش های دیپلماتیک در مقابله با ایران است، گفت: ایران این فرصت را دارد تا با شروع مذاکرات کارشناسی در هفته جاری در استانبول، مذاکرات محتوایی را پیگیری کند؛ ایران باید گام های ملموسی را در راستای رسیدن به یک راه حل جامع برای نگرانی های جامعه بین المللی درباره فعالیت هسته ای ایران اتخاذ کند.

تحریم های نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا در شرایطی اجرایی شده اند که "رستم قاسمی" وزیر نفت ایران صبح امروز در بدو ورود خود به شیراز در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرد: تحریم‌های صنعت نفت ایران بحث تازه‌ای نیست و ما سال‌ها است که توسط کشورهای غربی و اتحادیه اروپا با تحریم نفت مواجه هستیم؛‌ رستمی ادامه داد: تحریم صنعت نفت یک فرصت بسیار مغتنم بوده و هر چقدر این تحریم‌ها شدت گرفته، توسعه صنعت نفت نیز با سرعت بیشتری دنبال شده است.

قاسمی در ادامه اینطور تصریح کرد: به لطف تحریم‌ها، ایران از کشوری که وارد کننده فرآورده‌های نفتی و تجهیزات صنعت نفت بوده، تبدیل به یک صادر کننده مهم در این دو حوزه شده است؛ در زمینه ساخت تجهیزات و پیمانکاری این صنعت نیز به لطف تحریم‌ها، امروز نیروهای نخبه بومی جای پیمانکاران خارجی را در اکثر حوزه‌ها گرفته‌اند؛ ایران اسلامی کشوری مهم در منطقه و عرصه بین‌المللی است و دوستان بسیاری دارد لذا بابت خرید نفت هیچ‌گونه نگرانی نداریم.

علاوه براین، خبرگزاری "بلومبرگ" نیز با اشاره به جایگاه مهم ایران در بازار نفت به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک به نقل از کارشناسان انرژی نوشت که در نتیجه اجرای تحریم نفتی غرب علیه ایران از فردا قیمت نفت به مدت یک هفته روندی صعودی طی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش کاهش حجم صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی احتمالا بزرگترین اختلال در عرضه نفت از سوی یک عضو اوپک پس از جنگ داخلی سال گذشته لیبی محسوب می شود.

"گوردون کوان"، از کارشناسان بازار نفت در این باره گفت: ما انتظار داریم بهای نفت در نتیجه اجرای تحریم های نفتی ایران و کاهش استخراج نفت در دریای شمال، افزایش یابد؛ کوان افزود: تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا علیه محموله های نفتی ایران موجب افزایش تقاضای نفت برنت و نفت خام دوبی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *