جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وزیر هندی متهم به فساد استعفا داد

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب: 231441
یکی از وزرای کابینه هند پس از آنکه از سوی دادگاهی به فساد مالی متهم شد، از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش جهان، الف به نقل از روزنامه دیلی تایمز نوشت، استعفای این وزیر کابینه هند مایه شرمساری بیشتر برای دولت مانموهان سینگ محسوب می شود. "ویربهادرا سینگ" وزیر امور صنایع کوچک و متوسط هند به خبرنگاران گفت: استعفای خود را به نخست وزیر تقدیم کردم. 
 
استعفای این وزیر کابینه هند در حالی گزارش شده است که دادگاهی این مقام دولتی هند و همسرش را به تبانی و فساد مالی متهم کرد. این مقام ارشد هند و همسرش این اتهامات را رد کرده‌اند و حزب حاکم بر این موضوع تاکید کرد که تصمیم این وزیر کابینه برای کناره‌گیری از سمتش لزوما به معنای اعتراف به انجام اقدام اشتباه نیست. 
 
سخنگوی حزب حاکم در هند در اظهارنظری خاطر نشان کرد: اقدام این مقام کابینه هند در مورد استعفا مسئولیت اخلاقی وی بود و لزوما به این معنا نیست که وی مجرم است. 
 
اگرچه پرونده‌ای که در آن این وزیر کابنیه هند به فساد مالی متهم شده یک پرونده قدیمی است اما مطرح شدن این اتهام علیه وی ضربه مهلک دیگری به وجهه ائتلاف حاکم در هند که پیشتر نیز با رسوایی‌های فساد مالی دیگری مواجه شده بود، محسوب می‌شود. از جمله این اتهام ها موضوع پرونده فساد مالی علیه وزیر ارتباطات هند بوده که دستگیر و روند محاکمه وی در جریان است. 
 
استعفا به دلیل این اتهام‌ها که پیشتر اغلب از سوی مقامات مورد بی توجهی قرار می گرفت و یا حتی قاطعانه رد می شد، این امید را زنده کرده که وعده احزاب سیاسی در هند برای ریشه‌کنی فساد فقط در حد حرف نبوده است. در چند سال خیر شماری از مقامات هند به دلیل اتهام فساد مالی از  سمت خود استعفا کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *