پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۰
درباره ارتباط مرحوم سیداحمد خمینی و اصلاح طلبان امروز؛

ادعای جالب موسوی خوینی‌ها و چند نکته

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 231167
دبیر مجمع روحانیون مبارز مدعی شد که مرحوم حاج سید احمد خمینی بر انتشار روزنامه سلام اصرار داشته است.
به گزارش جهان، "سید محمد موسوی خوینی‌ها" در گفتگو با یادنامه روزنامه شرق (به مناسبت سالگرد مرحوم صدوقی امام جمعه فقید یزد) مدعی شد: مرحوم حاج احمد آقا خیلی اصرار داشت که روزنامه سلام راه اندازی شود.

مدیر مسئول روزنامه سلام با اشاره به راه اندازی این روزنامه اظهار می دارد: تاسیس روزنامه سلام بنا به پیشنهاد و اصرار دوستان مجمع روحانیون بود و الا خود من هیچ نوع سابقه کار در یک روزنامه یا رسانه را نداشتم، به جز زمانی که در اوایل انقلاب من در رادیو و تلویزیون مسئولیت داشتم. در هر حال دوستان اصرار کردند روزنامه ای باشد که به افکار مجمع نزدیک باشد و نظرات مجمع را مطرح کند و از آن حمایت کند.

خوینی ها همچنین با اشاره به یارگیری اش با کروبی با تشکیل مجمع روحانیون مبارز در سال 66 می گوید: بر هر حال در تاسیس و تشکیل مجمع روحانیون مبارز قهرا وقتی که ما (من و آقای کروبی) نشستیم به فکر یارگیری شدیم برای عضویت در مجمع یکی از اولین کسانی که به ذهن ما می رسید جناب آقای صدوقی بود.

آقای خوینی ها سال گذشته نیز، عدم حمایت کافی ار نهضت آزادی و منتظری را ۲ "اشتباه تاریخی" خود عنوان کرده بود.
 
دبیر مجمع روحانیون مبارز در حالی مدعی حمایت سید احمد خمینی از روزنامه سلام می شود که این روزنامه در طول حیات خود به عنوان تریبون اصلی جناح چپ، همچون صاحبان خود بارها به حمایت از نهضت آزادی و شیخ ساده لوح پرداخته بود. لازم به ذکر است از جمله گروه‌ها و افرادی که بعد از رحلت امام، شدیدترین اتهامات را به مرحوم حاج سید احمد خمینی نسبت دادند، نهضت آزادی و اطرافیان آقای منتظری بودند. نهضت آزادی از یک سو نامه امام به محتشمی در خصوص نهضت آزادی را ساخته و پرداخته مرحوم حاج سید احمد خمینی اعلام کرد و از سوی دیگر باند آقای منتظری هم نامه امام در مورد برکناری منتظری را به حاج سید احمد منتسب کرد! حاج سید احمد خمینی هم طی نامه‌ای به عموی خود مرحوم آیت الله پسندیده در خصوص اظهارات نهضت آزادی، مظلومانه به این اتهامات پاسخ داد.
 
اگر چه آقای خوینی ها این روزها و این سالها صریح تر از گذشته در حمایت از نهضت آزادی و مرحوم منتظری به میدان آمده است اما بد نیست به ایشان یادآوری شود که رنجنامه‌ای ۳۰ صفحه‌ای به انضمام اسناد و مدارک غیرقابل تکذیب مرحوم سید احمد خمینی خطاب به آقای منتظری همچنان در موسسه تنظیم و نشر اثار امام موجود است.

گفتنی است مرحوم سیداحمد خمینی در طول حیات خود بعد از رحلت امام بارها در حمایت و پیروزی از خط رهبری صریحا موضع گرفتند که بخش هایی از آن در ادامه می آید: (منبع نقل قول:آهستان)

«امروز من و شما باید در همان خط حرکت کنیم. خالصا و مخلصا برای خدا و اسلام و نظام اسلامیمان از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه‌ای حمایت کنیم و در راه او که راه امام عزیزمان است گام برداریم. امروز دنیا مترصد است که ببیند ما چگونه حرکت می‌کنیم. سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را بدنبال دارد. امروز ولایت نقطه وحدت امت حزب الله است. نظام از ولایت جدا نیست چرا که بدون ولایت، نظام اسلامی نیست و بدون نظام، انقلاب نمی‌تواند راه خود را در جهان طی کند. اگر دو جریان انقلابی ما، دو جریانی که به اسلام و امام و ولی فقیه و نظام علاقمندند، دست در دست یکدیگر بگذارند بر تمامی ضدانقلاب داخل و خارج غلبه پیدا می‌کنند والا گروهی که روی کار می‌آید بخون هر دو جریان انقلابی تشسنه است و هر دو جریان را نابود می‌کند.(۷ اسفند ۶۸)

ما امروز باید همه متحد باشیم، امروز باید در کنار نظاممان پشت سر رهبری قرار بگیریم. رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌های شناخته شده انقلاب که سالیان سال در زندان‌های رژیم سفاک پهلوی به سر برده. از افرادی است که در طول انقلاب خدماتزیادی کرده و در جبهه‌های مستقیما جنگیده است. پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری را داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و …( سال ۶۹)

هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. حرمت رهبری نظام اسلامی، از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست. همه باید به دستورات رهبری عمل کنند. (۷/۸/۶۹)

ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست! اگر امروز اختلاف موجب شود که اقتدار ولی فقیه صدمه بخورد، گناه بزرگی مرتکب شده‌ایم. ما امروز اختلاف را از هیچکس نمی‌پذیریم. اگر روزی از پشت سر ولی فقیه کنار رویم و اگر ولی فقیه نفوذ کلمه‌اش کم شود، چه گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد. تمام زحمات ملت عزیز، شهدا و امام از بین می‌رود. تمام سختی‌هایی که در طول مبارزه متحمل شدید همه اینها از بین می‌رود. ما باید سعی کنیم اتحادمان را حفظ کنیم و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم. (۱۹/۱۰/۶۹)

«قاطع‌تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم رهبرمان احساس تنهایی کنند. همانطور که نگذاشتید امام احساس تنهایی کند. اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در خط آمریکاست! من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد کرده‌ام که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری برندارم و اگر شما مردم هم چنین پیمانی را تجدید کنید، مطمئن باشید که ما در تمام زمینه‌ها بر آمریکا پیروز می شویم. (۱۲/۱۱/۶۹)

«به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آنست و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است!» (وصیتنامه ۷۱/۶/۳۰)
 
گفتنی است روزنامه سلام در تیرماه سال 78 و در حوادثی که منجر به کودتای جمعی از اصلاح طلبان دولتی علیه نظام شد، اقدام به انتشار نامه ای محرمانه –برخلاف قانون- کرد که سرانجام به مدت پنج سال توقیف شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چطور مي شود به شما اعتماد كرد ، در حالي كه آشكارا حوادث همين سال هاي اخير را با تحريف بيان مي كنيد ؟! حوادث تيرماه 78 متاخر برتوقيف سلام بود و نه متقدم بر آن ...
فرق موسوی خوئینی ها با جرج سورس؟هرکه تفاوتی پیدا کرد کامنت بگذاره.
United States
فراموش نکرده ایم که موسوی خوینی ها اعتراف کرده که در زمان امام هم اعتقادی به ولایت فقیه نداشته اما بخاطر تعارف -بخوانید منافع- چیزی نمی گفته است. از چنین فردی انتظار پیروی از ولایت نداشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای خوئینی ها ! دل امام و حاج احمد آقا ره از امثال شما خون بود . این تذهیون ؟
Iran, Islamic Republic of
موسوی خوئینی ها = جرج سورس .
Iran, Islamic Republic of
پس اين به اصطلاح يادگاران امام كجا هستند كه هر كس هر ...كه دلش ميخواد ميگه اينها پي از چي محافظت ميكنند البته ديگه اميدي هم به سيد ...نيست چون اين چندمين بار هست كه اين مطالب بيان ميشه ولي كسي جوابگوي اين آقايان نيست (دفتر حفظ و نشر آثار امام خميني رحمه الله عليه) شما باورتون ميشه اينا همچين كاري تا حالا كرده باشند؟
Iran, Islamic Republic of
ان المنافقون لکاذبون ...
موسوی خوئینی های فردی فتنه گر و ...و ...است چطوری در یک زمان می شود از مرحوم احمد خمینی که مغضوب نهضت ضد آزادی آمریکایی و آیت الله ساده لوح منتظری بود چطوری داعیه دوستی هر دو را دارد این ادعای پوچ فقط از این فرد منافق ساخته است و لا غیر!!!
Iran, Islamic Republic of
نام م... موسوی خوئینی ها برای ما یاد آور عمرو... می باشد جای تعجب این است که جناب سید حسن خمینی چطور در برابر این همه هتاکی و ناجوانمردی امثال خوئینی ها و باندش در سو استفاده از حاج احمد آقا سکوت را بر گزیده اند!؟
به ولایت فقیه اعتقاد نداره ولی حرف فرزند ولی براش سنده اینم از عجایب خلقته. تو فتح لانه جاسوسی علنا میگه ما امام رو تو عمل انجام شده میذاریم و نیازی به کسب تکلیف نیست. نمیدونم چرا وقتی علما از دنیا میرن هر کی از راه میرسه از قولشون حرف میزنه؟
Iran, Islamic Republic of
سید حسن وصیت پدرا رابخوان
«به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آنست و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است!» (وصیتنامه ۷۱/۶/۳۰