کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار وزیر نفت ایران به كره جنوبی

8 تير 1391 ساعت 23:44

ایران یكی از وارد كنندگان عمده كالاهای كره ای است كه در صورت اجرای سیاست تحریم واردات نفت از ایران، آن كشور متضرر می شود.


به گزارش جهان ، 'رستم قاسمی' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی كه كره جنوبی واردات نفت خود را بطور كامل از جمهوری اسلامی ابران قطع كند، در قبال این اقدام در روابط با این كشور تجدید نظر خواهد شد.

قاسمی در حاشیه آیین افتتاح كارخانه نمك زدایی بینك در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گناوه افزود: ایران یكی از وارد كنندگان عمده كالاهای كره ای است كه در صورت اجرای سیاست تحریم واردات نفت از ایران، آن كشور متضرر می شود.

وی درخصوص تحریم نفتی اتحادیه اروپا هم گفت: این اتحادیه از شش ماه پیش این تصمیم را گرفته و در قبال این اقدام آنان در كنفرانس اوپك اعلام كردم كه تحریم كردن نفت ایران عملا هزینه آن را باید مردم كشورهای وارد كننده نفت از ایران بپردازند كه البته ما راضی نیستیم .

وی یادآورشد: طرح احداث واحد نمك زدایی بینك باهمت متخصصان شركت های ایرانی طراحی و احداث شده است كه نقش بسزایی در كیفیت بخشی به محصولات نفت دارد.

وزیر نفت روز پنجشنبه كارخانه نمك زدایی بینك شهرستان گناوه در گستره عملیاتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب را با ظرفیت ۵۵ هزار بشكه در روز و با اعتبار نزدیك به ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح كرد.

كارخانه نمك زدایی بینك در شمال غربی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد


کد مطلب: 230921

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/230921/هشدار-وزیر-نفت-ایران-كره-جنوبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com