جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

از فریادهای خادم تا پلمب همه خوراکی ها!

پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 230822
ملی‌پوشان تیم کشتی آزاد ایران پس از اقامتی سه روزه در ویلای تفریحی چالوس به اردوگاه همیشگی خود در خانه کشتی بازگشتند تا با انگیزه‌تر از قبل مرحله جدیدی از تمرینات آماده سازی خود برای حضور قدرتمند در بازیهای المپیک را آغاز کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آزادکاران المپیکی کشورمان که با نظر رسول خادم و کادر فنی تیم ملی، دو سه روزی را در منطقه ای تفریحی در جاده چالوس گذرانده بودند، ظهر روز چهارشنبه به خانه کشتی تهران بازگشتند تا این بار با انرژی و انگیزه بیشتری تمرینات خود را از سر بگیرند.
 
این تمرین راس ساعت 18 روز چهارشنبه در حالی آغاز شد که رسول خادم مدیر فنی تیم های ملی و محمد طلایی و رضا لایق اعضای کادر فنی، زودتر از اردونشینان بر روی تشک های خانه کشتی حاضر شدند و ملی پوشان را به تمرین فراخواندند. ضمن اینکه رضا یزدانی ملی پوش 96 کیلویی کشورمان نیز با هماهنگی قبلی در این جلسه از تمرینات غایب بود تا از پنجشنبه به جمع اردونشینان ملحق شود.
 
خادم پا به پای اردونشینان دوید!
نخستین تمرین آزادکاران پس از این مرخصی کوتاه با دویدن و گرم کردن آغاز شد و رسول خادم نیز پا به پای اردونشینان دوید و نرمش های مختلفی را پا به پای آنان انجام داد! گرم کردن ملی پوشان با انجام نرمش های ویژه و دویدن و میانداری رضا لایق پیگیری شد که این بار به جای 30 دقیقه، حدود 45 دقیقه، گرم کردن ادامه یافت.
 
گویا طبق نظر مدیر فنی تیم های ملی، آزادکاران به دلیل وقفه سه روزه در تمرینات، نیاز بیشتری به نرمش و گرم کردن داشتند. اواسط نرمش و دویدن کشتی گیران، علی بیات به عنوان سرپرست و کیانوش اعتمادی مقدم مربی بدنساز تیم ملی نیز با طناب بلندی به وسط تشک آمدند و با موج دادن به طناب، آزادکاران را مجبور به پریدن از روی این مانع کردند که این مرحله از تمرین در عین تنوع و جذابیت خاص خود بسیار سخت و سنگین بود.
 
انگیره مثال زدنی المپیکی ها
با توجه به بی مهری همیشگی مسئولان ورزش و عدم حمایت کافی آنان از کشتی گیران المپیکی، باز هم شاهد آن هستیم که این گوش شکسته های بی ادعا، همچنان با امید و انگیزه بالایی تمرین می کنند. گویا ملی پوشان نیز با این مساله کنار آمده و به جای ابراز گلایه، ترجیح می دهند انتقادات خود را در سایه تمرینات سنگین و نفس گیر پنهان کنند. به عنوان مثال مهدی تقوی و صادق گودرزی به رغم آنکه همواره از بی توجهی مسئولان گله مند بودند، در تمرینات جزو با روحیه ترین کشتی گیران نشان دادند و تمرین جانانه ای را پشت سر گذاشتند. هر چند نباید از جدیت و انگیزه بالای احسان لشگری، حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور و کمیل قاسمی نیز به سادگی گذشت.
 
آغاز تمرینات با توصیه های فنی
پس از این نرمش 45 دقیقه ای، صدای موزیک سالن قطع شد که گویا این سکوت، نشانگر زمان آغاز تمرینات جدی و برنامه ریزی شده کادر فنی بود. خادم همچون تمرینات قبلی، کشتی گیران را گردهم آورد و برای دقایقی نکات مختلفی اعم از ساعات مسابقات در المپیک، حفظ آمادگی جسمانی و برخی دستورات تغذیه ای را به اردونشینان گوشزد کرد. سپس کشتی گیران را دو به دو مقابل هم قرار داد تا با مرور فن و انجام کارهای تکنیکی به تمرین بپردازند. بدین ترتیب مهدی تقوی با مسعود اسماعیل پور، صادق گودرزی با محمد نادری، احسان لشگری با ایمان محمدیان، کمیل قاسمی با بختیاری و حسن رحیمی با طهماسبی زاده سرشاخ شدند.
 
از فریادهای خادم تا جدیت کشتی گیران
یکی از نکات بارز در تمرینات تیم ملی کشتی آزاد، جدیت و روحیه جنگندگی بالای المپیکی هاست که شاید نیمی از آن به دلیل فریادهای خادم و تشویق اردونشینان به جدیت و تمرکز در برنامه های تمرینی است! نخستین روز از اردوی جدید نیز از این مساله مستثنی نبود و هر از گاهی فریادهای خادم باعث می شد کشتی گیران با اعتماد به نفس و جدیت بیشتری تمرین کنند.
 
در ادامه هر کدام از کشتی گیران، تمرین زیرگیری از چپ و راست و همچنین دفاع در برابر یکدیگر را آغاز کردند که برای لحظه ای تمرین قطع شد تا خادم طریقه صحیح اجرای این فن را بصورت عملی برای همه توضیح دهد. اعضای کادر فنی نیز هر کدام یکی از المپیکی ها را به دقت زیرنظر داشتند تا نکات فنی بطور دقیق اجرا شود.
 
این مرحله از تمرینات نیز هر 15 دقیقه یکبار با یک استراحت یک دقیقه ای قطع می شد تا آزادکاران استراحت کوتاهی کرده باشند. البته در خاتمه تمرینات زیرگیری، رسول خادم از عملکرد احسان لشگری و صادق گودرزی بیشتر از دیگر اردونشینان رضایت داشت. بخش دیگری از تمرینات به دفاع در زیرگیری و همچنین حفظ موقعیت در زمان خاک شدن اختصاص داشت که کمی از حال و هوای تمرینی و کم فشار خارج شد و رفته رفته شرایط جدی و مسابقه ای به خود گرفت.
 
اینجا همه خوراکی ها پلمب است!
اینجا در خانه کشتی تمام خوراکی ها اعم از ظروف آب و آبمیوه تا نوشیدنی های مکمل و تمرینی پلمب شده است. به گفته رامین امیر ساسان متخصص تغذیه کشتی گیران المپیکی این اقدامات در جهت تدابیر امنیتی در مقابل دوپینگ ناخواسته اردونشینان صورت می گیرد. به گفته وی مدتی است سالن غذاخوری و حتی مواد غذایی و آشپزهای کشتی گیران المپیکی نیز از دیگر آزادکاران اردونشین جدا شده اند تا تمام امور ملی پوشان زیر نظر دقیق کادر فنی صورت گیرد. ضمن اینکه داود آزادبخت پزشک تیم های ملی نیز  بطور مستمر با حضور در خانه کشتی به انجام معاینات ویژه پرداخته و همواره سلامتی جسمی کشتی گیران را زیر نظر دارد.
 
پایان تمرین با سایه زدن و سرد کردن
نخستین تمرین آزادکاران المپیکی پس از یک استراحت سه روزه راس ساعت 45/19 در حالی به پایان رسید که کشتی گیران به تمرین جالب و دیدنی "سایه زدن" و همچنین سرد کردن بدن خود با "مدیسین بال" پرداختند.به گفته رسول خادم این مرحله از تمرینات تیم ملی کشتی آزاد تا روز 14 تیرماه و زمان اعزام به تورنمنت بین المللی اسپانیا در خانه کشتی ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *