جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۹

داغ ترین آیه قرآن چه می گوید؟/ همه به جهنم می‏‌روند حتی...

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 230440
خلاصه‎ای از کتاب "همه به جهنم می‏روند حتی...! نوشته علی‏رضا برازش که بازخوانی داغ‏ترین آیه قرآن (آیه 71 سوره مریم ) است در چهار قسمت تقدیم می‏شود. اینکه آیا با سرعت نور از پل جهنم می‏گذریم یا خود در اثر ماندن در آن تبدیل به نار می‏شویم؟
به گزارش جهان به نقل از مهر، در آیه 71 سوره مریم آمده: وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَى رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا

دوازده ترجمه از این آیه عبارت است:

آیتی: و هیچ یک از شما نیست که وارد جهنم نشود، و این حکمی است حتمی، از جانب پروردگارتو.

الهی قمشه ‏ای: و هیچ یک از شما(نوع بشر) باقی نماند جز آنکه به دوزخ وارد شود، این حکم حتمی پروردگار توست.

انصاریان: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه وارد دوزخ می‎شود[ورود همگان به دوزخ] برپروردگارت مسلم و حتمی است.

بانوی اصفهانی: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه به آن در آید-یا بر آن بگذرد- این [حکم و وعده‏ای است که] بر پروردگار تو بایسته و گزاردنی-انجام دادنی- است.

بروجردی: هیچیک از شما ممکن نیست که وارد دوزخ نشود و این حکم مسلم و حتمی پروردگار تو است.

حداد عادل: و هیچ یک از شما نیست که پای درون دوزخ ننهد و این اراده بی چون و چرای خداوند است.

رهنما: و (هیچکس) از شما نیست مگر آنکه وارد آن شود و این (وعده) برپرورگار تو حتم(و) واجب شده است.

فولادوند: و هیچ کس از شما نیست مگر[اینکه] در آن وارد می‏گردد، این [امر] همواره برپروردگارت حکمی قطعی است.

قرائتی: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه وارد دوزخ می‏شود، (و این ورود شما) از جانب پروردگارت حکمی قطعی است.

مجتبوی: و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه به آن درآید- یا بر آن بگذرد- این [ حکم و وعده‏ای استکه] پروردگار تو بایسته و گزاردنی- انجام دادنی- است.

آیت الله مکارم شیرازی: و همه شما(بدون استثنا) وارد جهنم می‏شوید این امری است حتمی و قطعی بر پروردگارت.

موسوی همدانی در ترجمه المیزان چنین ترجمه کرده: هیچ کس از شما نیست مگر وارد جهنم می‏شود که بر پروردگارت حتمی و مفقرر است.
 
بر طبق این آیه شریفه همه از پل صراط ، پلی که از جهنم می‎گذرد رد خواهیم شد. منتها سرعت رد شدن از این پل تنها بر مبنای امتیاز تقوای افراد یعنی انجام بایدها و پرهیز از نبایدها است. دردرجات عالی تقوا با سرعت نور از آن رد می‏شویم و آتش جهنم هیچ آسیبی به فرد نمی‏رساند که این حالت فقط مختص معصومین و اولیای الهی است.
 
به اندازه تقوایت بالاخره از پل رد خواهی شد ولی اگر تقوای انسان از حداقل نیز برخوردار نباشد که طی چند هزار سال از پل صراط بگذرد به داخل آتش پرتاپ می‎شود. شدت پرتاپ و عمقی که به آن می‏افتد فقط بر مبنای امتیاز منفی سرکشی و نافرمانی است. نافرمانی هم یعنی عدم انجام بایدها و عدم پرهیز از نبایدها. تنها راه نجات انسان پایین بردن نمره نافرمانی و بالا بردن نمره قبولی اوست.
https://jahannews.com/vdcaywnuw49ney1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaywnuw49ney1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آیه بعدش میگه( آیه ۷۲)، "پس از ورود همه در دوزخ ما افرادی را که خداترس و با تقوا بوده اند از دوزخ نجات خواهیم داد." به نظر بنده حقیر توجه به معنی یک آیه درست نیست و باید حداقل مفهوم سوره مد نظر باشه.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ايا منظور مرگ و سكرات مرگ و گذشتن از حالتي به حالت ديگر(گذار از جهان فاني ظاهر به جهان باقي و قيامت پنهان كه هردو چهره هاي يك واقعيت اصلي هستند) كه متضمن وحشت و هول عظيم است نميباشد ؟
United States
این همه آیات رحمت و مغفرت را رها کرده اید به این آیه پرداخته اید که چه؟؟؟ نمی دانم چرا از اسلام می خواهید فقط چهره ای خشن و ترسناک را نشان دهید؟
قرآن و تمام سوره های آن (به جز یک سوره) با بسم الله "الرحمن""الرحیم" آغاز شده وبارها و بارها بر رحمانیت و رحیمیت ذات اقدس الهی اشارت نموده و حتی در مورد گناهکاران نیز بارها تاکید فرموده که در صورت توبه واقعی نه تنها مشمول عفو و رحمت الهی قرار می گیرند بلکه سیئات آنها به حسنات مبدل گشته و پاداش می گیرند.
حال هدف از مطرح کردن این آیه آن هم بدون مقدمه و موخره و تفسیر چه می باشد الله اعلم!
Iran, Islamic Republic of
توضیح درمورد نظر دوستمان در مورد خشن بودن موضوع مطرح شده.باید به قران جامع نگریست.با توجه به در خطر بودن شدید انسان ازآسیبهایی که گناهان وفساد وتباهی میزند ، باید یک سیستم تربیتی درمورد عواقب وحشتناک آن به شدت هشدار دهد.چه اشکالی دارد با همین آیه که مثل پتک برسر یک انسان کوبیده میشود دیگر سراغ گناه نرود واز عاقبتی خوب وسرشار از زیبایی برخوردار شود.این آیه رابرای ما زندگان گفته اند نه مردگان که برای آنها دیگر این آیه فایده ای ندارد. شما ببینید از اندکی ترحم به خلافکاران چه اتفاقاتی در جامعه بعضا افتاده است. باید به نظر من همیشه این آیه وآیات مشابه عذاب ، سرمشق اول آدم در خلاف نکردن باشد تا بعد مزه رحمت و شفقت خداوند را بچشیم
Iran, Islamic Republic of
خداي مهربان به حضرت عیسی عليه السلام می فرماید: " انا عند حسن ظن عبدی المومن ".
هر گمانی به خدا داشته باشی خداوند از منظر همان گمان تو را ارزیابی می کند‌.
خداي مهربان مانند ما انسان‌ها نيست كه اميد كسي را نا اميد كند
او بهترين رفيق و با مرام‌ترين همدم است.
United Kingdom
خداي مهربان به حضرت عیسی عليه السلام می فرماید: " انا عند حسن ظن عبدی المومن ".

به نام خدا دوست عزیز و محترم تفکر شما و عقیده تان بسیار محترم است اما خودتان قضاوت کنید من هر گناهی که دلم خواست انجام دهم بعد بگویم خدا بخشنده است می گذرد
و شخصی دیگر یک عمر تقوا پیشه کند و طرف گناه نرود آن وقت هردو با این عقیده شما مورد رحمت قرار گرفته وارد بهشت شوند
پس عدالت خدا چه می شود ؟
Iran, Islamic Republic of
خب به شما آب شربت میدن به اون یکی آب خالی!!!
محمد شیرانی
Iran, Islamic Republic of
از ایه 67 بخونی برید جلو قشنگ گفته ک کافران را با شیاطین گرد میاوریم و خلاصه تا جایی ک میگه همتون ینی همون کافرا و شیاطین رو به دوزخ میبرن