شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

انتقاد مجری ممنوع التصویر از شبکه تهران

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 230216
در ارتباط با اين مساله انتظارم از شبكه تهران چيز ديگري بود؛ اين مثل ماهي بزرگي است كه آن را در تنگ كوچكي بيندازيم و نتواند شنا كند؛ بنابراين اگر يك مجري را در برنامه بگذاريم كه گزينشي عمل كند و كلا برنامه گزينشي باشد، جذابيت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف كرده‌ايم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا: مهدي واعظي ـ مجري شبكه تهران ـ كه در پي حاشيه‌هاي ايجاد شده در برنامه «ورزش از نگاه پنج» از هفته گذشته در اين برنامه حاضر نشده است، گفت: اميدوارم شبكه‌ي ما (شبكه تهران) شبكه‌اي باشد كه مخاطب محوري را مد نظر قرار دهد نه ميهمان محوري تا اگر سوالي هم مي‌شود به نيت توهين گرفته نشود.

اين مجري درباره‌ي لزوم حمايت مديران رسانه و كشور از مجريان و هنرمندان براي ايجاد يك گفت‌وگوي موفق تلويزيوني، گفت: مساله‌اي كه وجود دارد اين است كه متاسفانه كشور ما ظرفيت توليد برنامه‌ي زنده را ندارد؛ تا زماني كه اين ظرفيت به وجود نيايد همه مشكل دارند و هر كسي مي‌تواند به ديگري توهين كند و زد و بندهايي بين مجري و مهمان برنامه صورت بگيرد؛ در كل اگر ظرفيت نباشد حمايت صورت نمي‌گيرد و مديريت هم طبق خواسته‌ها و سياست‌هاي مديريتي خودش عمل مي‌كند.



مهدي واعظي در پاسخ به پرسشی مبني بر اينكه آيا مديران رسانه ملي نبايد در قبال ريسك‌هاي مجريان و هنرمندانشان و حتي اشتباهات آنان سعه‌ي صدر بيشتري نشان دهند؟ اظهار كرد: كار رسانه‌يي در كشور ما نيازمند يك اصول است؛ اصولي كه در كل دنيا تدريس مي‌شود مديريت نيز نيازمند يك اصول رسانه‌يي است؛ كسي كه به عنوان يك مدير رسانه‌يي مطرح، اصولي را پياده مي‌كند بايد شرايط اجتماعي و فردي او نيز حرفه‌يي باشد؛ اينكه خطي عمل نكند. در اين زمينه مولفه‌ي مخاطب، مهم‌ترين اصل است وقتي مديريت كاري نكند كه به دنبال آن مخاطب جذب شود، در نتيجه مخاطبان از دست مي‌روند.

وي كه در آخرين برنامه به دليل طرح يك پرسش، با مدير عامل باشگاه پرسپوليس درگيري لفظي پيدا كرده بود، ادامه داد: فرق نمي‌كند اگر در جايي خلاف واقعيت بگوييم و بشنويم؛ همه‌ي اينها به هوش زمان و مكان برمي‌گردد؛ زماني كه من مجري، گزارشگر و يا هر چيز ديگر، مطلبي مي‌نويسم وقتي از بخش دلالي در ورزش اطلاعي داشته باشم و بتوانم آن را حلاجي كنم مي‌توانم در مقابل انتقادات بايستم‌.

واعظي با اعتقاد بر اينكه توبيخ‌هاي اين چنيني راه را براي ساخت برنامه‌هاي جذاب مي‌بندد، خاطرنشان كرد: در ارتباط با اين مساله انتظارم از شبكه تهران چيز ديگري بود؛ اين مثل ماهي بزرگي است كه آن را در تنگ كوچكي بيندازيم و نتواند شنا كند؛ بنابراين اگر يك مجري را در برنامه بگذاريم كه گزينشي عمل كند و كلا برنامه گزينشي باشد، جذابيت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف كرده‌ايم.

واعظي همچنين درباره‌ي حمايت برخي مديران از برنامه‌هايي همچون «۹۰» اظهار كرد: عادل فردوسي‌پور در شرايط خاصي كارش را دنبال مي‌كند به اين دليل كه حمايت مقتدرانه‌اي از سوي مديران مي‌شود و اين به مسائل غيرورزشي برمي‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من برنامه ورزش از نگاه پنج را نگاه مي كردم. واقعاً آقاي واعظي سؤالات جالبي را از آقاي رويانيان مي پرسيدند. حال اگر اين سؤالات به مذاق آقاي رويانيان خوش نيامده آن موضوع چيز ديگري است. بنابراين نبايد با يك مجري توانمند اينگونه برخورد شود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در صداوسیما تبعیض هست. فردوسی پور بدترین اهانتها را به طرف مقابل (وحتی برخی مواقع به اهالی یک منطقه} انجام میدهد آب از آب تکان نمیخورد اما با واعظی اینگونه برخورد میشوذ
Iran, Islamic Republic of
آقای واعظی همون سوالات رو پرسید که در ذهن همه بود و الانم هست و کسی هنوز پاسخگو نیست صدا وسیما باید مستقل عمل کنه اگر قرار باشه هر مدیری بیاد زیر اب یک مجریو بزنه بذارنش کنار که نمیشه
United States
با این عملکرد رویانیان، الان دیگه میشه فهمید که کار واعظی اشتباه نبود و حق با او بود.
Iran, Islamic Republic of
در ورزش ما مانند بسياري موارد ديگر همه چي برعكس است : وقتي مربي را بازيكن تعيين ميكند ، وقتي سرمربي را مربي تعيين ميكند و وقتي مدير باشگاه را سرمربي تعيين ميكند ، و مدير باشگاه نميداند و نمي تواند بگويد چه كسي بازيكن را به تيم مي آورد و در برخي موارد اظهار بي اطلاعي نيز ميكند، خب چه اشكالي دارد كه مجري تلوزيون را هم مدير باشگاه ورزشي تعيين كند!؟!