کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد مجری ممنوع التصویر از شبکه تهران

4 تير 1391 ساعت 21:08

در ارتباط با اين مساله انتظارم از شبكه تهران چيز ديگري بود؛ اين مثل ماهي بزرگي است كه آن را در تنگ كوچكي بيندازيم و نتواند شنا كند؛ بنابراين اگر يك مجري را در برنامه بگذاريم كه گزينشي عمل كند و كلا برنامه گزينشي باشد، جذابيت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف كرده‌ايم.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا: مهدي واعظي ـ مجري شبكه تهران ـ كه در پي حاشيه‌هاي ايجاد شده در برنامه «ورزش از نگاه پنج» از هفته گذشته در اين برنامه حاضر نشده است، گفت: اميدوارم شبكه‌ي ما (شبكه تهران) شبكه‌اي باشد كه مخاطب محوري را مد نظر قرار دهد نه ميهمان محوري تا اگر سوالي هم مي‌شود به نيت توهين گرفته نشود.

اين مجري درباره‌ي لزوم حمايت مديران رسانه و كشور از مجريان و هنرمندان براي ايجاد يك گفت‌وگوي موفق تلويزيوني، گفت: مساله‌اي كه وجود دارد اين است كه متاسفانه كشور ما ظرفيت توليد برنامه‌ي زنده را ندارد؛ تا زماني كه اين ظرفيت به وجود نيايد همه مشكل دارند و هر كسي مي‌تواند به ديگري توهين كند و زد و بندهايي بين مجري و مهمان برنامه صورت بگيرد؛ در كل اگر ظرفيت نباشد حمايت صورت نمي‌گيرد و مديريت هم طبق خواسته‌ها و سياست‌هاي مديريتي خودش عمل مي‌كند.



مهدي واعظي در پاسخ به پرسشی مبني بر اينكه آيا مديران رسانه ملي نبايد در قبال ريسك‌هاي مجريان و هنرمندانشان و حتي اشتباهات آنان سعه‌ي صدر بيشتري نشان دهند؟ اظهار كرد: كار رسانه‌يي در كشور ما نيازمند يك اصول است؛ اصولي كه در كل دنيا تدريس مي‌شود مديريت نيز نيازمند يك اصول رسانه‌يي است؛ كسي كه به عنوان يك مدير رسانه‌يي مطرح، اصولي را پياده مي‌كند بايد شرايط اجتماعي و فردي او نيز حرفه‌يي باشد؛ اينكه خطي عمل نكند. در اين زمينه مولفه‌ي مخاطب، مهم‌ترين اصل است وقتي مديريت كاري نكند كه به دنبال آن مخاطب جذب شود، در نتيجه مخاطبان از دست مي‌روند.

وي كه در آخرين برنامه به دليل طرح يك پرسش، با مدير عامل باشگاه پرسپوليس درگيري لفظي پيدا كرده بود، ادامه داد: فرق نمي‌كند اگر در جايي خلاف واقعيت بگوييم و بشنويم؛ همه‌ي اينها به هوش زمان و مكان برمي‌گردد؛ زماني كه من مجري، گزارشگر و يا هر چيز ديگر، مطلبي مي‌نويسم وقتي از بخش دلالي در ورزش اطلاعي داشته باشم و بتوانم آن را حلاجي كنم مي‌توانم در مقابل انتقادات بايستم‌.

واعظي با اعتقاد بر اينكه توبيخ‌هاي اين چنيني راه را براي ساخت برنامه‌هاي جذاب مي‌بندد، خاطرنشان كرد: در ارتباط با اين مساله انتظارم از شبكه تهران چيز ديگري بود؛ اين مثل ماهي بزرگي است كه آن را در تنگ كوچكي بيندازيم و نتواند شنا كند؛ بنابراين اگر يك مجري را در برنامه بگذاريم كه گزينشي عمل كند و كلا برنامه گزينشي باشد، جذابيت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف كرده‌ايم.

واعظي همچنين درباره‌ي حمايت برخي مديران از برنامه‌هايي همچون «۹۰» اظهار كرد: عادل فردوسي‌پور در شرايط خاصي كارش را دنبال مي‌كند به اين دليل كه حمايت مقتدرانه‌اي از سوي مديران مي‌شود و اين به مسائل غيرورزشي برمي‌گردد.


کد مطلب: 230216

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/230216/انتقاد-مجری-ممنوع-التصویر-شبکه-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com