پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

علم الهدی: منظورشان این است که ولایت و رهبری برای کشور خطر دارد

شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: 229995
امام جمعه مشهد گفت: سپاه محور اقتدارو ولایت پذیری کشور بوده و تنها نیروی نظامی است که قابل خریدن نیست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بعدازظهر شنبه در جمع فرماندهان سپاه امام رضا (ع) استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: تجربه 200 ساله استعمار نشان می‎دهد که یکی از ابزار قوی استعمار خرید نیروهای نظامی و کودتا بوده اما دشمنان هر قدر تلاش می کنند تا نیروی نظامی سپاه را بخرند موفق نمی شوند که این امر ناشی از ولایت پذیری سپاه است.

سپاه دژی نفوذ ناپذیر است


وی با تاکید بر اینکه سپاه دژی نفوذ‌ناپذیر است، افزود: افرادی در مناصب بالا گاهی  بحث‎هایی علیه سپاه می‎کنند و بیان می دارند که این نیرو با این قدرت و نفوذ در مسائل اقتصادی، سیاسی فرهنگی و نظامی یک خطر برای آینده کشور بوده در حالی که این افراد منظورشان از گفتن این سخنان این است که ولایت و رهبری برای کشور خطر دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان مطلب فوق ادامه داد: این افراد نگران جریان و قدرت خودشان هستند و می‎خواهند بر این کشور مسلط شوند به همین دلیل ولایت را برای خود خطرآفرین می‎بینند.

وی تصریح کرد: سپاه ولایت‌پذیر بوده و همچنان با قدرت تشکیلات خود را تا ظهور امام زمان(عج) ادامه داده و حفظ می کند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دین یک واقعیت دارد که از صدر اسلام تا به حال همان است، گفت: دین اسلام یک منبع و معدن غنی بوده که با رشد فناوری میزان برداشت از این معدن افزایش می‎یابد و حتی ماده غنی‎تری می‏توان استخراج کرد.

وی با بیان این مطلب که انسان با توانمندی‎های فکری‎اش می‏تواند برداشت گسترده‎تری از دین نسبت به گذشته داشته باشد، اظهار کرد: اما این طور نیست که این برداشت با برداشتی که در گذشته بوده کاملاً متفاوت باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در عبادت عمل اهمیت ندارد بلکه توجه به اتصال به خداوند و کیفیت عبادت مهم است و اینکه این عبادت بتواند جریان ارتباطی ما را با خداوند قوی‎تر کند که برای تکمیل ارتباط خود با خداوند باید از ولایت استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر مردم ما دسترسی به معصومین ندارند و تنها یک راه برای ارتباط باقی بوده و آن حجتی است که امامان معصوم برای خود در زمین قرار داده‎اند و آن یعنی ولی فقیه جامع‌الشرایط.

وی با تاکید بر اینکه سالروز میلاد امام حسین(ع) و انتخاب این روز به‌عنوان روز سپاه را امام‌خمینی (ره) با بینشی عمیق انتخاب کردند، گفت: یک سپاهی باید لحظه به لحظه خود را با رهبری چک کند تا هیچ‌گاه و به اندازه کوچک‌ترین ذره با ولایت زاویه پیدا نکند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *