پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عینکی که نمره چشم راتعیین می‌کند+عکس

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب: 229992
نوعی عینک‌ خودتنظیم‌گر جدید برای تعیین نمره چشم بدون مراجعه به بینایی‌سنج طراحی شد.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، هر فردی به منظور تعیین نمره مناسب عینک به مرکز بینایی‌سنجی مراجعه می‌کند اما در بسیاری از کشورهای در حال توسعه این امر امکان‌پذیر نیست.

یک کمپانی انگلیسی نوعی عینک ارزان و خودتنظیم‌کننده به نام Eyejusters طراحی کرده است.

تیم چهارنفره سازنده این عینک از نوعی فناوری لنز خودتنظیم‌کننده به نام SlideLens استفاده کرده‌اند. عینک جدید دارای دو لنز است که با یکدیگر به منظور تنظیم میزان بینایی یک فرد عمل می‌کنند.

 

با لغزیدن یکی از لنزها بر روی دیگری از سمت چپ به راست نمره چشم تا زمان بدست آمدن عدد درست تغییر می‌کند.

دو نوع SlideLens مختلف وجود دارد: نیروی مثبت برای افراد دوربین‌ و نیروی منفی برای اشخاص نزدیک‌بین. طیف لنزهای با قدرت مثبت از +4.5 تا 0 دیوپتر بوده در حالی که طیف نیروی منفی از 0 تا – 5.0 است. این طیف بخش اعظمی از موارد رایج نمره چشم را تشکیل می‌دهد.

 بهای عینک‌ جدید برای هر فرد خریدار 39 دلار و 95 سنت بوده با این حال هدف اصلی این شرکت توزیع این عینک‌ها در کشورهای در حال توسعه عنوان شده است.

این فناوری نخستین عینک‌های خودتنظیم‌گر نیست و نوع دیگری ازعینک‌های Eyecare Adaptive نیز پیشتر توسط پروفسور «جاشوا سیلور» به همین منظور ابداع شده بودند.

 به نوشته ایسنا، تلاش‌های قبلی از نوعی لنز مملو از مایع برای تنظیم نمره چشم استفاده می‌کردند اما روش به کاربرده شده در عینک جدید آن را ارزان‌تر و شیک‌تر کرده است.

گفته می‌شود، 670 میلیون نفر در سراسر جهان به عینک نیاز داشته اما از داشتن آن محرومند و نزدیک به 95 درصد از این تعداد در کشورهای پایین‌تر از صحرای آفریقا زندگی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *