شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

هشدار رهبر درباره جذب قضات زن

جمعه ۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 229782
حجت الاسلام رهبر گفت: در اسلام حضور زنان در مسند "قضاوت" جايز شمرده نشده و قوه قضائيه هم بايد در تصميمات آينده خود مبني بر گزينش زنان در مسند قضاوت تجديد نظر كند.
به گزارش جهان، حجت الاسلام محمد تقي رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ در واكنش به اقدام معاونت آموزشي قوه قضائيه مبني بر جذب قضات زن در دادگستري، اظهار داشت: بر اساس حكم صريح اسلام، گزينش زنان و انتصاب آنها بر مسند قضاوت جايز نيست.
 
عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس هشتم، تصريح كرد: اسلام قضاوت منطقي و معقولانه را در راستاي تفكرات مردان قرار داده و از آنجايي كه زنان رقت قلب بيشتري نسبت به مردان دارند و ممكن است تحت تاثير عواطف و احساسات قرا بگيرند، قضاوت را در حوزه مردان قرار داده است.
 
وي تصريح كرد: زنان در عرصه هاي مختلف بسيار موفق بوده اند و هنوز هم شاهد توفيقات آنها هستيم و حتي در قوه قضائيه هم از باب مشاوره و دستيار قاضي عملكرد مطلوبي داشته اند.
 
حجت الاسلام رهبر خاطر نشان كرد: در اسلام حضور زنان در مسند قضاوت جايز شمرده نشده و قوه قضائيه هم بايد در تصميمات آينده خود مبني بر گزينش زنان در مسند قضاوت تجديد نظر كند.
https://jahannews.com/vdch6wnii23niqd.tft2.html
jahannews.com/vdch6wnii23niqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نشانه ديگر از اخر زمان ظهور كرده كه زنان امور را در ان روزگار در دست ميگيرند و ان كسيكه اين طرح را داده مجرم در شريعت بوده وبايد بدون شك و لحظه اي درنگ عزل شود
رافت زنانه در قوه قضاییه نباید باشد
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم این خانمها را به عنوان مشاور در صدور حکم دادگاههای خانواده استفاده می کنند و لزوما هر قضاوتی به آنها سپرده نمیشه.
اگر در تیتر خود حجت الاسلام رهبر میزدید بهتر نبود با این تیتر شما خواننده بنوعی گول میخورد و این صحیح نیست