شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اگر موسوی نبود نظام سرنگون شده بود!

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 229688
دبیرکل گروهک موسوم به حزب مشروطه ایران: «جنبش سبز هیچ گونه وابستگی با جمهوری اسلامی نداشت. البته افرادی از بدنه نظام به این جنبش پیوستند ولی افرادی که در خیابان ها حضور داشتند اعتقادی به حکومت اسلامی نداشتند.»
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، "فؤاد پاشایی" فعال سیاسی ضدانقلاب و دبیرکل گروهک موسوم به «حزب مشروطه ایران» چهارشنبه ۳۱خرداد (June.۲۰) در تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" (ChannelOne) حاضر شد و به تحلیل وضعیت جنبش سبز پرداخت. وی با تأکید بر این مطلب که همچنان به "جنبش سبز" امیدوار است، ناکامی این جنبش را معلول عملکرد "موسوی" و "کروبی" دانست و گفت: «انتخابات ریاست جمهوری دهم، بستری را برای جمهوری اسلامی فراهم کرد که از فضای حاکم بر جهان بهره برداری کند. نظام اسلامی نشان داد که دموکراسی و فضای آزاد سیاسی در ایران حاکم است و ارکان حکومت به وسیله آرای مردم تعیین می شود. جمهوری اسلامی برای بهره برداری بیشتر، جوانان و اصلاح طلبانی را که مخالفت هایی با حاکمیت داشتند و شعارهای ضدنظام و رئیس جمهور وقت را طرح می کردند، به صحنه آورد.»
پاشایی ادامه داد: «من عمیقا اعتقاد دارم زمانی که انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و احمدی نژاد توانست مانند دوره گذشته رقبای خود را از صحنه خارج کند، موسوی و کروبی می دانستند که بازنده انتخابات هستند.»
دبیرکل حزب مشروطه ایران در خاتمه عنوان نمود: «جنبش سبز هیچ گونه وابستگی با جمهوری اسلامی نداشت. البته افرادی از بدنه نظام به این جنبش پیوستند ولی افرادی که در خیابان ها حضور داشتند اعتقادی به حکومت اسلامی نداشتند. شاهد این مطلب نیز شعارهایی بود که علیه اصل ولایت فقیه و مبانی جمهوری اسلامی سر داده می شد. در این موقعیت که فضای موجود به سمت سرنگونی نظام پیش می رفت، موسوی و کروبی که خود را نماد رهبری این جنبش معرفی می کردند، آهنگ حرکت مردم را کند کردند. اشخاصی که در ستاد و دفتر موسوی فعالیت داشتند معتقدند که او شهامت و صلاحیت لازم را برای رهبری جنبش در مبارزه با جمهوری اسلامی نداشت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *