سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

خبر مرگ مبارک فعلا اعلام نمی شود

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 229569
سماک به وضعیت شمارش آرا مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اشاره کرده و اعلام کرد که الاهرام شمارش آرای مستقل خود را به صورت سنتی انجام داده و بنا بر شمارش‌های انجام شده، "محمد مرسی" پیشتاز است. وی ادامه داد: مرسی رئیس‌جمور بعدی است.
شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی در گزارش ارسالی خود از قاهره از پیشتازی محمد مرسی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر خبر داد.
 
به گزارش جهان، گزارشگر شبکه بی‌بی‌سی در گزارش ارسالی خود از قاهره پایتخت مصر، به وخیم بودن حال حسنی مبارک اشاره کرد. در این گزارش همچنین عنوان شد که طبق آخرین شمارش‌های انجام شده، محمد مرسی نامزد اسلامگرایان پیشتاز است.

در این گزارش، خبرنگار بی‌بی‌سی به مصاحبه با "دینا سماک" سردبیر "الاهرام آنلاین" پرداخت. سماک در مصاحبه خود به نقل از منابع نزدیک به حکومت اعلام کرد که شرایط حسنی مبارک رئیس‌جمهور مخلوع مصر، بسیار بحرانی است. به گفته وی، پزشکان اعلام کرده‌اند که مبارک تنها 48 ساعت وقت دارد، و در صورت مدیریت شرایط و فائق آمدن بر وضعیت کنونی، او پس از بیرون آمدن از کما، با مشکل بینایی و دیگر اثرات جانبی ناشی از سکته روبرو خواهد بود.

در ادامه این گزارش عنوان شد که حتی در صورت مرگ مبارک، خبر مرگ وی به دلیل همزمان شدن با دوره شمارش انتخابات رسما اعلام نمی‌شود.

سماک به وضعیت شمارش آرا مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اشاره کرده و اعلام کرد که الاهرام شمارش آرای مستقل خود را به صورت سنتی انجام داده و بنا بر شمارش‌های انجام شده، "محمد مرسی" پیشتاز است. وی ادامه داد: مرسی رئیس‌جمهور بعدی است.

وی در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که مشخص نیست که نتایج انتخابات فردا و در زمان تعیین شده اعلام شود، و یا اینکه به یکشنبه موکول شود.

مجری برنامه از سماک در مورد مستقر شدن نیروها و خودروهای نظامی در جاده‌های منتهی به قاهره نیز سوال کرد. سماک در مقابل این نکته را متذکر شد که این نیروها در تمام ورودی‌های شهر مستقر شده‌اند. همچنین بیش از 3000 نیروی نظامی در قاهره و در اطراف ساختمان‌های حساس مستقر شده‌اند. او نهایتا به این نکته اشاره کرد که هنوز اعلام نشده که دلیل این استقرار نیرو چیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *