جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

قهرمان جهان را به دلیل حضور در تیم ملی از کار اخراج کردند

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 229279
حسین شمس: از 12 نفر تیم ملی فقط دو نفر کار داشتند که آنها هم به دلیل حضور در تیم ملی و شرکت در مسابقات جهانی از کار اخراج شدند.
به گزارش جهان گفتگوی نسیم با سرمربی سابق تیم ملی فوتسال را در زیر می خوانید:
 
• بحران پیش آمده در فوتسال با بحران مالی در یونان برابری می‌کند
 
امسال یکی از بدترین سال هایی که فوتسال به چشم خود دیده است.
بحرانی که امسال فوتسال را فرا گرفته است تا سال‌ها، اثرات خود را به جا خواهد گذاشت.
در آستانه یک ماه به آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر از 16 تیم حاضر در این مسابقات تنها تیم فرش و ادب مشهد تمرینات خود را آغاز کرده است.
سه تیم تبریز شروع نکرده‌اند و اصفهانی ها به جزء تیم گیتی پسند که خود را برای رقابت‌های جام باشگاه های آسیا آماده می‌کند، بقیه تیم‌ها تمرینات خود را آغاز نکرده‌اند، سال گذشته در این مقطع زمانی تیم‌ها بدنسازی های خود را شروع کرده بودند.
بحرانی که در فوتسال ایران وجود دارد برابری میکند با بحران مالی کشور یونان که امیدوارم با رفع مشکلات مالی باشگاه‌های فوتسال این مشکل حل شود.
برای باشگاه‌های فوتسال حضور در لیگ و تیمداری در فوتسال توجیه اقتصادی ندارد.
باشگاهی که 4 میلیارد تومان را در فوتسال هزینه می‌کند انتظار دارد تا بازی‌ها پخش تلویزیونی داشته باشد تا بتواند از تبلیغات دور زمین و پیراهن، مبلغی از هزینه های خود را جبران کند ولی متاسفانه صدا و سیما با فوتسال قهر است.
به غیر از مسابقات آسیایی که پخش شد از کل مسابقات فوتسال در سال گذشته فقط دو بازی را تلویزیون پخش کرد.
 
• تهمت تبانی، آفت جدید فوتسال/ فوتبالی‌ها عامل اصلی به حاشیه کشاندن فوتسال
 
آفت دیگری که وارد فوتسال شد، تهمتی بود که زده شد و تیم‌ها را به تبانی محکوم کردند.
در ابتدا اعلام کردند تیم‌های بالای جدول با هم تبانی کرده‌اند و در روزهای پایانی لیگ ادعا کردند، تیم‌های پایین جدول نیز در تبانی دست داشته‌اند.
همین بی‌اعتمادی که در فوتسال بوجود آمد باعث شد تا بخش خصوصی چندان مایل به سرمایه گذاری در این رشته نشود و به فکر آبروی خودش باشد.
بعد از سال 2008 که فوتسال مورد توجه قرار گرفت و یواش یواش تا سال گذشته داشت به فوتبال نزدیک می‌شد، فوتبالی‌ها احساس خطر کردند.
بدون اینکه بخواهیم کسی را متهم کنیم، می‌گویم که این اتفاقات رخ داده در فوتسال از طرف فوتبالی ها است چراکه آنها دوست ندارند ورزشی به آنها و محبوبیتشان نزدیک شود.
درآمد فوتسالی ها نزدیک شده بود به کف قرارداد فوتبالی‌ها و در فصل گذشته دو بازیکن داشتیم که نزدیک به 300 میلیون تومان گرفته بودند..
ترس از محبوبیت فوتسال در ایران باعث شده تا باشگاه‌هایی که تیم مشترک در فوتبال و فوتسال دارند، همه به کنار گذاشتن تیم‌های فوتسال خود اقدام کنند.
باشگاه صبای قم که به صورت نامحدود در فوتبال خرج می‌کند هنوز قراردادهای فصل گذشته فوتسالیت‌های خود را که جمعا به 200 میلیون هم نمی‌رسد را پرداخت نکرده است.
فوتبالی ها به دلیل همین ترس کاری کردند تا فوتسال کم کم به حاشیه برود و تبدیل به ورزش درجه چندم کشور شود.
متاسفانه مدیرانی هم که از فوتبال به این رشته آمدند باعث شدند تا این رشته به حاشیه برود.
 
• تیم منصوری قرچک ابهت فوتسال ایران را شکست
 
عدم توفیق فوتسال ایران از ناکامی تیم فوتسال منصوری قرچک شروع شد که با شکست در دیدار پایانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا برابر ناگویا، ابهت فوتسال ایران را شکستند.
امسال نیز به دلیل عدم قهرمانی منصوری در لیگ برتر، مسئولان باشگاه تهمت هایی را به فوتسال زدند که تا مدت‌ها نمی‌توان آن را از یاد برد، همین عوامل باعث می‌شود تا کسی وارد فوتسال نشود.
متاسفانه با این بحث تبانی که راه انداخته‌اند همه چیز را زیر سوال برده‌اند و تیم ملی هم که از مسابقات آسیایی برگشته، سرمربی تیم ملی به جای عذرخواهی از مردم اعلام کرده است که شب ها با بازیکنان من تماس گرفته اند و بازیکنان مقصرند و من در رقم خوردن ناکامی تیم ملی بدون تقصیرم.
داستان متهم کردن تیم ها به تبانی ادامه خواهد داشت و باید به باشگاه‌ها حق بدیم که در لیگ تیمداری نکنند، چراکه از فردا هر نتیجه‌ای که رقم بخورد، انگ تبانی علم می‌شود.
نگران هستم این اتفاقات روی داده در فوتسال تا مسابقات جام جهانی ادامه داشته باشد و تیم در آنجا هم ناکام باشد.
 
• آرزوی هر فوتسالی این است که از فوتبال جدا شویم/ کی‌روش تمامی پول فدراسیون را چپاول کرده است
 
بالاترین آرزوی یک فوتسالی این است که از فوتبال جدا شود، چراکه تمامی پول‌ها خرج فوتبال می‌شود، هر روز این تبعیض را می‌بینیم و دوست داریم از فوتبالی‌ها جدا شویم.
یک آدمی مانند کی‌روش به نحوی فدراسیون فوتبال را تحت تاثیر خود دارد که پول را ابتدا به وی می‌دهند سپس اگر چیزی باقی ماند به فوتسال و سایر تیم‌ها می‌دهند.
این آدم تمامی پول‌های فدراسیون را به نفع تیم ملی بزرگسالان چپاول می‌کند و قطره چکانی به فدراسیون می‌دهد.
الان بودجه فوتسال به فدراسیون وابسته است و کمیته مسابقات، آموزش و انضباطی جداگانه نداریم وهمه چی تحت تاثیر فدراسیون فوتبال است.
برای این که مشکل‌ها حل شود، همه فوتسالی ها باید تقصیرات را به گردن بگیرند و اختلافات را کنار بگذارند و با همدلی این مشکلات را برطرف کنند.
هرجا پول وارد شود فساد هم به دنبالش وارد می‌شود و هر جا پول باشد دلال هم هست، فوتسال هم وقتی پول واردش شد فاسد شد.
برای حل مشکل فوتسال، ابتدا باید از فوتبال جدا شود و سپس به فکر درآمدزایی باشیم تا بتوانیم مستقل بوده و اهداف خود را به پیش ببریم، باید از راس مشکل را حل کرد.
 
• سعیدلو به فدراسیون دستور داده بود تا با من قرارداد بسته نشود/ سناریوی ترابیان برای برکناری‌ام به نتیجه رسید
 
در سال 2010 به راحتی قهرمان آسیا شدیم و بازیکن سالاری در تیم وجود نداشت و همه آسیا قبول کرد ما بالاتر هستیم و مربی ژاپن گفت فاصله فوتسال ایران و ژاپن مثل فاصله فوتبال برزیل و ژاپن است ولی الن در کجای اسیا قرار گرفته‌ایم.
ترابیان قراردادی را به عنوان قرارداد جدید به من داد و آن را در سه نسخه امضا کردم و برای امضا به دفتر رئیس فدراسیون فرستاده شد و دقیقا 4 ماه طول کشید تا امضا از اتاق کفاشیان بیرون بیاید، ظاهرا سعیدلو گفته بود که به هیچ وجه با شمس قرارداد نبندید.
از آنجایی که برای سفر چین فدراسیون پاسپورت مرا می‌خواست و من هنوز قراردادی نداشتم، گفتم تا وقتی که قرارداد را امضا نکنید همراه تیم نمی‌روم و کفاشیان نیز در پاسخ گفت که همراه تیم نروید، بنابراین زمانی که دیدم این رفتار با من شد، در مصاحبه‌ای اعلام کردم که قراردادم امضا نمی‌شود و کفاشیان نیز اعلام کرد که شمس سرمربی نیست و پول آن 4 ماه را به من پرداخت کرد.
در مسابقات چین ما بعد از برزیل و ژاپن سوم شدیم و اگر فدراسیون تحلیل می‌کرد به این نتیجه میرسید که در برکناری ام اشتباه کرده است.
غرور به آنها اجازه نداد تا به اشتباهاتشون اعتراف کنند و در مسابقات گرند پریکس هم چهارم شدند و من را متهم کردند که با بازیکنان تماس میگیرم و ازآنها می‌خواهم که بازی نکنند.
سعیدلو هم به دلیل مصاحبه من که گفته بودم چرا پول قهرمانی فوتسالیست‌ها را نمی‌دهید، عصبانی بود و به فدراسیون دستور داده بود تا با من قرارداد نبندد.
همیشه این ترس در فدراسیون وجود داشت که در صورت بستن قرارداد با بنده، سعیدلو پول فدراسیون را قطع کند و تا زمانی که فدراسیون فوتبال وابسته به پول وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی است، باید دنباله‌روی تصمیمات آنها باشیم.
ترابیان هم می‌خواست که این اتفاق بیافتد چراکه من مستقل عمل میکردم و لیست بازیکنان را خودم رد میکردم، و این سناریو را برنامه‌ریزی کرد تا رفتن من به گردن سعیدلو بیافتد و خودش را مبرا کنند.
کفاشیان هم در اظهارنظری گفت، ترابیان به دلیل اختلافاتی که با شمس داشت، نخواست که وی باشد.
الان کسی شکست فوتسال را گردن نمیگیرد و خودشان را مقصر این اتفاقات نمی‌دانند.
یک سری از بازیکنان را امسال در مسابقات قهرمانی آسیا به امارات نبردیم و اگر اضافه شوند، جز 4 تیم دنیا می‌شویم.
بچه‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا از کادر فنی تمکین نمی‌کردند و به دنبال آقای گلی در این مسابقات بودند.
سرمربی نتوانست با بازیکنانی که به دنبال تک روی و آقای گلی بودند، برخورد کند و در بازی بعد هم از آنها به عنوان بازیکن اصلی استفاده می‌کرد.
اگر مسابقات پخش مستقیم نداشت مردم ادعاهای دوستان را مبنی بر زنگ زدن شمس به آنها و کم کاری بازیکنان را باور می‌کردند، ولی همه مردم دیدند که تیم ایران بر روی نیمکت ضعیف بود.
 
• 1000 فوتسالیست دانش‌آموز آماده اضافه شدن به ترکیب تیم ملی جوانان هستند
 
سال گذشته ما کار بزرگی کردیم که اگر کسی دیگر انجام داده بود مجسمه‌اش را در میدان آزادی درست کرده بودند، برای اولین بار فوتسال دانش آموزی را در سه لیگ برگزار کردیم.
بعضی از بازی های ما از لیگ برتر هم بیشتر تماشاگر داشت و درعین ناباوری تیم لرستان قهرمان شد.
در مسابقات جهانی ترکیه با اقتدار توانستیم تیم میزبان را شکست داده و برای اولین بار قهرمان جهان شدیم.
برای تیم های متوسطه برنامه ریزی کرده ایم و به محض اینکه این تیم ها به ثبات برسند، برای مقاطع پایین تر هم طرح برگزاری لیگ را اجرا می‌کنیم.
استعدادیاب‌های ما تمامی بازی‌های مقاطع متوسطه رارصد می‌کند و قرار است این بازیکنان به تیم‌های جوانان، امید و بزرگسالان اضافه شوند.
هر وقت فدراسیون دستش را دراز کند می تواند از این باغ 1000 نفره استفاده کرده و گلهای زیادی را بچیند و تا مدت‌ها تیم ملی خود را تامین کند.
 
• قهرمان جهان را به دلیل حضور در تیم ملی از کار برکنار کردند
 
در رقابت‌های جهانی ناشنوایان در حالی که فقط دو تیم آسیایی در کنار برزیل و 13 تیم اروپایی حضور داشتند، توانستیم لا اقتدار قهرمان جهان شویم.
فوتسال گل سرسبد ورزش ناشنوایان است، که به راحتی قهرمان جهان می شود.
از 12 نفر تیم ملی فقط دو نفر کار داشتند که آنها هم به دلیل حضور در تیم ملی و شرکت در مسابقات جهانی از کار اخراج شدند.
امیدوارم قولی که وزیر کار داد تا برای آنها کار ایجاد کند، عملی شود و آنها بتوانند تا حدودی به زندگی عادی بازگردند.
اگر لیگ فوتسال ناشنوایان را راه اندازی کنیم تا در طول سال فوتسال بازی کنند خیالمان راحت میشود و می‌توانند تا حدودی مشکلات خودشان را برطرف کنند.
متاسفانه مسئولان استان‌ها همکاری لازم را از این بچه‌ها نمی‌کنند و انگار نه انگار که اینها قهرمانان ایران هستند و از این فوتسالیست ها حمایت نمی‌کنند.
یک فوتسالیت ناشنوا و فرزند شهید و قهرمان که نمیتواند از حق خودش دفاع کند به دلیل حضور در تیم ملی از کارش اخراج شد، و مجبور شدم با مسئولان استان تماس گرفته و بگویم من اشتباه کردم که وی قهرمان است و تو رو خدا وی را دوباره به کار برگردانید.
 
• عباسی شناختی از من ندارد
 
به غیر از رسولی نژاد کسی از وزارت ورزش در خصوص فوتسال از من نظر نخواسته است.
عباسی، وزیر ورزش من را در مراسم تقدیر رئیس‌جمهور از ناشنوایان نمی‌شناخت و فکر می‌کرد که من هنوز سرمربی تیم ملی بزرگسالانم.
با فدراسیون فوتسال سوئد قراردادی دارم که ماهی 4 روز به عنوان مشاور در کنار آنها هستم به علاوه تیم ناشنویان و مدارس را به صورت رایگان هدایت می‌کنم.
فوتسال سوئد ضعیف است ولی با سرمایه گذاری که انجام می‌دهد آینده درخشانی دارد و از دو بازیکن ایرانی الاصل در ترکیب خود استفاده میکند.
پاداش فوتسالیست‌ها هفت میلیون بود که برابری می‌کند با 10 سکه، ولی برای یک مدال برنز در رقابت‌های آسایی بالای 100 سکه می دهند.
برای ورزشکاری که با دو بازی سوم میشود 50 سکه به عنوان پاداش می‌دهند ولی برای فوتسالیستی که 7 بازی40 دقیقه ای را انجام میدهد با 10 بار نامه نگاری هفت میلیون تومان درنظر می‌گیرند.
 
• هدایت تیم ملی ناشنوایان و مدارس را به صورت رایگان انجام می‌دهم تا زکات دانشم باشد
 
من متهم شده‌ام که 10 شغل دارم، درست است من 10 شغل دارم ولی تا این ساعت یک ریال هم از مدارس و ناشنوایان نگرفته‌ام.
در مسابقات دانش‌آموزی ترکیه وزارت آموزش و پروش فقط به من حق ماموریت داد.
برای ناشنوایان هم یک ریال هم نگرفتم و برای زکات دانشم هدایت این تیم را برعهده گرفتم.
برای حسین شمس شدنم یک جامعه و یک مردم کمک کردند و از مالیات مردم استفاده کردم،و برای من خرج زیادی شده که تا به اینجا رسیدم و این زکات و خمس من است که با رایگان انجام دادن هدایت این تیم ها این کار را انجام می‌دهم.
 
• برایم در منشوراخلاقی پرونده درست کردند تا آبرویم را ببرند
 
یک پرونده در منشور اخلاقی برایم درست کرده اند و متهم کرده‌اند که من از تیم‌های مختلف پول می‌گیرم.
با علیپور، دبیر ستاد منشور اخلاقی صحبت کردم و به وی گفتم بهتر بود قبل از اینکه این ادعاهای کذب را به روزنامه‌ها و جراید می‌کشاندید، کمی تحقیق می‌کردید و با خودم جلسه می‌گذاشتید.
قبل از اینکه تحقیقاتی را انجام دهند، به راحتی به خود اجازه می‌دهند که با آبروی افراد بازی کنند و قرار است از رسانه‌هایی که این مطلب کذب را انتشار داده اند، شکایت کنم.
 
• نمی دانم چرا عده ای بعد از حیف شدن پول فدراسیون با استخدام کی روش، باز هم به دنبال تکرار این تجربه در فوتسال هستند.
 
ترابیان در مورد انتخاب مجدد صانعی به عنوان سرمربی با من تماس گرفت و گفت "آقایان با برگشتت به تیم ملی موافقت نکردند" و من هم در جواب گفتم انتخاب خوبی بوده است.
در مورد انتخاب سرمربی در آستانه جام حهانی و در این زمان کم می شد بهتر تصمیم گرفت اما وقتی فدراسیون به این نتیجه می رسد که نمی تواند با حسین شمس کار کند بهتر است با با صانعی که می تواند با آنها کار کند، کار کنند.
الان نباید انتقاد کرد و باید دعا کرد که در جام جهانی موفق شویم.
فدراسیون در نظر دارد که از یک سرمربی خارجی استفاده کند و من متعجبم در کشوری که مربی فوتسال به دنیا صادر می کند و در این رشته صاحب نام است، در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی از مربی خارجی استفاده می شود.
نمی دانم چرا عده ای بعد از حیف شدن پول فدراسیون با استخدام کی روش، باز هم به دنبال تکرار این تجربه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا وقتی میلیارد میلیارد پول بی زبون رو بریزن تو جیب فوتبالی ها که حتی نمیتونن به جام جهانی برن خب معلومه که دیگه پولی برای فوتسال که از بهترین تیمهای دنیاست نمیمونه.