چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

سنت شکنی شبكه 'المیادین' در افتتاحیه

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 228427
مدیر شبكه المیادین با تاكید بر التزام این شبكه بر توازن میان نظرات مختلف و مواضع گوناگون اظهار داشت: ما مخالف تزویر و تحریك هستیم و اینكه با شعارهایی زیبا، خلاف اصول حركت كنیم سازگاری نداریم.
شبكه خبری 'المیادین' در حالی كار خود را آغاز كرد كه شیوه معمول شبكه های خبری را در افتتاح كار خود پیش نگرفت؛ چرا كه معمول این است كه اینگونه شبكه ها اولین برنامه خود را به بخش خبری اختصاص می دهند.

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این شبكه در برنامه ای كه كمتر از یك ساعت به طول انجامید ابتدا ماهیت وجودی و برنامه های خود را معرفی و توضیحاتی در خصوص رویكردهای این شبكه قبال جهان عرب ارایه كرد.

پس از آن طی تصاویری خبرنگاران این شبكه در برخی نقاط جهان از جمله كاخ سفید، كرملین، یمن، تونس، الجزایر، میدان التحریر و نهایتا بیت المقدس نشان داده شد كه در حال شمارش معكوس به منظور آغاز به كار این شبكه بودند.

سپس 'غسان بن جدو' رییس شورای اداری شبكه المیادین وارد اتاق خبر شد و پس از خواندن دو آیه قرآنی، سخنانی را ایراد كرد.

وی سپس آغاز به كار شبكه خبری میادین را اعلام كرد و گفت: میادین از عدم به وجود آمده است و سخت نیست بگوییم كه این شبكه بسیار كوچك بوده و امكانات ناچیزی دارد.

بن جدو با تاكید بر اینكه آمال و آرزوهای این شبكه به دلیل نیروهای انسانی اش بسیار بزرگ است، ادامه داد: این شبكه با هیچ كس درگیری ندارد و وام دار هیچ كس نیز نیست و خواستار این است كه به عنوان یك رسانه در میدان حاضر باشد و از ملت هایی كه به حق خشمگینند، حمایت كند.

وی با تاكید بر اینكه برخی از میدان و از مردم كه در آن حاضر می شوند، سوء استفاده می كنند، اظهار داشت: شبكه المیادین یك حزب سیاسی و یك سیستم ایدئولوژیك مخفی نیست، اما با این وجود بدون دیدگاه نیز نیست و با دقت در نقل اطلاعات اقدام می كند و مسئولیت خود را در قبال افكار عمومی می شناسد.

مدیر شبكه المیادین با تاكید بر التزام این شبكه بر توازن میان نظرات مختلف و مواضع گوناگون اظهار داشت: ما مخالف تزویر و تحریك هستیم و اینكه با شعارهایی زیبا، خلاف اصول حركت كنیم سازگاری نداریم.

وی با تاكید بر اینكه میادین وسیله ای برای جنگ های داخلی و شریك خونریزی و تقسیم دیگر كشورهای عربی نخواهد بود، ادامه داد: راه اندازی این شبكه بسیار سخت بود و این امر حاصل تنها 9 ماه فعالیت است.

بن جدو گفت: سعی كردیم كه لوگوی شبكه را با رنگ هایی طراحی كنیم كه باعث شادی و تقویت امیدواری شود، با رنگ هایی كه طلوع خورشید و بهار جنبش حقیقی عربی را یادآوری كند.

پس از سخنان بن جدو برنامه ها معرفی شده و گفتگویی با 'سامی كلیب' مدیر بخش اخبار در خصوص چگونگی بخش های خبری انجام شد.

پس از آن خبرنگارهای این شبكه در نقاط مختلف جهان معرفی شدند و كلیپی در خصوص تمام دست اندركاران المیادین پخش شد.

در نهایت 'لینا زهر الدین' اولین بخش خبری المیادین را اجرا و سامی كلیب نیز گفتگویی خبری را با عنوان 'بعد از بهار عربی' ارایه كرد.

نخست وزیر لبنان 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان روز سه شنبه در اولین مصاحبه ای كه شبكه تازه تاسیس 'المیادین' پخش كرد،با اشاره به سلاح مقاومت و نقش آن در این كشور گفت: سلاح حزب الله به منظور رویارویی با رژیم صهیونیستی مقدس است و خاك لبنان با تلاش آنان از اشغال آزاد شد.

وی افزود: این سلاح در نتیجه اشغالگری به وجود آمده و كارایی خود را به اثبات رسانده است؛ اگر چه این سلاح برای برخی لبنانی ها مایه نگرانی شده، ولی ما به ملت خود اطمینان می دهیم كه این سلاح علیه آنها به كار نخواهد رفت.

همزمان با كم شدن ببیندگان شبكه قطری 'الجزیره' و تبدیل آن به ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی برخی كشورهای منطقه و غرب برای انحراف افكار عمومی ، شبكه تلویزیونی 'المیادین' كه رویكردی حرفه ای و مثبت به موضوع محور مقاومت در منطقه، بیداری اسلامی و قیام ملت های مسلمان دارد، پخش برنامه های خود را از لبنان آغاز كرده است .

'غسان بن جدو' خبرنگار لبنانی تونسی تبار شبكه الجزیره كه به علت تبدیل شدن این شبكه به ابزاری در دست قدرت های بزرگ ، استفعا داد و هم اكنون ریاست شورای اداری شبكه المیادین را برعهده گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *