شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بازداشت بخاطر ساخت فيلم درباره رشوه!

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۰۳
کد مطلب: 227655
شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر اعلام کرد دادستانی مصر روز شنبه تصمیم گرفت یک کارگردان سینمایی مصری را که حامیان احمد شفیق نامزد ریاست جمهوری، وی را هنگام تصویر برداری فیلمی درباره رشوه انتخاباتی دستگیر کرده بودند، زندانی کند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، تصمیم دادستانی مصر یک روز پس از تجمع فعالان مصری با عنوان «جمعه پافشاری» اتخاذ شد. روز گذشته هزاران نفر با تظاهرات در میدان های قاهره و دیگر شهرهای مصر خواستار حذف مسئولان رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع و در راس آنها احمد شفیق -آخرین نخست وزیر رژیم مبارک- از صحنه شدند. قرار است شفیق در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر با نامزد اخوان المسلمین رقابت کند.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دادستانی منطقه حلوان در جنوب قاهره تصمیم گرفت اشرف نبیل کارگردان مصری را به مدت چهار روز برای بازجویی زندانی کند. این منبع افزود، شماری از اعضای ستاد تبلیغاتی احمد شفیق این کارگردان را هنگام تصویر برداری فیلمی درباره رشوه انتخاباتی دستگیر کردند. یک وکیل مدافع مصری برای دفاع از اشرف نبیل داوطلب شده است.

به گفته این مرکز، دادستانی مصر این کارگردان را به انتشار اخبار دروغ برضد احمد شفیق نامزد ریاست جمهوری متهم کرده است. دادستان همچنین خواستار احضار چهار فرد دیگری شد که هنگام تصویربرداری، اشرف نبیل را همراهی می کردند.

تاکنون امکان تماس با دادستانی مصر به منظور آگاه شدن از جزئیات بیشتر فراهم نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *