جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
افتتاح شبكه خبر بین المللی «المیادین الاخباریه» در بیروت

رقیب الجزیره و العربیه به میدان آمد

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 227518
شبكه تلویزیونی 'میادین الاخباریه' با محوریت موضوع حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران رژیم صهیونیستی و نیز حمایت از ملت ها و جنبش های آزادیبخش منطقه طی مراسمی روز جمعه در بیروت افتتاح شد.
رقیب الجزیره و العربیه به میدان آمد

به گزارش جهان، در این مراسم كه امروز در هتل بریستول بیروت برگزار شد، شماری از شخصیت های سیاسی و رسانه ای لبنان حضور داشتند.
 
قرار است این شبكه تلویزیونی در یازدهم ماه میلادی جاری همزمان با آغاز گفت وگوهای ملی لبنان، پخش برنامه های خود را از طریق شبكه های بین المللی ارتباطات 'عرب سایت' و 'نیل سات' نیز شروع كند.
 
در این مراسم شحصیت هایی از هر دو جریان 8 و 14 مارس و نمایندگانی از اكثر سفارتخانه های خارجی حضور داشتند تا حدی كه غسان بن جدو مدیر این شبكه به مزاح گفت: نمایندگان كشورهای 1+5 هم در این مراسم حضور دارند.
 
بن جدو در این مراسم هرگونه وابستگی و كمك مالی از ایران و سوریه را رد كرد و گفت: مواضع ما مشخص است و اگر كسی بدون شرط و چشم داشت، آماده كمك به ما باشد، ما قبول خواهیم كرد.
 
همزمان با كم شدن ببیندگان شبكه قطری 'الجزیره' و تبدیل آن به ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی قطر و رژیم صهیونیستی، شبكه تلویزیونی 'المیادین' كه رویكردی حرفه ای و مثبت به موضوع محور مقاومت در منطقه، بیداری اسلامی و قیام ملت های مسلمان دارد، طی روزهای آینده، بی‌سر و صدا، پخش برنامه های خود را از لبنان آغاز می كند.
 
'غسان بن جدو' خبرنگار لبنانی تونسی تبار شبكه الجزیره كه به علت تبدیل شدن شبكه خبری الجزیره به ابزار دست قدرت های بزرگ دنیا از این شبكه، استفعا داد، هم اكنون ریاست شورای اداری این شبكه را برعهده دارد.
 
در واقع استعفای بن جدو از الجزیره به علت انحراف این شبكه از عملكرد حرفه ای و پوشش دادن خبرهای منطقه با رویكردی غیر واقعی است و این شبكه عملكردی گزینشی در قبال انقلاب‌های منطقه دارد و حوادث بحرین را به دلیل جانبداری از سیاست‌های عربستان سعودی و آمریكا، پوشش نمی‌دهد.
 
شبكه 'المیادین' در صدد استفاده نكردن از واژه 'اسرائیل' است و بر عدم حضور مهمانان اسرائیلی در این شبكه تأكید دارد چرا كه عادی سازی فرهنگی و اطلاع رسانی با اسرائیل را كه بسیاری از شبكه های عربی به دنبال آن هستند رد می كند.
 
به گزارش ایرنا شبكه المیادین، شعار 'واقعیت آن گونه كه هست' را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب كرده و تأكید می كند كه نام این شبكه نیز از میدان التحریر و سایر میدان های عربی كه خاستگاه بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی بوده اند، گرفته شده است.
 
شبكه تلویزیونی المیادین در واقع پایگاهی برای گفت وگو میان جریان های مختلف در جهان عرب و تریبونی برای گفت وگو با غرب از جمله آمریكا و اروپا خواهد بود و البته محوریت اصلی این شبكه بر آرمان فلسطین، تأكید خواهد داشت و مسؤولان این شبكه آن را به عنوان یكی از محورهای آزادیبخش در جهان عرب قلمداد خواهند كرد.
 
المیادین قرار است از سه روز دیگر به صورت مستقیم فعالیت رسمی خود را آغاز كند و پخش آزمایشی هم نخواهد داشت اما برنامه های آن در ابتدا منحصر به اخبار و پوشش اتفاقات داغ و مهم روز در جهان عرب و كشورهای دیگر بوده و برنامه ها و مستندهای سیاسی و اطلاع رسانی را نیز ارائه خواهد داد.
 
شبكه تلویزیونی المیادین همچنین از اتاق فكری مركب از خبره ترین نیروهای انسانی در حوزه تحلیل اخبار و داده ها برخوردار است كه نقطه قوت این شبكه در مقایسه با دیگر شبكه های تلویزیونی مطرح جهان عرب به شمار می آید.
 
به گفته مسؤولان این تلویزیون، 'المیادین' شبكه خبری 24ساعته ای خواهد بود كه هدف از تأسیس آن پایان دادن به تبلیغات به دور از واقعیت شبكه قطری الجزیره است.
 
مركز اصلی این شبكه در بیروت خواهد بود و البته دفترهایی را در پایتخت های كشورهای دیگر از جمله آمریكا، ایران، فرانسه، چین، مصر، تونس، روسیه، تركیه و سوریه خواهد داشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام . نمي خواهم بدبين باشم ولي حواسمان باشد بايد و بايد بينش و بصيرت شنونده و بيننده زياد باشد زيرا همن شبكه الجزيرة نيز در ابتدا خوب شروع كرد و بعد كه اعتماد عمومي را جذب كرد تغيير رويه داد زيرا عامه مردم وقتي اعتماد كردند به سختي بر مي گردند زيرا تعصب ناخواسته ايجاد مي شود
حواسمان باشد بينش افزايي کنیم براي مردم