پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
آیت‌الله‌ محمد یزدی مطرح کرد:

موضع جامعه مدرسین درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

ماجرای اختلاف نظر درباره پرونده کرباسچی
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 227477
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه که من به احتمال قوی مطمئن هستم، جامعه مدرسین درخصوص انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شرایط آن موقع اظهار نظر خواهد کرد.
موضع جامعه مدرسین درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
به گزارش جهان، آیت الله محمد یزدی درباره وظیفه مسئولان کشور در قبال مردم اظهار کرد: اگر کسی مسئولیتی را می‌پذیرد، وظیفه دارد در شعاع مسئولیتش کوتاهی نکند و اگر نمی‌تواند آن کار را انجام دهد، بهتر است مسئولیت را نپذیرد، چون اگر در مسئولیتش کوتاهی کند، نه تنها در این دنیا مواخذه می شود، بلكه اگر هیچ کسی در این دنیا از وی سوال نکند، روز قیامت او را بازخواست خواهند کرد.

وی به ایسنا گفت: مسئولان موظف هستند در شعاع مسئولیتشان مطابق با شرح وظایف عمل کنند و زمانی که به این امر تحقق نبخشند خود به خود در پیشگاه خلق و خالق مسئول خواهند بود.

یزدی در خصوص مواضع جامعه مدرسین در انتخابات آینده ریاست جمهوری بیان کرد:مساله انتخابات و جامعه مدرسین موضوعی است که در نزدیکی های زمان می توان تصمیم گرفت و صحبت کرد یعنی شرایط سیاسی و اجتماعی در آن نقش دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: آنچه که من به احتمال قوی مطمئن هستم جامعه مدرسین درخصوص انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شرایط آن موقع اظهار نظر خواهد کرد.

وی درباره روند رسیدگی قوه قضاییه به فساد مالی اخیر و اختلاس در شرکت بیمه ایران، گفت: من با کسب اطلاعاتی که از شخص رئیس قوه قضاییه و دادستان کشور کردم، به نظر من سنگین ترین کاری که قوه قضاییه دارد رسیدگی به این پرونده ها است.

یزدی خاطر نشان کرد: نظر من این است که اصولا یک دوره ریاست قوه قضاییه به این نیست که مسائل جاری کشور را که معمولا دادگستری ها در حال رسیدگی به آن هستند را بخواهند آنان انجام دهند.

وی تاکید کرد: مهم این است که در این شرایط استثنایی که پرونده های مهمی وجود دارد، قوه قضاییه چگونه به آن ها رسیدگی و عمل می کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برای ارزیابی یک قوه در نظام حکومتی بیشتر آن دسته مسائل مهم است که انجام می دهند.

وی افزود: به طور مثال در زمانی که بنده تصدی ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشتم، مسئله کرباسچی مطرح بود و بسیاری معتقد بودند که این پرونده باید خارج از سیستم قضایی باشد و بنده مخالف این مسئله بودم و گفتم باید در داخل قوه قضاییه بررسی شود.

یزدی اضافه کرد: پرونده‌ای که هم اکنون در دست بررسی قوه قضاییه است، خیلی خوب و دقیق بررسی شده تا حقوقی از مردم ضایع نشود.

وی گفت: شتاب زدگی در رسیدگی به پرونده های قضایی بسیار خطرناک است، انصافا این کار را تاكنون انجام نداده‌اند و به صورت تدریجی به پرونده رسیدگی می کنند، در کل من از آن ها راضی هستم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: امیدواریم نتیجه پایانی برای عموم مردم راضی كننده باشد و آن بدبینی که بوجود آمده بود، رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم بما صبرتم؛ خسته نباشید
الحمدالله که در دولت خدمتگزار احمدی نژاد که به عدالت گستری و مهرورزی شهره آفاق است، این همه پرونده مفتوح شده است. باید از برخی مدیران ارشد دولت خدوم احمدی نژاد که دست به این اختلاس های بزرگ داده اند و سرگرمی خوبی را برای قوه قضائیه و رسانه ها ایجاد کرده اند تجلیل شود! به خصوص آقای "م.ر"