پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲

تساوي لهستان و يونان در مسابقه افتتاحيه

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب: 227437
تلاش دو تيم لهستان و يونان در نخستين مسابقه رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲ با تساوي به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، لهستان و يونان در نخستين ديدار گروه A رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲ در ورزشگاه ملي ورشو به مصاف يكديگر رفتند كه اين ديدار در پايان ۹۰ دقيقه با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.

لهستان بازي را هجومي آغاز كرد و كنترل توپ و ميدان را در اختيار داشت. تيم ميزبان در دقيقه ۱۴ صاحب يك موقعيت خوب شد اما سانتر مهاجم اين تيم از روي سر همه بازيكنان رد شد و راهي به درون دروازه پيدا نكرد.

سرانجام در دقيقه ۱۷، لهستاني‌ها مزد برتري خود را گرفتند و لوادوونسكي موفق شد با يك ضربه سر دروازه يونان را باز كرده و نخستين گل رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲ را به نام خود ثبت كند.

سوكراتيس پاپاستاتوپولوس مدافع يونان، در دقيقه ۳۵ به دليل خطا روي لوادونسكي با كارت زرد داور جريمه شد تا نخستين بازيكني باشد كه در اين رقابت‌ها كارت زرد مي‌گيرد.

يوناني‌ها پس از دريافت گل، كمي رو به جلو حركت كردند و توانستند فشار خود روي دروازه لهستان را افزايش دهند. با اين حال، حملات قهرمان يورو ۲۰۰۴ چندان خطرناك نبود.

در دقيقه ۴۴، پاپاستاتوپولوس يك بار ديگر در ميانه ميدان مرتكب خطا شد كه داور مسابقه با نشان دادن كارت زرد دوم، او را از زمين مسابقه اخراج كرد تا مشكلات يونان بيش از پيش شود.

در حالي كه يك دقيقه از وقت‌هاي تلف‌شده نيمه نخست سپري شده بود، بازيكنان يونان توپي را از سمت راست روي دروازه لهستان فرستادند كه اين توپ با دستان مدافع لهستان برخورد كرد اما داور اعتقاد داشت كه اين برخورد عمدي نبوده و اعلام پنالتي نكرد. اين تصميم داور با اعتراض شديد يوناني‌ها مواجه شد تا بازي براي دقايقي از جريان عادي خارج شود.

سرانجام، اين مسابقه در نيمه نخست با برتري يك بر صفر لهستان به پايان رسيد و دو تيم با همين نتيجه به رختكن رفتند.

با شروع نيمه دوم، تغييري در تركيب يونان ايجاد شد و نينيس جاي خود را به سالپينگيديس داد. در دقيقه ۵۰، فرار بازيكنان يونان از سمت راست و سانتر آن‌ها روي دروازه موجب شد مدافع و دروازه‌بان لهستان دچار اشتباه شوند و توپ زير پاي سالپينگيديس بيفتد. اين بازيكن تعويضي نيز با يك ضربه محكم دروازه لهستان را باز كرد تا بازي به تساوي كشيده شود.

پس از اين گل، لهستان فشار خود را افزايش داد اما نتوانست موقعيت جدي خلق كند. بازيكنان يونان نيز دل به ضد حملات بسته بودند. سرانجام در دقيقه ۶۸، سالپينگيديس روي يكي از اين ضدحملات با دروازه‌بان لهستان تك به تك شد و با خطاي او سرنگون شد. داور به نشانه پنالتي در سوت خود دميد و با كارت قرمز مستقيم، شژنسكي را اخراج كرد تا هر دو تيم ۱۰ نفره شوند.

كاراگونيس كاپيتان يونان پشت ضربه پنالتي ايستاد اما تيتون دروازه‌بان دوم لهستان كه درون دروازه ايستاده بود مسير توپ را به درستي تشخيص داد و ضربه پنالتي را مهار كرد تا بازي همچنان يك بر يك دنبال شود.

در دقيقه ۷۴، بازيكنان يونان يك بار ديگر دروازه لهستان را باز كردند اما كمك داور پرچم خود را به نشانه آفسايد بالا برده بود و اين گل پذيرفته نشد. در دقايق ۸۲ و ۸۴ شوت‌هاي پولانسكي و لواندووسكي مهاجمان لهستان راهي به دروازه پيدا نكرد.

در ادامه تلاش دو تيم بي‌ثمر بود و نسختين مسابقه يورو ۲۰۱۲ با تساوي يك بر يك لهستان مقابل يونان به پايان رسيد

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه ملي ورشو

هوا: نيمه ابري، ۲۰ درجه سانتي‌گراد، رطوبت ۷۷ درصد

داور: كارلوس ولاسكو كاربالو (اسپانيا)

تركيب اوليه دو تيم:

لهستان: شژنسكي، بوئينيش، واسيلوسكي، پركيس، پيشژك، پولانسكي، ريبوس، اوبرانياك، موراوسكي، بلاژيكووسكي، لواندووسكي

يونان: چالكياس، مانياتيس، پاپادوپولوس، توروسيديس، پاپاستاتوپولوس، هولباس، كاراگونيس، نينيس، كاتسورانيس، ساماراس، گكاس

مالكيت توپ: لهستان ۵۲ درصد – يونان ۴۸ درصد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *