کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش تصویری - تشریحی از یورو 2012/ با کیفیت‌ترین تورنمنت جهان

19 خرداد 1391 ساعت 11:54

جام ملت‌های 2012 اروپا از امشب به میزبانی دو کشور لهستان و اوکراین آغاز می‌شود و در دیدار افتتاحیه لهستان به مصاف یونان قهرمان یورو 2004 خواهد رفت.


به گزارش جهان به نقل از مهر، 12 تیم از 16 تیم حاضر در رقابت‌های این دوره در یورو 2008 نیز حضور داشتند. انگلیس و دانمارک که در یورو 2004 حاضر بودند اما نتوانستند به یورو 2008 صعود کنند نیز در این دوره حضور دارند. ایرلند بعد از 24 سال جواز حضور در این رقابت‌ها را پیدا کرده و این در حالی است که اوکراین یکی از دو میزبان رقابت‌ها نخستین حضور خود در جام ملت‌های اروپا را تجربه می‌کند. در ادامه نگاهی به 16 تیم حاضر در مرحله پایانی این رقابت‌ها خواهیم انداخت:

کرواسی
سرمربی: اسلاون بیلیچ
کاپیتان: داریو سرنا
ستاره: لوکا مودریچ
بهترین نتیجه در یورو: یک چهارم نهایی 1996 و 2008
کرواسی در چهار دوره از پنج دوره رقابت‌های یورو بعد از استقلال از یوگسلاوی سابق حضور داشته است. تنها غیبت آنها به یورو 2000 بازمی‌گردد که نتوانستند جواز حضور در مرحله پایانی رقابت‌ها را کسب کنند. تیم ملی کرواسی در مرحله مقدماتی یورو 2012 با شکست ترکیه موفق شد نام خود را به عنوان یکی از 16 مسافر لهستان و اوکراین ثبت کند. آنها با این پیروزی انتقام شکست مقابل ترک‌ها را در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2008 گرفتند. کراوسی در گروه C با تیم‌های ایرلند، اسپانیا و ایتالیا هم‌گروه است. به نظر می‌رسد کار شاگردان بیلیچ برای صعود با حضور ایتالیا و اسپانیا که قطب‌های فوتبال اروپا محسوب می‌شود کمی دشوار باشد اما هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست.



اعضای تیم ملی کرواسی در حال ورود به کمپ تمرینی خود در لهستان

جمهوری چک
سرمربی: میشال بلک
کاپیتان: توماس روسیچکی
ستاره: پتر چک
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان در سال 1976 به عنوان چکسلواکی و فینالیست یورو 96
بعد از ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2010 و حذف در مرحله گروهی یورو 2008  بلک سرمربی جمهوری چک تصمیم گرفت نسل جدید بازیکنان این کشور را برای بازی در کنار توماس روسیچکی، پتر چک و میلان باروش به تیم ملی دعوت کند. آنها شروع خوبی در مرحله مقدماتی یورو 2012 نداشتند و کار خود را با شکست 3 بر صفر خانگی مقابل لیتوانی آغاز کردند اما در نهایت در پلی‌آف با از پیش رو برداشتند مونته‌نگرو جواز صعود به یورو را کسب کردند. چک در فینال یورو 96 با گل طلایی الیور بیرهوف جام قهرمانی را از دست داد و در هشت سال بعد در نیمه نهایی مغلوب یونان شد. جمهوری چک در گروه A رقابت‌ها با تیم‌های یونان، روسیه و لهستان هم‌گروه است و بسیاری از کارشناسان معتقدند این تیم در کنار روسیه می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.


تمرینات آماده سازی تیم ملی چک چند روز قبل از آغاز رقابت‌های یورو 2012؛ روسیچکی ستاره چک‌ها

دانمارک
سرمربی: مورتن اولسن
کاپیتان: دانیل اگر
ستاره: دنیس رومدال
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان جام ملتهای اروپا 1992
دانمارک قهرمان سال 1992 رقابت‌ها در مرحله مقدماتی بالاتر از پرتغال موفق شد به صورت مستقیم به یورو 2012 صعود کند اما اکنون در مرحله پایانی رقابت‌ها در گروه B بار دیگر با پرتغال هم‌گروه شده و حضور آلمان و هلند کار صعود را بسیار دشوار کرده است. دانمارک در سال 1992 حتی جواز حضور در رقابت‌ها را پیدا نکرد اما محرومیت یوگسلاوی سابق باعث شد دانمارک شانس جدیدی پیدا کند. آنها تنها 10 روز برای آماده سازی خود وقت داشتند. در مرحله گروهی انگلیس و فرانسه حذف شدند و دانمارک به مرحله بعدی صعود کرد، آنها هلند مدافع عنوان قهرمانی را در ضربات پنالتی و در مرحله نیمه نهایی از پیش رو برداشتند و آلمان را در فینال 2 بر صفر شکست دادند تا قهرمان رویایی یورو 92 شوند. دانمارک در بازی‌های دوستانه خود قبل از آغاز یورو ابتدا 3 بر یک مغلوب برزیل شده و سپس 2 بر صفر استرالیا را شکست داده است.



دانمارک با قرار گرفتن در گروهی که در آن آلمان، پرتغال و هلند نیز حضور دارند شانس کمی برای صعود دارد

انگلیس
سرمربی: روی هاجسون
کاپیتان: استیون جرارد
ستاره: وین رونی
بهترین نتیجه در یورو: کسب عنوان سوم در 1968 و حضور در نیمه نهایی یورو 96
سه شیرها بعد از ناکامی در صعود به یورو 2008 اکنون قصد دارند در لهستان و اوکراین ناکامی‌های خود در تورنمنت‌های بزرگ را جبران کنند. آنها چهار ماه قبل از آغاز رقابت‌ها فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی خود را به دلیل استعفا از دست دادند و اتحادیه فوتبال انگلیس یک ماه قبل از آغاز رقابت‌ها روی هاجسون را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس انتخاب کرد. انگلیس با هدایت کاپلو در جام جهانی 2010 تنها یک پیروزی کسب کرد و شکست سنگین 4 بر یک را مقابل آلمان متحمل شد. آنها با اقتدار در مرحله مقدماتی به عنوان تیم نخست گروه G جواز حضور در یورو 2012 را کسب کردند و اکنون در گروه D با تیم‌های فرانسه، سوئد و اوکراین هم‌گروه شده‌اند. انگلیس تنها قهرمان تاریخ جام جهانی است که نتوانسته جام ملت‌های اروپا را فتح کند. ایتالیا (1968)، آلمان (1972، 1980، 1996)، فرانسه (1984، 2000) و اسپانیا (1964، 2008) همگی سابقه قهرمانی در اروپا را دارند اما انگلیس همچنان به دنبال رسیدن به یک فینال در یورو است.


روی هاجسون سرمربی سه شیرها می‌خواهد ناکامی چندین ساله انگلیس در تورنمنت های بزرگ را جبران کند

فرانسه
سرمربی: لوران بلان
کاپیتان: هوگو لوریس
ستاره: فرانک ریبری
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان یورو 1984 و 2000
بعد از قهرمانی در سال‌های 1984 و 2000 تیم ملی فرانسه امیدوار است در اوکراین و لهستان به افتخارات خود در جام ملت‌های اروپا بیفزاید. فرانسه در مرحله مقدماتی رقابت‌ها با پشت سر گذاشتن بوسنی موفق شد به عنوان تیم نخست گروهش جواز حضور در یورو 2012 را کسب کند. آنها برای ششمین دوره پیاپی است که در مرحله پایانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا حضور دارند. آخرین غیبت خروس‌ها (لقب تیم ملی فرانسه) به سال 1988 بازمی‌گردد. فرانسه دومین تیم تاریخ فوتبال اروپا بعد از آلمان غربی است (1972، 1974) که جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را پشت سرهم فتح کرده است. آنها با هدایت ایمه ژاکه و پس از آن روژه لومه جام جهانی 1998 و یورو 2000 را با خود به خانه بردند. فرانسه در رقابت‌های این دوره در گروه D با تیم‌های سوئد، انگلیس و اوکراین یکی از دو میزبان رقابت‌ها هم‌گروه شده و البته برای صعود کار دشواری در پیش دارد.


تیم ملی فرانسه با هدایت لورن بلان امیدوار است ناکامی خود را در سال‌های اخیر جبران کند

آلمان
سرمربی: یواخیم لوو
کاپیتان: فیلیپ لام
ستاره: مسوت اوزیل
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان در جام ملت‌های 1972، 1980 و 1996
پر افتخارترین تیم جام ملت‌ها که در دوره قبل با شکست در فینال مقابل اسپانیا به نایب قهرمانی رضایت داد با رکوردی فوق العاده در مرحله مقدماتی جواز حضور در یورو 2012 را کسب کرد. آخرین قهرمانی ژرمن‌ها به سال 1996 بازمی‌گردد و این در حالی است که آنها بیش از چهار دوره در انتظار قهرمانی در اروپا نبوده‌اند و اگر این طور پیش برود این انتظار باید در یورو 2012 به پایان برسد. آلمان که سه عنوان قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی در جام ملت‌ها دارد در مرحله مقدماتی به عنوان نخستین تیم موفق شد جواز حضور در اوکراین و لهستان را پیدا کند. آلمان یازدهمین تورنمنت بین المللی خود را تجربه می کند که این در اروپا یک رکورد محسوب می‌شود. آنها در دو دوره نخست رقابت‌های یورو حضور نداشته‌اند و در سال 1968 هم نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند. آلمان‌ها در هر 17 حضور خود در جام‌های جهانی به مرحله حذفی صعود کرده‌اند اما در سه جام ملت‌های اروپای 1984، 2000 و 2004 در مرحله گروهی حذف شدند. شاگردان یواخیم لوو در این دوره با تیم‌های پرتغال، هلند و دانمارک در گروه مرگ قرار گرفته‌اند.


یواخیم لو مغز متفکر ژرمن‌ها این بار جام قهرمانی یورو 2012 را هدف گرفته است

یونان
سرمربی: فرناندو سانتوس
کاپیتان:جیورجوس کاراگونیس
ستاره: واسیلیس توروسیدیس
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان یورو 2004
شاگردان فرناندو سانتوس در مرحله مقدماتی با پیروزی‌های نه چندان مقتدارانه موفق شدند به عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله پایانی رقابت‌ها صعود کنند. آنها این بار نیز قصد دارند شگفتی سال 2004 را تکرار کنند و برای دومین بار قهرمان قاره سبز شوند. سانتوس که در آگوست 2010 جانشین اتو ری‌هاگل شد در 17 بازی ابتدایی خود روی نیمکت یونان طعم شکست را نچشید تا اینکه شکست 3 بر یک مقابل رومانی در دیداری دوستانه رقم خورد. یونان بعد از حضور در جام ملت‌های 1980 که در آن در مرحله گروهی تنها یک امتیاز کسب کرد 24 سال انتظار کشید تا بار دیگر در مرحله پایانی رقابت‌های یورو به میدان برود. شاگردان اتو ری‌هاگل در آن تورنمنت مشهور در پرتغال موفق شدند عنوان قهرمانی را کسب کنند. هر چهار پیروزی یونان در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در یورو 2004 و با نتیجه یک بر صفر رقم خورده است. آنها در یورو 2008 که در اتریش و سوئیس برگزار شد هر سه دیدار مرحله گروهی خود را با شکست پشت سرگذاشتند و وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشتند. یونان در گروه A با تیم‌های لهستان، روسیه و جمهوری چک هم‌گروه است.


تمرینات آماده سازی یونان قبل از دیدار افتتحایه مقابل لهستان؛ یونان قصد دارد شگفتی یورو 2004 را تکرار کند

ایتالیا
سرمربی: چزاره پراندلی
کاپیتان: جیان لوئیجی بوفون
ستاره: آندره آ پیرلو
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان جام ملتهای اروپا 1968
لاجوردی پوشان ایتالیا در مرحله مقدماتی رقابت‌ها بدون شکست موفق شدند به عنوان تیم نخست گروه  به مرحله پایانی صعود کنند. آنها برای کسب دومین عنوان قهرمانی در جام ملت‌های اروپا بعد از سال 1968 راهی لهستان و اوکراین می‌شوند و امیدوارند بتوانند ناکامی‌های ایتالیا در چند سال اخیر را جبران کنند. ایتالیا بعد از فتح جام جهانی 2006 در یورو 2008 در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب اسپانیا شد. آنها در جام جهانی 2010 نیز در گروهی که تیم‌های پاراگوئه، اسلوواکی و نیوزلند در آن حضور داشتند به عنوان تیم آخر حذف شدند. چزاره پراندلی که از تابستان 2010 هدایت تیم ملی ایتالیا را بر عهده گرفته امیدوار است بتواند آتزوری‌ها را بار دیگر به روزهای اوج خود بازگرداند. ایتالیا در جام ملت‌های اروپا 1968 در فینال یوگسلاوی را در بازی تکراری با نتیجه دو بر صفر شکست داد و قهرمان شد، دیدار نخست دو تیم با تساوی یک بریک به اتمام رسیده بود. این قهرمانی در رم رقم خورد و ایتالیا در خانه جام را بالای سر برد، اسپانیا و فرانسه دو تیم دیگری هستند که به ترتیب در سال‌های 1964 و 1984 در خانه قهرمان یورو شدند. ایتالیا در گروه C با تیم‌های ایرلند، اسپانیا و کرواسی هم‌گروه شده است.


اعضای تیم ملی فوتبال ایتالیا قبل از پرواز به لهستان در محل کمپ تمرینی خود

هلند
سرمربی: برت فن مارویک
کاپیتان: مارک فن بومل
ستاره: وسلی اسنایدر
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان یورو 1988
تیم ملی هلند با 37 گل‌زده در مرحله مقدماتی بهترین خط حمله این مرحله را به نام خود ثبت کرد و اکنون قصد دارد دومین عنوان قهرمانی را بعد از سال 1988 کسب کند. آنها در جام جهانی 2010 نیز تا فینال پیش رفتند اما در آنجا مغلوب اسپانیا شدند. هلند سه عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی دارد و تنها قهرمانی‌اش در جام ملت‌های اروپا را در سال 1988 با پیروزی 2 بر صفر مقابل اتحاد جماهیر شوروی کسب کرد. در آن بازی رود گولیت و مارکو فان باستن دو گل نارنجی پوشان را به ثمر رساندند تا هلند جام قهرمانی را در ورزشگاه المپیک مونیخ بالای سر ببرد. هلند در یورو 2008 با هدایت مارکو فان باستن در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب روسیه شد و با این رقابت‌ها وداع کرد اما با آمدن فن مارویک به عنوان سرمربی جدید استایل بازی هلند کمی تغییر کرد و آنها تا فینال جام جهانی 2010 رسیدند و اکنون هم یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی در لهستان و اوکراین به حساب می‌آیند. هلند در گروه مرگ در کنار تیم‌های آلمان، پرتغال و دانمارک قرار گرفته است.


بازیکنان تیم فوتبال هلند در حال پیاده شدن از اتوبوس و ورود به هتل شرایتون محل اقامت خود در کراکو لهستان

لهستان
سرمربی: فرانسیسک اسمودا
کاپیتان: یاکوب بلاژیکوفسکی
ستاره: روبرت لواندوفسکی
بهترین نتیجه در یورو: حضور در مرحله پایانی یورو 2008
لهستان به عنوان یکی از دو میزبان رقابت‌ها به صورت اتوماتیک به مرحله پایانی رقابت‌های یورو صعود کرد. آنها امیدوارند در دومین حضور خود در مرحله پایانی رقابت‌های یورو از حمایت هوادارانش نهایت استفاده را کنند و شگفتی ساز شوند.  لهستان در جام‌های جهانی 1974 و 1982 عنوان سوم را کسب کرد و در المپیک 1972 موفق شد مدال طلا را در رشته فوتبال کسب کند. لهستان در جام‌های جهانی 2002 و 2006 با هدایت سرمربی هلندی خود لئو بین هاکر در مرحله گروهی حذف شد. اما نخستین حضور آنها در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در سال 2008 رقم خورد. روبرت لواندوفسکی ستاره تیم ملی لهستان است که با دورتموند برای دومین فصل پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شد. او در این فصل 22 گل برای دورتموند به ثمر رساند. لهستان در گروه نخست رقابت‌ها با تیم‌های یونان، روسیه و جمهوری چک هم‌گروه است و بسیاری از کارشناسان معتقدند کار این تیم برای صعود به مرحله بعدی چندان هم سخت نیست. البته روی کاغذ شانس روسیه و جمهوری چک برای صعود از این گروه بیشتر از است اما نباید یونان قهرمان یورو 2004 را هم فراموش کنیم.


اعضای تیم ملی لهستان یکی از دو میزبان رقابت‌ها در جلسه تمرینی چند روز قبل از شروع رقابت‌های یورو 2012

پرتغال
سرمربی: پائولو بنتو
کاپیتان: کریس رونالدو
ستاره: لوئیز نانی
بهترین نتیجه در یورو: نایب قهرمان یورو 2004
پرتغال در دیدار پلی آف با شکست بوسنی موفق شد جواز صعود به مرحله پایانی رقابت‌های یورو 2012 را کسب کند. آنها در مرحله مقدماتی در گروه H رقابت‌ها بعد از دانمارک در رده دوم قرار گرفتند و برای صعود راهی دیدار پلی‌آف شدند. پرتغال بعد از نایب قهرمانی در خانه در یورو 2004 کمی بدشانس بود، در نیمه نهایی جام جهانی 2006 شکست خورد و در یک چهارم نهایی یورو 2008 نیز وداعی تلخ با این رقابت‌ها داشت. آنها در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در مرحله یک هشتم به اسپانیا قهرمان رقابت‌ها برخورد کردند و با شکست مقابل این تیم از دور مسابقات کنار رفتند. پرتغال پنجمین حضور متوالی خود در رقابت‌های یورو را تجربه می‌کند، اما آنها این بار در گروه بسیار دشواری قرار گرفته‌اند و بسیاری از کارشناسان معتقدند پرتغال شاید از گروه خود هم صعود نکند. پرتغال در کنار آلمان پرافتخار ترین تیم رقابت‌ها، هلند نایب قهرمان جام جهانی و دانمارک تیمی که در مرحله مقدماتی مغلوب آن شد هم‌گروه شده است. همه امیدهای پرتغالی‌ها به کریس رونالدو ستاره باشگاه رئال مادرید است که در این فصل با این تیم قهرمان لالیگا شد.


پرتغال با هدایت پائولو بنتو فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است. ناکامی پرتغال پایان کار این مربی خواهد بود

جهوری ایرلند
سرمربی: جیوانی تراپاتونی
کاپیتان: رابی کین
ستاره: شی گیون
بهترین نتیجه در یورو: حضور در مرحله پایانی جام ملتهای اروپا 1988
ایرلند که با هدایت جیوانی تراپاتونی برای دومین بار در تاریخ خود به مرحله پایانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا راه یافته برای صعود از گروه C رقابت‌ها باید از پس اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی و ایتالیا برآید. ایرلند در مرحله مقدماتی بعد از روسیه در  مکان دوم گروه قرار گرفت و برای صعود کارش به دیدار پلی‌آف مقابل استونی کشید. آنها به سادگی از سد استونی عبور کردند و جواز حضور در لهستان و اوکراین را کسب کردند. ایرلند پیش از این تنها در جام ملت‌های 1988 حضور داشته، آنها در دیدار نخست خود با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دادند اما در گروهی که هلند و شوروی در آن حضور داشتند بعد از این دو تیم سوم شدند و از صعود به دور بعد بازماندند. ایرلند در یورو 92، 96 و 2000 در پلی‌آف مغلوب حریفان خود شدند و با بدشانسی نتوانستند به مرحله پایانی راه پیدا کنند. آنها در مرحله مقدماتی یورو 2004 و 2008 نیز در گروه خود سوم شدند و نتوانستند جواز صعود به مرحله پایانی این رقابت‌ها را کسب کنند. تراپاتونی امیدوار است ایرلند را در دومین حضورش در یورو به دست آورد راضی کننده‌ای برساند.


جیوانی تراپاتونی سرمربی ایتالیایی تیم ملی ایرلند امیدوار است بتواند تیمش را از گروه خود بالا ببرد

روسیه
سرمربی: دیک ادووکات
کاپیتان: آندری آرشاوین
ستاره: الکساندر کرژاکوف
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان یورو 1960 (به عنوان اتحاد جماهیر شوروی)
روسیه در گروه B مقدماتی یورو 2012 عنوان نخست را کسب کرد و اکنون با هدایت دیک ادووکات سرمربی هلندی خود امیدوار است نتیجه‌ای بهتر از حضور در نیمه نهایی یورو 2008 را این بار در لهستان و اوکراین رقم بزند. روسیه در دیدار پلی‌آف برای صعود به جام جهانی 2010 به دلیل گل‌زده در خانه حریف مغلوب اسلوونی شد و تا غایب بزرگ آفریقای جنوبی لقب بگیرد. روسیه در 10 دیدار مرحله مقدماتی تنها 4 گل دریافت کرد، تنها ایتالیا در مرحله مقدماتی کمتر از این تیم گل دریافت کرده است. روسیه در سال 1960 به عنوان اتحاد جماهیر شوروی قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. آنها در دوره‌های بعد کمی بدشانس هم بودند، در فینال یورو 1964 مغلوب اسپانیا شدند، در فینال 1972 مقابل آلمان غربی شکست را پذیرفتند و در فینال یورو 1988 هم جدال را به هلندی‌ها واگذار کردند. روسیه بعد از فروپاشی هرگز نتوانست موفقیت‌های گذشته خود را تکرار کند و در 9 دیدار مرحله پایانی یورو 1992، 1996 و 2004 تنها یک پیروزی کسب کرد. درخشش در یورو 2008 برای روس‌ها آغاز یک دوره جدید در تاریخ فوتبال‌شان بود.


تمرینات آماده سازی تیم ملی روسیه با حضور دیک ادووکات سرمربی هلندی این تیم

اسپانیا
سرمربی: ویسنته دل بوسکه
کاپیتان: ایکر کاسیاس
ستاره: ژاوی
بهترین نتیجه در یورو: قهرمان در سال های 1964 و 2008
اسپانیا در حالی پا به یورو 2012 می گذارد که قصد دارد به عنوان نخستین تیم فوتبال تاریخ 3 تورنمنت بزرگ جهان را فتح کند. ماتادورها در یورو 2008 به انتظار 44 ساله برای کسب یک عنوان قهرمانی معتبر پایان دادند و در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با وجود شروعی نه چندان پر قدرت در پایان با گل وقت‌های اضافه آندرس اینیستا موفق شدند با شکست هلند جام جهانی را نیز فتح کنند. اسپانیا قبل از قهرمانی در یورو 2008 در فینال یورو 1964 نیز با شکست 2 بر یک شوری در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو قهرمان جام ملت‌های اروپا شده بودند. آنها در فینال یورو 1984 نیز مغلوب فرانسه شد و به عنوان نایب قهرمانی رضایت داد. دل بوسکه می گوید: هیچ تیمی تا به حال قهرمانی در یورو، بعد از آن جام جهانی و سپس دوباره یورو را در کارنامه خود نداشته، ما با هدف کسب این رکورد به لهستان و اوکراین می‌رویم. اسپانیا در گروه C رقابت‌ها با تیم‌های کرواسی، ایرلند و ایتالیا هم‌گروه شده است و به نظر می‌رسد برای قهرمان جهان و اروپا صعود از این گروه کار چندان دشواری نباشد.


تمرینات آماده سازی مدافع عنوان قهرمانی رقابت‎ها؛ اسپانیا با قهرمانی در یورو 2012 می تواند تاریخ ساز شود

سوئد
سرمربی: اریک هامرن
کاپیتان: زلاتان ایبراهیموویچ
ستاره: سباستین لارسن
بهترین نتیجه در یورو: نیمه نهایی یورو 1992
شاگردان اریک هامرن با پیروزی در روز پایانی مرحله مقدماتی مقابل هلند به عنوان بهترین تیم دوم جواز صعود به مرحله پایانی یورو 2012 را کسب کردند. بعد از ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2010 سوئد توانست به خوبی خود را بازیابی کند و بار دیگر در تورنمنتی بزرگ مثل یورو حضور پیدا کند. آنها با هدایت تامی سودربرگ و لارس لاگربک بین یورو 2000 تا یورو 2008 در پنج تورنمنت بزرگ بین المللی حضور پیدا کردند. هامرن با دعوت از مهره‌های جوان و آینده‌دار توانست انقلابی در تیم ملی سوئد ایجاد کند و اکنون امیدوار است بتواند تیمش از گروه سختی که در آن تیم‌های انگلیس، فرانسه و اوکراین نیز حضور دارند به مرحله بعدی صعود کند. سوئد در جام ملت‌های اروپا 1992 که میزبان آن نیز بود تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد اما در آنجا با نتیجه 3 بر 2 مغلوب آلمان شد و از رسیدن به فینال بازماند. زلاتان ایبراهیموویچ امید اول گلزنی سوئد در لهستان و اوکراین است و باید ببینیم این ستاره باشگاه میلان می‌تواند تیم ملی کشورش را از این گروه دشوار به مرحله بعد برساند یا خیر.


تمرینات آماده سازی سوئد برای حضور در یورو 2012؛ زلاتان شاخص ترین بازیکن سوئد در این تورنمنت است

اوکراین
سرمربی: اولگ بلوخین
کاپیتان: آندری شوچنکو
ستاره: آناتالی تیموشچوک
بهترین نتیجه در یورو: هرگز در جام ملتها حضور نداشته است
اوکراین که برای نخستین بار به عنوان یک کشور مستقل در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شرکت می‌کند به عنوان یکی از دو میزبان این رقابت‌ها هدف خود را صعود از گروه D رقابت‌ها که در آن تیم‌های فرانسه، انگلیس و سوئد حضور دارند قرار داده است. اوکراین که در سال 1991 استقلال پیدا کرد پیش از این تنها در جام جهانی 2006 به عنوان نخستین حضور خود در یک تورنمنت بزرگ حضور داشته است و آنها امیدوارند در یورو 2012 بتوانند با استفاده از حمایت هواداران‌شان عملکرد قابل قبولی داشته باشند. اولگ بلوخین می‌گوید: وظیفه ما فتح یورو است اما نباید فراموش کنیم که حداقل 10 تیم بسیار قدرتمند دیگر نیز در این تورنمنت حضور دارند. بجز برزیل و آرژانتین قوی‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان همگی در اروپا هستند و این کار را بسیار دشوار می‌کند. آندری شوچنکو بهترین بازیکن تیم ملی اوکراین بعد از این رقابت‌ها از فوتبال ملی خداحافظی خواهد کرد.


اوکراین به عنوان یکی از دو میزبان رقابت‌ها امیدوار است بتواند از گروه سختی که در آن قرار گرفته صعود کند


کد مطلب: 227346

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/227346/گزارش-تصویری-تشریحی-یورو-2012-کیفیت-ترین-تورنمنت-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com