جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

مدیری‌که باماشین"پلاک قرمز"به عروسی رفت

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 226846
بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و سهمیه بندی بنزین کماکان شاهد افزایش استفاده از خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی (برخی) مدیران در معابر سطح شهر هستیم.
به گزارش جهان به نقل از جنوب پرس، در چند شب پیش مشاهده شده که یکی از مدیران استان بوشهر با ماشین پلاک قرمز اداری در یکی از تالارهای شهر بوشهر و در یک مراسم عروسی حاضر شده است.

طبق گزارش های رسیده در زمان حضور این مدیر با ماشین پلاک قرمز اداری در مراسم عروسی همه چشم ها به وی دوخته  شده و در ذهن حضار سوالاتی ایجاد می شود که آیا استفاده شخصی از ماشین اداری در ساعت غیر اداری و شرکت در مراسم عروسی کاری صحیح است یا خیر؟

از این دسته موارد زیاد در استان مشاهده می شود بطور مثال می توان به مسافرت مدیران و برخی کارمندان با ماشین اداری اشاره نمود که باز یک سوال پیش می آید که آیا در مسافرت ها با ماشین اداری، هزینه بنزین با این افراداست یا دولت؟

مواردی دیگر که در خیلی مواقع نیز مردم نظاره گر آن می باشند تخلف با ماشین پلاک قرمز اداری در راه های برون شهری می باشد(سرعت زیاد و…).

البته باید این نکته هم اشاره کرد که اکنون استفاده شخصی از ماشین اداری برای مدیران و برخی از کارمندان راحت شده چون خودروهای پلاک سفید اما دولتی در اختیار تقریبا تمام دستگاه های دولتی قرار گرفته استفاده است و در کل باید گفت که استفاده شخصی از خودروهای اداری به یک عادت تبدیل شده است که مسئولین ارشد استان باید برای این مهم فکری بیاندیشند.

در مجموع باید افزود:

1- قبح استفاده از خودروهای دولتی برای کارهای شخصی شکسته و به عادت تبدیل شده است.

2- در گوشه و کنار مشاهده می گردد کار به جایی رسید که برخی کارکنان دستگاه‌ها بدون کوچکترین ابایی از این خودروها برای انجام امور شخصی خود استفاده می کنند.

3- بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و سهمیه بندی بنزین کماکان شاهد افزایش استفاده از خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی (برخی) مدیران در معابر سطح شهر هستیم.

4- استفاده از خودروهای پلاک سفید اما دولتی که در اختیار تقریبا تمام دستگاه های دولتی بوده کار را برای مدیران راحت تر کرده و برخی آقایان مسئول بدون کوچک ترین نگرانی از خودروهای دولتی استفاده شخصی می کنند.

پیشنهادات برای رفع این مهم:

1- تذکر جدی به مدیران در جلسات شورای اداری

2- تشدید نظارت وبرخورد با متخلفین در استفاده شخصی از خودروهای دولتی

3- ارائه ساز و کار جدیدی برای نظارت و برخورد با رفتارهایی که استفاده شخصی از بیت المال تبعات منفی بر روی افکار عمومی خواهد گذاشت

4- حذف تفکر احتمالی عدم تفاوت بین کیسه شخصی و بیت المال

5- اطلاع رسانی به مردم از نتایج اقدامات پیشگیرانه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سایت جهان نیوز اقا کجای کارید مگر فقط در بوشهر این اتفاق افتاده بروید در هرجای دیگر هم این مسئله را که دیگه تابلو شده بررسی کنید که چطور بدون کوچکترین حجب و حیایی استفاده میکنند پیشنهاد من اینه یه ستونی را باز کنید تا مردم بتوانند در این مورد انچه را که دیدند ثبت کنند شاید استفاده کنندگان از بیت المال کمی خجالت بکشند ممنون از خبر بسیار خوبتان - موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
سلام
بابا خبر ندارين كه توي شركت نفت اين يه قانونه نا نوشته شده.اونم خانواده رو جابجا ميكنن.يا سرويس مدرسه فرزندانشون رو انجام ميدن.در سطح راننده،اون بيچاره كه مدير بوده